Невпевненість
Останніч часом я себе почуваю невпевнено. У компанії нових людей, також боюсь себе проявити, почуваюсь скуто. Завжди стараюсь уникати конфліктиних ситуацій, не піднімати голос, навіть коли інколи це потрібно в деякій зі ситуацій, боюсь обрати когочь. Стараюсь показатися доброю і вічливою…Важко відмовити, почуваюсь наче я комусь щось винна. Хоча у собі не є закомплексована зовнішньо, люблю себе, слідкую за фігурою і здоровям. А от морально відчуваю себе занадто слабкою і невпевненою, тобто людиною якій в якісь мірі можна вилізти на голову. І я зовсім не знаю, як з цим боротися.
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Добрий день, Марина. Ви не в змозі сказати НІ, бо у Вас не вибудовані особисті кордони. Про кордони можна забагато прочитати в інтеринеті, в книжках, але, якщо ця проблема на більш глибококому рівні, то потрібно пропрацювати її із психологом.
Доповнення від автора
Так, ви праві. Дякую, буду читати.
психолог онлайн
Якщо ви так себе переживаєте тільки в нових колективах, можливо, є тому причини. Можливо ви чогось боїтеся – бути не прийнятою, можливо вам небезпечно з якихось причин проявляти себе. Це можна дослідити в особистій терапії.
Щоб розібратися чому так з вами відбувається, ви можете звернутися до психолога в індивідуальну терапію для подолання своїх складнощів.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Останніч часом я себе почуваю невпевнено
Останнім часом так почуваєтесь, чи звернули увагу на це?
цитата:
Стараюсь показатися доброю і вічливою…Важко відмовити, почуваюсь наче я комусь щось винна
А що Ви винні собі? Як же Ви?
цитата:
І я зовсім не знаю, як з цим боротися.
Подружитися зі своєю злостю, яка буде допомагати вибудовувати кордони. Не зневажати і не подавляти в собі, а досліджувати і проявляти
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358528 для Ганна Мисів
Насправді я такою завжди була. Часто бачила будучи дитиною кофлікти між батьками, і при цьому мама теж була такою і не відстоювала своє. І я мабуть на прикладі мами теж такою сформувалась, і тепер з цим жити дуже важко.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358528 для Ганна Мисів
Найгірше те, що у колі рідних, я можу відстояти своє, і навіть їх образити. А коли приходиться діло до незнайомих чи малознайомих людей тоді починаються проблеми. В душі відчуття наче я слуга і маю всім служити.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня. Марино!
цитата:
Важко відмовити, почуваюсь наче я комусь щось винна.
Можливо, Ви б хотіли почуватись інакше, ніж зараз. А інакше - як це для Вас? Що у Вашій поведінці має змінитись, аби Ви почували себе і поводили більш впевнено?
цитата:
Останніч часом я себе почуваю невпевнено.
З чим пов'язуєте таку зміну відчуття?
цитата:
Завжди стараюсь уникати конфліктиних ситуацій, не піднімати голос, навіть коли інколи це потрібно в деякій зі ситуацій, боюсь обрати когочь.
Давайте разом спробуємо дослідити, що Ви врешті отримуєте, поводячи себе, ніби Вас в просторі немає?
цитата:
І я мабуть на прикладі мами теж такою сформувалась, і тепер з цим жити дуже важко.
Ймовірно, що сценарій мами якимось чином передався Вам. Отже потрібно з нього виходити. Віднайти і відродити ВЛАСНУ ЦІННІСТЬ(!) Найкраще це вдається людям, які, усвідомивши сутність проблеми, звертаються до психолога і починають реально змінювати своє життя.
психолог онлайн
цитата:
Насправді добре, що є досвід відстояти своє, на це можна спиратись. І звісно, що зі своїми це робити безпечніше, а з чужими страшно. Страшно, тому що є неможливість проявляти злість. Ця злість перетворюється на страх.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Марина, впевненість не є вродженою характеристикою. Це здатність, яку будь-яка людина може придбати та покращити з часом.
Чинників, які впливають на впевненість у собі, досить багато. Це і особливості сімейного виховання, і культура, в якій дитина зростала, і стосунки з партнером, довкілля та стан психічного здоров'я.
Робота з психологом допоможе Вам подолати невпевненість. Вона ґрунтуватиметься на стратегії, розробленій з урахуванням особливостей Вашого виховання в дитинстві, наявності травматичного досвіду; середовища, в якому Ви зараз.
Але є рекомендаціі, які будуть корисні.
Невпевнені у собі люди дуже залежать від думки оточуючих. Парадокс у тому, що мало хто з нас знає, що оточуючі думають про нас насправді.
Ще одна складова невпевненості — сором'язливість та страх у спілкуванні з людьми. Спробуйте перетворити страх на інтерес.
Коли спілкуватиметеся з людьми, задайте собі питання про те, чому ця людина Вам цікава, чим вона Вам подобається і чим незрозуміла. Такий підхід допоможе нейтралізувати страх, підтримати розмову та подолати невпевненість.
Відредаговано автором 15-01-2024 14:45:00
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358531 для Владимир Анатольевич
Інакше, звичайно хочу і прагну цього. Це коли я вільно відстоюю свою думку, та впевнено відмовляюу у чомусь, беру участь у дискусії, не тікаю від конфліктів та проблем. Мені має бути байдуже на думку інших, я повинна більше любити себе, бо є за що.
От власне, що я нічого хорошого не отримую, гнів і сум, розпач, пригнічення. Зовсім нічого хорошого
Прийняла позицію тікати від людей і проблем. Ще вийнятково можу відсояти себе, лише тоді коли бачу, що людина слабка
психолог онлайн
цитата:
Про звернення до психолога я вже писав. Тут нема чого додати.
Можливо, лише відео
УВЕРЕННОСТЬ В СЕБЕ. КАК ЕЕ ПОВЫСИТЬ.
https://upsihologa.com.ua/audio-video-461
УМЕНИЕ СКАЗАТЬ «НЕТ»
https://upsihologa.com.ua/audio-video-557
психолог онлайн
Добрый вечер. Самое эффективное решение , это обратиться за помощью к психологу или психотерапевту и глубинно проработать Ваш запрос.
Самостоятельно будет сложно, потому, что вы росли в семье ,где мама не умела отстаивать свои границы .
Пробуйте чаще хвалить себя , желательно по 3 похвалы перед сном.