Хочу піти до психіатра, але не впевнена що це має сенс
Доброго дня.
Хочу звернутися до психіатра. Але не наважуюсь.
Мені здалося, що у мене була/є депресія. Я не можу достеменно сказати, бо не лікар. Але не лише вона. У мене проблеми у спілкуванні з людьми, тривога та відчуженість, з мого боку. Дуже тривалий період.
Але, я боюся, що я це все собі навигадувала, і мої підозри не виправдаються(я дуже цікавлюсь психологією/психіатрією, як хоббі, тому зрозуміло що знаходжу в себе і те і інше, мій погляд замилений). І виявиться, що я просто така людина. Це буде дуже неприємна інформація.
У мене в голові сумбур. Я не знаю як пояснити свої переживання та симптоми лікарю.
Я проходила різні тести та опитувальники, і я розумію, що без підтвердження лікаря результат не дійсний. Але чи можна просто показати результати опитувальників лікарю? (Начебто вони науково обгрунтовані, це не просто тести на кшталт: яка ти барбі сьогодні?). Чи це буде виглядати як іпохондрія (якщо нею можна описати психологічні аспекти здоров'я)?
Моїй подрузі діагностували депресію, вона зараз лікується, я дуже нею пишаюсь. Та по зрівнянню з її симптомами, мої - ніщо. По ній прямо видно було що вона в депресії. Зараз приймає антидепресанти.
Як взагалі лікар визначить що у мене щось є/нема?
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Доброго дня, Еріко!
Якщо виникла думка про звернення до психіатра, значить сенс в ній, в будь-якому випадку, є. Спробуйте поставитись до візита до психіатра як до відвідування будь-якого іншого лікаря. Діагноз підтвердиться і Вам випишуть лікування - добре, бо Ви володітимете інформацією про свій стан і знатимете, що з цим робити. Діагноз не підтвердиться і виявиться, що Ви здорові - теж добре.
А щодо того, що важко сформулювати свій запит до лікаря: можна записати основні скарги на аркуш паперу і взяти з собою на прийом, щоб нічого не забути. Деякі мої знайомі так робили. Я в ролі пацієнтки обходилась без цього, бо лікар в будь-якому разі задасть потрібні йому наводящі питання, навіть якщо пацієнт щось забуде. Але краще все ж нічого не впустити, бо будь-яка деталь може виявитись важливою для діагностики.
психолог онлайн
цитата:
По ній прямо видно було що вона в депресії
Депресіі бувають різних ступенів і видів. Якщо Ви відчуваєте, що з Вами щось коїться, звісно краще звернутись до лікаря.
цитата:
У мене в голові сумбур. Я не знаю як пояснити свої переживання та симптоми лікарю
Лікар задасть Вам питання, якщо Вам буде важко
цитата:
Чи це буде виглядати як іпохондрія
Вам так важливо як це буде виглядати? Іпохондрія може бути проявом підвищеною тривоги і це теж привід звернення до психолога чи психіатра
цитата:
Як взагалі лікар визначить що у мене щось є/нема?
За Вашими симптомами та результатами тестів
цитата:
І виявиться, що я просто така людина. Це буде дуже неприємна інформація.
У мене в голові сумбур.
Яка така і чому це неприємно? Звісно було б непогано розібратись з психологом що призвело до цих симптомів та чому таке неприйняття себе
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358536 для Марія Радченко
Дякую за відповідь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358540 для Ганна Мисів
Дякую!
А "неприйняття себе", тому що я роками знаходжу щось у себе і спростовую це з часом. А нещодавно була у психолога, виявилось що у мене немає Дейдрімінгу, а я років 10 жила і думала що у мене це точно є. Це було і полегшення і засмучення, якщо чесно) Бо я знов не знала що зі мною і що робити щоб стало краще. Ось думаю піти вже до психіатра, може він у мене щось виявить.
психолог онлайн
Оу, Ви, як я бачу, мрієте отримати діагноз "депресії" і боїтеся, що можете "пролетіти" і не отримати підтвердження цього діагнозу в лікаря. Який цікавий випадок. Ще не зустрічалась з таким. Скажіть, а для чого Вам так сильно потрібен цей діагноз і лікування? Як впевненість у своєму нездоров"ї наблизить Вас до здоров"я?
Відредаговано автором 15-01-2024 15:47:10
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358548 для Тетяна Артеменко
Ви праві. Я сама була в шоці коли зрозуміла це. Тільки не обов'язково депрессія. Я відчуваю дискомфорт по житті і хочу дізнатись що зі мною. Я ні в якому разі не романтизую діагнози.
Просто мені здається що якщо мені поставлять діагноз, у мене на руках буде готове рішення проблеми. Знаете, алгоритм. Приймати ліки, ходити до терапевта і мені тоді стане краще, навіть приблизно буду знати коли.
А якщо виявиться що зі мною все в порядку, тоді я просто роками вигадувала. Це неприємне відкриття. Але вже набридло жити в фантазіях.
психолог онлайн
цитата:
Ваша тривога, яка Вам заважає повноцінно жити-вже не вигадка, а реальна проблема з якою Ви намагаєтесь впоратись доступними Вам способами
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358552 для Ганна Мисів
Дякую)
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Ви пишете "Просто мені здається що якщо мені поставлять діагноз, у мене на руках буде готове рішення проблеми. Знаете, алгоритм". Я зрозуміла. Вам потрібно все розписати і йти по цих кроках. Щоб була визначеність. Заковика тільки в тому, що Ви хочете зробити ставки на хворобу, розписати під алгоритм свою хворобу. А я Вам пропоную подумати про те, як розписати під алгоритм своє ЗДОРОВ"Я. Розписати його по кроках і рухатись по ньому. Скажіть, це ж буде приємніше, ніж мати справу з хворобою?
психолог онлайн
Доброго дня, Еріка!
Тривожність базова присутня однозначно, як і іпохондричність - як одна з форм прояву тривоги.
А значить з психологом-психотерапевтом точно є над чим працювати.
А щодо діагнозу...то можна знайти гарного діагноста - як лікаря-психіатра так і психолога (тому що далеко не всі лікарі і психологи потенційно можуть бути гарними діагностами) і звернутись до них.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358558 для Тетяна Артеменко
Я не дуже розумію що ви маєте на увазі, під "розписати здоров'я по кроках". Звучить цікаво.
Це по типу, пидумати собі образ "здорової" людини, як я її бачу, і розписати як діяти щоб стати цією людиною?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358560 для Павел Леонидович
Дякую за пораду, буду дивитись по відгуках про роботу спеціаліста на сайтах.
психолог онлайн
Доброго дня!
Якщо ви підозрюєте у себе депресію, нормально якщо ви саме з цим запитом і звернетеся до психіатра, де на консультації, фахівець за допомогою тестів та діагностичної бесіди, зможе дійти висновку чи знадобиться вам призначення препаратів або ви зможете впоратися самостійно. Однак є сенс так само звернутися і до психолога/психотерапевта для того, щоб розібратися, що саме приводить вас у такий стан для подолання цих складнощів.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358563 для Анна Автонділова
Дякую за відповідь!
психолог онлайн
цитата:
Колега Тетяна Артеменко дала Вам дуже слушну пораду. Але це краще робити не самотужки, а в терапії - щоб уникнути досадних помилок.
Я зазвичай на психотерапії часто пропоную клієнтові побудувати ДВІ лінії власного розвитку (або подій): одну звичну й деструктивну - у Вашому випадку - іпохондричну та тривожну, з постійних пошуком в собі хвороб та різних негараздів, а другу - АЛЬТЕРНАТИВНУ, здорову: з пошуком здоров'я та задоволення у житті.
Спочатку людина проходить емоційно й подумки кожен крок на одному й на другому шляху - ПРОЖИВАЄ цей варіант.
А потім я пропоную їй СВІДОМО зробити свій вибір між ними.
І це завжди гарно працює. За рідкими виключеннями людина вибирає здоровий та конструктивний шлях.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358565 для Павел Леонидович
Тобто, наче альтернативну реальність де у мене все добре? Немає тривожності, купа друзів, улюблена робота, романтичний партнер ітд?
Я просто дуже багато фантазую, і про гарні речі також. Тільки мої фантазії дуже ідеалістичні, в них я ідеальна людина, у мене все виходить, за що б не бралась, там здійсняться мрії ітд.
Ви це маєте на увазі?
Слушна порада що це треба робити зі спеціалістом.
психолог онлайн
цитата:
Щось на зразок, але не зовсім так. Де все позитивно, але НЕ фантастично. Тобто тривога Є, але Ви з нею справляєтеся і думаєте більше про здорове життя, а не про хвороби.
цитата:
Ви це маєте на увазі?
Ось для цього й потрібен психолог - щоб альтернативна реальність була максимально реалістичною, а все нереалістичне - відкидалось одразу.
Це у Вас так проявляється інфантильність. Ви раптом не з батьками зараз проживаєте? Бо вже час проживати окремо.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358573 для Павел Леонидович
Зрозуміло, дякую що пояснили.
Так, зараз живу з мамою, виїхали за кордон на початку війни.
психолог онлайн
Будь ласка.
Проживання разом з мамою може значно гальмувати процес сепарації та психологічного дорослішання.
Хоча, все одно не заважає рухатись в цьому напрямку. Звісно при наявності у Вас сильного бажання.
Але треба добре розуміти ЖИРНІ плюси перебування в ДОРОСЛОМУ стані.
психолог онлайн
Эрика, добрый вечер!
цитата:
Вы пишите, что себя так давно чувствуете и Вам сложно понять, что с Вами. Вы можете проконсультироваться со своим семейным врачом и в случае необходимости взять направление к врачу психиатру. есть ли у Вас депрессия или нет может сказать только врач психиатр. Психологи не ставят диагнозы. Вы так же описываете, что у Вас повышенная тревожность и отстранённость, что влияет на Вашу жизнь. Я бы Вам рекомендовала, чтобы Вы, по возможности, обратились за терапий, чтобы могли с этим разобраться. Депрессия это серьезное психическое заболевание, которое лечится медикаментозно. Медикаменты снимают симптом на какое-то время, но не работают с причиной. Для этого нужно обратиться за терапией.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358580 для Ольга Владимировна
Спасибо, да, я была у психолога. Сейчас вот хочу обратиться к психиатру.
психолог онлайн
"Це по типу, пидумати собі образ "здорової" людини, як я її бачу, і розписати як діяти щоб стати цією людиною?" - так. Щось типу цього. Для початку треба згадати все, що у Вас є ЗДОРОВОГО. Потім подумати, як Ви це використовуєте (і чи використовуєте на повну силу). Потім додати, які ще показники здоров"я Ви хотіли б у себе додати, підсилити?