Проблеми з дитиною
Доброго дня! В мене проблема з психологічною поведінкою моєї 13річної доньки. Ще на початку 2023 року вона здавалася звичайною дівчиною, ніколи проблем та предпосилок з наступним питанням не було, а з осені я знайшла підтвердження її гомо-інтересу до дівчат, а конкретно до однієї подруги, з якою вони дуже близькі морально в тому числі. Моя дівчина відома, не ведуча, піддається на сторонній вплив, дуже прикипіла до подруги, яка 'підсадила' її на цю тему, я вважаю. Подруга можливо бавиться, для неї це гра, а донька можливо ставиться до цього серйозно, і я боюся упустити цей момент від ще несвідомого стану до вже справжнього статуса 'бі' чи 'лесбі'. Фактів купа, тут не можу все розповісти, але моя донька ревнує подругу, залежить від неї психологічно, вони постійно на зв'язку, поруч мешкають, вчаться в одному класі. Крім того, моя дитина досить закрита, закомплексована, може збрехати, в неї часто зміна настрою, нема інтересів, апатія, вона полюбляє широкий обезличений одяг ( останній момент з'явився після знайомства з цією подругою, у якої теж такий одяг). Вона в своїх записах признається в коханні подрузі, пише, що вона 'лесбі' і ненавидить всіх, хто претендує на подругу. А ще на початку 2023року вона була закохана в судового хлопця. Переїхати ми поки не можемо, постійно їх контролювати не спілкуватися неможливо, як допомогти зрозуміти глиб проблеми та прибрати такий жахливий вплив, я не знаю..Я дуже хвилююся за свою дитину, бо вона на межі, де вона загралася і ще можна все розставити по місцях за допомогою кваліфікованого психолога. Допоможіть порадою, будь ласка! Дякую
Питання від: ; Вік: 38

психолог онлайн
Доброго вечора!
Вимушена повідомити, що психологічно з Вашою донькою все гаразд. Вона знаходиться в підлітковому віці, пізнає себе та вчиться будувати емоційно близький зв'язок з ровесниками і ровесницями. Тож нормально закохуватися (що в хлопця, що в дівчину), присвячувати теплі слова коханій людині і таке інше (в будь-якому віці). Питання в тому, як саме Ви дізналися про закоханість доньки? Навіщо читали її особисту переписку, і як вона взагалі потрапила Вам у руки?
Це ж порушення особистих кордонів доньки, після якого може бути втрачена довіра між вами. Якщо бути точніше, то у Вас, певне, і зараз нема довіри, раз вирішили власноруч розслідувати, що відбувається, але це може тільки зашкодити вашим відносинам.
Бі або лесбі - то не статус, який можна змінити під чиїмось впливом. Наразі домінуючою в науці є думка, що сексуальна орієнтація біологічно зумовлена і змінити її неможливо. Так, людина протягом життя може мати досвід з представниками різної статі (якщо схоче), і це нормально. Врешті-решт, кожен сам для себе вирішує, як себе ідентифікувати та з ким мати стосунки в майбутньому.
Можливо, Ви боїтеся, шр донька не відповідатиме певному ідеалу, який Ви побудували в своїй уяві, можливо, ще задовго до її підліткового віку. Я б радила в такому випадку передивитися своє ідеальне уявлення про доньку, той характер і оріентацію та інші риси, які Ви хотіли би в ній бачити, і спробувати зрозуміти та прийняти її такою, як вона є. Чи будете Ви менше любити дочку через те, що вона - не "ідеальна дитина" і не "покращена версія Вас самої"? Чи буде мати значення, вона з хлопцем чи з дівчиною, якщо вона буде щаслива в стосунках?
Щодо закоханості в судового (мабуть, Ви мали на увазі,судимого?) хлопця - то у всіх в юності були якісь помилки (а хто казав, що не було, мабуть не хоче здаватись якимсь дурним чи морально не розвиненим). Сподіваюсь, Ваша донька зробила певні висновки з тієї ситуації, і закоханість пройшла без особливих наслідків за неї. Іноді людей приваблюють ті люди, з якими вони не можуть або з якими не є безпечно будувати стосунки з певних причин. Головне це усвідомлювати, а Ваша задача як мами - бути донці досвідченою і терплячою провідницею в доросле життя, а не тюремним наглядачем.
Щодо оверсайз одягу - це можуть бути як особисті вподобання доньки, так і сучасна мода. Так, вона може наслідувати стиль своєї дівчини, бо людина - істота соціальна, а підліткам в середньому властиво копіювати манери одне одного, щоб вписатися в колектив. Донька може з часом як охолонути до свого нинішнього стилю, так і продовжувати його носити. Нічого небезпечного тут не бачу, головне щоб то був її вибір.
Щодо характеру доньки (сором'язливість, закритість і таке інше). Можливо це є риси її темпераменту (наприклад, якщо вона є меланхоліком). Але сором'язливість - то радше про характер, який формується під впливом виховання. З Вашої оповіді бачу, що Ви - доволі строга і консервативна мати, тому донька могла стати більш тривожною і сором'язливою під Вашим впливом. А закритість може бути наслідком намагання втручатися в її особисте життя.
Тому до психолога має сенс звернутися, в першу чергу, Вам, щоб усвідомити, які незакриті потреби є у Вашому житті та як вони реалізуються через материнство. Якщо виявиться, що донька є представницею лгбт, то Ви можете відвідати групу для батьків таких дітей, щоб навчитись сприймати її такою, як є, без осуду і моралізації. Якщо донька погодиться отримувати психологічну допомогу - ви з нею можете звернутись очно до сімейного психотерапевта. Головне - це Ваше бажання почати з себе.
Доповнення від автора
Марія, дякую за відповідь! Я знаю, що я забагато контролюю, але намагаюся частіше давати більше свободи, ніколи не дивилася щоденник, але важливо, як матері, бути в курсі деяких подій в житті дитини, коли вона багато не розказує, але її щось турбує, от я і зрозуміла, що турбує. Я буду любити свою дитину любою, але якщо можна чимось допомогти, скорегувати,зрозуміти що керує її вчинками, то буду дуже розумно. Поки ще той вік, коли можна допомогти направити
Доповнення від автора
В моєму першому листі була помилка в слові "судовий", це не "судимий", а "чудовий")).Дякую вам