Чому зустрічатись з людиною віком до 16-ти років не нормально?
Недавно подивилась скандальний випуск Вагітна в 16 де вчитель зустрічався з ученицею. Виникло питання: чому не можна зустрічатись з дитиною, якій немає 16-ти або 18-ти років? Мається на увазі просто зустрічатися, а не спати. І чому в нашій державі вік згоди саме 16, яка різниця між психікою 15-річної й 16-тирічної дитини?
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня, Дар'я.
Вік сексуальної згоди в різних країнах різний, і залежить як від біологічних і психологічних критеріїв (середній вік статевого дозрівання, психологічні особливості віку) так і від соціальних та культурних (репродуктивна політіка країни та якість сексуальної просвіти в ній, традиції, законодавство конкретної держави, тощо). Тому що в одному культурному просторі вважатиметься ок, в іншому засуджуватиметься, - і навпаки.
Так, у нас вік сексуальної згоди - 16 років, в деяких європейських країнах - теж 16, або навіть 15-14 (проте, там є більш розвинена система сексуальної просвіти, для того ж запобігання насильству і раннім вагітностям), у Японіі- взагалі 13 (там специфічне ставлення до сексу, і не зважаючи на в цілому консервативний менталітет, фільми і комікси 18+ продаються просто в супермаркеті). В Єгипті - 18 (наразі це здебільшого мусульманьска країна з консервативним вихованням молоді).
На питання "Чому так?" можна написати цілий трактат. Можу лиш відповісти, для чого в принципі потрібен вік активної згоди. Це щоб люди, між якими і партнерами яких є надто велика різниця у віці, не спали фактично з дитиною чи підлітком, яка може з більшою імовірністю попасти під вплив когось старшого і авторитетнішого. Особливо, якщо це вчитель чи інша особа, яка зловживає таким чином своєю владою. Етичними кодексами психолога, лікаря, педагога, юриста забороняється спати чи просто зустрічатися з клієнтами, пацієнтами та учнями, не кажучи вже про неповнолітніх. Бо можна нанести шкоду психіці залежної від тебе людини, а ще проштрафитись і втратити роботу.
Я не кажу про випадки, коли одному партнеру 17, іншому 19, і вони одне від одного не залежать юридично та економічно. Для таких випадків існує термін "прогресивного віку згоди" (коли враховується різниця у віці між партнерами, наприклад - різниця 3 роки чи 30 - має значення). В Українському законодавстві це також ураховується.
А дві повнолітні людини вже маєть право будувати які хочуть відносини, бо вони зазвичай повністю дієздатні за законом і відповідальні за своє життя (а не їх батьки чи опікуни).
Так, той випуск "Вагітна у 16" спричинив багато дисонансу в суспільстві. Є багато осуду і звинувачення вчителя у педофілії, батьків дівчини і адміністрації школи - у недолгяді, сценаристів шоу - у хайпі на чужих психологічних проблемах. Питання в тому, яка Ваша особиста думка щодо того кейсу і чому Вас цікавить саме така тема? Чи стосується вона Вашого особистого життя, і яке питання до психологів?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363910 для Марія Радченко
Мені важливо знати яку шкоду наносять платонічні стосунки з дорослим до 18-ти? І чи можуть нанести шкоду неповнолітньому сексуальні стосунки після 16-ти?
психолог онлайн
Нiна Iванiвна Уенем
Відповідь така, що такі стосунки можуть нанести шкоду молодшому партнерові, а можуть не нанести. Залежить від того, чи усвідомлює старший партнер свою відповідальність перед собою та суспільством, і чи не є аб'юзером за своєю природою.
Якщо обидва досягли віку сексуальної згоди, нема сексуального насильства чи примусу, аб'юзу, ніхто не зловживає службовим положенням - то шкоди бути не повинно.
Але якщо старший партнер користується своїм віком, щоб продавити кордони молодшого, маніпулює, зловживає своїм статусом, чинить насильство, тощо, - то ці стосунки будуть шкідливі для молодшого, тим паче якщо він неповнолітній. Той факт, що мозок людини формується в середньому років до 25, говорить про те, що молода людина, яка набуває соціального досаіду і шукає себе, з більшоі імовірністю може потрапити в "не ті" стосунки і пропустити якісь червоні прапорці, ніж вже зріла.
Це не абсолютне правило для всіх, але часто так буває. Тому дорослих штучно обмежують в контактах з людьми юнацького віку, щоб запобігти таких ситуацій. Більш дієвої альтернативи поки не придумали, але якщо б така і була, нам потрібна була б більш досконала сексуальна просвіта з малечку і більша популяризація тем протистояння аб'юзу та сексуальному насильству. Щоб люди навіть в молодому віці усаідомлювали, на що йдуть, проте це поки утопія.
психолог онлайн
Если речь об общении, то общаться можно и до 18 лет.
Но одно дело, когда общаются 16 и 19 летние. И другое дело, когда разница в возрасте большая, например 16 и 26-30 и старше.
И большой вопрос тогда возникает, какие у мужчины проблемы в личной и в том числе сексуальной жизни, если вместо ровесниц он выбирает по сути еще детей.
У подростка 15-16 лет разница с другом в 10 лет это огромная пропасть, в отличии, допустим, от той же разницы в возрасте, но 30 и 40 лет. Потому что есть существенная разница в мышлении, мировоззрении, опыте и тп у подростка и взрослого человека.
А мужчина, который строит отношения с подростками принесет скорее вред, потому что обслуживает какую-то свою проблему и потребность за счет этого подростка, поскольку со взрослыми не может выстроить отношений и получить нужное.