Важкий вибір
Вже як 3 місяці задумуюсь про відрахування з університету, оскільки навчаюсь там не з власного бажання, вибір нав'язаний батьками, 4 роки бакалаврату вже сяк-так перетерпіла, роблячи завдання через не хочу і часті істерики, зараз на магістратурі, залишилось 4 місяці до закінчення і все частіше бажання все покинути і забути про це, але коли розповіла про це рідним, звісно ж ніякого розуміння ситуації не отримала, лише : Та куди тебе візьмуть без вищої освіти, за плечима не носити і тд.
До того ж, бажання вчитися пропало не лише через те, що спеціальність не викликає взагалі жодного інтересу, а і через знущання деяких викладачів, ще під час навчання на бакалавра, суцільну байдужість керівництва щодо безпекової ситуації внаслідок ситуації в країні, жахливу якість викладання, відсутність нормальної практики, жахливе ставлення керівництва до студентів, і ще безліч негативних причин.
Я розумію, що залишилось не так і багато до закінчення і можливо можна було б і потерпіти, але для мене це дуже важко морально і надалі вчитися на спеціальності, яка взагалі не викликає інтересу, а лише істерики, погіршення здоров'я та морального стану взагалі бажання немає, та мене ніхто і слухати не хоче, коли через постійні метання через цю ситуацію у мене з'явилося безсоння рідним також було байдуже, і вони продовжували гнути свою лінію про те, щоб я зібралась, зробила через не хочу, але все ж закінчила навчання, як бути в такій ситуації?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Наталия Горская
Доброго дня, Яна
Ви повнолітня доросла дівчина і ви найкращий експерт власного життя. Ніхто інший не знає, як для вас буде краще, ні ви сама. Навчання через істерики вас не зробить щасливою. Радше ви отримаєте відразу від своєї професії.
Колись Ліна Костенко написала: «в житті одна помилка не біда, біда - коли ціле життя помилка». В наш час навчатися і міняти професію не проблема в будь-якому віці. Ви людина доросла, тому, звичайно, не приємно, коли вас близькі не підтримують. Але ви і не мусите отримувати їхнє схвалення. Зрештою, довчитися можна а будь-який момент. Інша справа, що якщо ви залежите фінансово від родини, то ця підтримка може припинитися, якщо ви почнете чинити не так, як від вас очікують. Мусите бути до того готові. Тому будуйте власне життя, як вам того хочеться і памʼятайте, що ви не мусите отримувати чиєсь схвалення, бо наслідки все одно будуть вашими.
психолог онлайн
Доброго дня Яно.
Ви справді у не простій ситуації. Вчитися у вузі це праця, а якщо вона присилувана , то справді забирає багато енергії, аж до емоційного вигорання, тоді ніяке "зберися і довчися" не допоможе, скоріше може привести до розладу. Дуже шкода, що ваші батьки не на вашій стороні , а на стороні "папірця". Справді колись було дуже важливо мати той папірець (диплом), але тепер для багатьох спеціальностей достатньо бакалавра, деякі фірми взагалі не питають про диплом, а перевіряють лише уміння і тестують риси особистості.
Особливості навчання на магістра є такими , що довчитися можна завжди, зокрема поновитися чи навіть обрати іншу суміжну спеціальність, яка можливо вам більше до душі.
Як вам бути я радити не можу, але можу підтримати у вашому рішенні, яке ви приймете самостійно. Можу допомогти потренуватися як говорити з батьками. Але мене якось зацікавило - чи ваші батьки вас не чують тільки в темі навчання чи й у інших сферах життя не дають вам приймати власні рішення і брати на себе відповідальність за своє життя?
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго ранку, Yana!
цитата:
коли через постійні метання через цю ситуацію у мене з'явилося безсоння рідним також було байдуже, і вони продовжували гнути свою лінію про те, щоб я зібралась, зробила через не хочу, але все ж закінчила навчання,
Хочу Вас підтримати.
І вважаю, що власну енергію спалюєте через байдужість рідних. А у Вас відчувається глибинна потреба отримати від них повне розуміння і схвалення Вашого рішення піти з університету(!) А ще олії у вогонь підливає страх зробити самостійний вибір, адже його наслідки затьмарюють свідомість.
От спробуйте уявити, що буде в разі полишення магістратури:
- що відчуватиме Ви? а що рідні?
- чим займатись будете?
- що буде з фінансами?
- чи знаєте Ви, чого насправді хочете?
Перш, ніж приймати будь-яке рішення, змалюйте образ того, що буде потім. Уявіть себе в тих нових умовах, свої дії, свої намагання.
Це допоможе визначитись, адже гірше за все повиснути у повітрі, втративши землю під ногами.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Yana, життя ваше, і вибори в ньому також тільки ваші.
Вам не подобається спеціальність.
А є та, яка подобається?
Магістратуру можна закінчити і в іншій сфері, яка подобається.
Заново поступити, або ж навіть перевестись.
Ваш вік -це вік відділення від батьків.
І в першу чергу -саме психологічного відділення.
Набуття уміння приймати свої власні рішення, навіть в умовах, коли всі проти .
При цьому рішення важливо приймати зважено.
Наприклад, продумати "а що далі"- це також частина рішення.
Ваше безсоння зараз виглядає як "от, дивіться, я вже навіть погано сплю, а ви все ще не погоджуєтесь зі мною".
Так, важливі рішення часто важко приймати.
Але ваше безсоння- це просто супутник вашої ситуації, батьки тут ні до чого.
Вам важливо прийти до самостійного , свідомого і зваженого рішення, а загалом до уміння приймати їх завжди.
Бо це ТІЛЬКИ ваше життя.
Ваші вибори.
І ваша відповідальність за наслідки цих виборів.
Чи знаєте, що будете робити, якщо кинете це навчання?