Проблеми в стосунках з людиною
В мене трапилась неприємна ситуація: маю подругу з якою спілкуємось рік, спочатку це було як батько з дочкою, грубо кажучи, а потім переросло в рівну дружбу. На початку літа мені не подобалося, що людина віддаляється від мене - починам ревнувати подругу, її увагу і т.д і починали обговорювати ці проблеми і, мені здавалося - вирішили конфлікт (я поставив кордони і наче все стало ок) Сьогодні вона відписала мені дуже велике повідомлення з таким посилом: я подумала і зрозуміла, що мене багато не влаштовує в нашій дружбі, від тебе багато пасивної агресії до мене було, ти розкачав мене на гойдалках і т.д Для мене це було, як «сніг на голову» - тобто нічого такого мені ніколи не говорили (або було ситуативно декілька раз і ми то вирішували) і почуття таке, наче на мене захотіли звалити всі свої проблеми й знайти крайнього Підскажіть будь ласка - чому в неї така поведінка? (В мене є думки, що вона нарциска і не сподобалось, що я поставив кордони і вона не має наді мною контролю чи може я загнався трохи)
Питання від: ; Вік: 27
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Доброго вечора, Владе.
З боку мені ніхто з цієї оповіді не схожий на нарциса, враховуючи як те, що це серйозний клінічний діагноз, так і те, що навіть нарцисичного типу у Вашої подруги, на мою думку, не спостерігається. На кризу в дружбі могли вплинути такі чинники, як особисті проблеми кожного з Вас (Ви самі написали, що подруга Вас шокувала своїм невдоволенням, значить рефлексію дружби з Вами вона проводила сама, і Ви не знаєте що привело її до таких висновків), так і те, що ви обидва могли змінитися за довгий час спілкування. Якщо ви раніше були як батько з дочкою, значить подруга могла в спілкуванні грати роль дитини, а зараз виростає з цієї ролі і переживає якусь особисту кризу (лише моє припущення, тому що я її особисто не знаю), або Ви зрозуміли, що не можете в дружбі нести відповідальність не тільки за свій емоційний стан, а й іншої людини, і старі механізми на яких спілкування тримається, припинили працювати.
Хочу поточнити, як саме Ви розставили кордони у спілкуванні, і яка була на це реакція подруги? Ви говорили з нею про майбутнє вашої дружби і свою реакцію на її останнє повідомлення? І якої допомоги потребуєте від психологів?
психолог онлайн
Скорей всего нарцисс в данной ситуации кто-то другой)
А вообще отношения нужно анализировать на личной консультации и с подобным описанием многих ситуаций и приведением ТОЧНЫХ слов из диалогов. Без вырывания из контекста и перетягивания на свою сторону. То есть объективно. Если способны, разумеется.
Відредаговано автором 11-09-2024 03:50:57
Доповнення від автора
1. При поставлені кордонів її реакції була нормальна (спокійна) - ми обговорювали разом проблему, тобто я говорив те, що мені не подобається і як буду в подальшому поводитися і ми це обговорювали.
2. Так, після повідомлення я запросив її на обговорення але вийшло якось не комфортно - я хотів почути аргументи: «чому я для неї пасивно агресивний, гойдалний і т.д», а виглядало це все, як: «ти пасивної агресивний був до мене але ситуацій я не пам’ятаю» і так з кожним обвинуваченням до мене, таке відчуття було, наче на мене хочуть наклеїти ярлик і я повинен погодитися хоча сам не розумію чому.
3. Написав психологам - тому що почував себе використаним якимось, наче мене затягнули в обвинувачення і мені хочеться дізнатися чому це було так.
Доповнення від автора
Ще хочу додати, що колись з нею ми були дуже близькі люди, як мені здавалось, а останнім часом ми віддалились - тому що в неї почались проблеми в житті й почали робити речі, які були для мене образливими. Один із останніх вчинків - коли вона почала крутити інтрижки зі своїм колишнім (він з нашої компанії) і «втягувати» в це нас, а саме: вона знала, що в нього є дівчина але при цьому всеодно продовжували фліртувати (відкрито) при всіх нас; при цьому вона гарно знає моє відношення до таких «інтрижок».
В цій ситуації, я зрозумів, що був втягнутий в якусь дивну і дуже не приємну історію (знаю, що вона з ним фліртує (сильно) і при цьому не знаю, як себе поводити при його дівчині - бо мені її жалко, в якомусь сенсі й не можу це розказати, щоб не влізти в їх відносини
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371188 для Марія Радченко
Якщо коротенько про мої відчуття: я віддалився від неї, бо я відчував себе використаним в стосунках (мені зливали всі переживання, а потім знову повертались в джерело проблем) та морально неприємно було від її вчинків (знаючи, що в колишнього є дівчина - вона всеодно писала йому для «сексу», «інтрижки» і т.д)
І коли я сказав її, що мені не подобається дуже сильно і треба буде змінювати формат наших стосунків, якщо це продовжиться далі - реакція її на це була нормальною (ми обговорили це і закінчили)
А потім, зовсім для мене неочікувано, приходить повідомлення, що вона ввесь час мовчала і не говорила мені про те, що її не влаштовувало але зараз розуміє, що я до неї дуже погано відносився і я її багато в чому не влаштовую але при цьому вона не може привести приклади, щоб я хочаб зрозумів про що йде мова
(Важливо: деякі обвинувачування й оцінки мене були суто субʼєктивними, тобто вона думала, що я ображаюсь на неї останній час за те, що вона пропадає з іншою компанією - хоча це було не так)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371188 для Марія Радченко
Остання, що хочу додати: мені мабуть ще не приємно те, що коли ми були з нею ближче емоційно - вона мені нічого не говорила про те що не подобається, а коли я віддалився від неї (або ми віддалились) - вона вирішила висказати мені всі притензії за останні 4 місяці (за цей період ні одної із притензій я не чув у свою адресу - тому для мене був шок після повідомлення й досі нерозуміння, як таке може бути)
При цьому ці останні 4 місяці ми відкривались один одному і я думав, що між нами всеодно залишився якийсь конект особливий (наче ми розуміємо добре один одного), а після повідомлення я не розумію геть нічого тепер
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброе утро. Мне видится малополезным и бессмысленным заниматься интерпретацией чужого поведения. Полезнее гораздо обратить внимание на ваши чувства и что с вами происходит.
цитата:
Підскажіть будь ласка - чому в неї така поведінка? (В мене є думки, що вона нарциска і не сподобалось, що я поставив кордони і вона не має наді мною контролю чи може я загнався трохи)
Похоже вы поддались.
цитата:
наче на мене захотіли звалити всі свої проблеми й знайти крайнього
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Наталия Горская
Доброго ранку!
цитата:
В мене трапилась неприємна ситуація: маю подругу з якою спілкуємось рік, спочатку це було як батько з дочкою, грубо кажучи, а потім переросло в рівну дружбу.
Щоби розібратись, потрібно багато чого з'ясувати і уточнити.
Можете розкрити, що означає спілкування як батько з дочкою? Які різниця у віці між вами?
Якщо, з Ваших слів, потім взаємини переросли у рівну дружбу, то звідки виникла потреба рішуче встановлювати кордони?
цитата:
На початку літа мені не подобалося, що людина віддаляється від мене - починам ревнувати подругу, її увагу і т.д
Для дружби таке хіба припустимо - починати ревнувати і т.д.? Невже у Вас на подругу є право власності? Якщо є, то в якій нотаріальній конторі Ви їх оформили?
цитата:
Сьогодні вона відписала мені дуже велике повідомлення з таким посилом: я подумала і зрозуміла, що мене багато не влаштовує в нашій дружбі, від тебе багато пасивної агресії до мене було, ти розкачав мене на гойдалках і т.д
На Вашу думку, це все вигадка? Тобто Ви відмоляєте людині мати свою точку зору і покладатись на свої відчуття і думки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371207 для Володимир Анатолійович
Тут ще багато буде людей з невирішеними особистими проблемами, які проекції кидають на інших та по одній фразі будують упередження, таких, як ви і Павло?
Якщо любите відразу задавати питання щодо «вирішення проблеми» - ви пройшли супервізію? Якщо так - в який конторі її вам дали?
психолог онлайн
Наталия Горская
Коротше кажучи, я тут не бачу ніяких нарцисів, радше бачу двох людей зі своїми внутрішніми конфліктами, які проектуються на дружбу і дружба через це руйнується.
Можна спробувати спокійно поговорити з подругою, озвучити свої почуття від почутих звинувачень, як Ви зробили це тут. Наприклад, сказати що Ви розгублені/здивовані/ображені її словами, тощо, і хочете більш детального пояснення, де у Вашій поведінці були емоційнй гойдалки, тощо. Якщо дійсно виявиться, що Ви чимось образили подругу, можна буде визнати свою помилку і пообіцяти її не повторювати. Якщо подруга гостро сприйняла щось з вашого спілкування, можна не знецінювати її почуття, а поставитись до цього з розумінням, але і без взяття на себе відповідальності за чужі емоції.
Це може допомогти, якщо Ви хотіли б врятувати дружбу. Якщо виявиться, що ви обоє хочете припинити спілкування, це теж нормально. Дружби іноді закінчуються, з різних причин, і це треба пережити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371216 для Марія Радченко
Останнім часом я більше сприймаю її, як ворога в таких розмовах, бо вона часто говорила або погоджувалась з одним («відбивати» хлопця в дівчина - це погано), а вчинок був протилежний і тепер таке відчуття, що людина просто бреше (можливо сама не розуміючи цього).
І тим разом я не почав з притензій в її сторону, в говорив, що розумію тільки те, що вона в емоційно жахливому стані але притензій взагалі не розумію. Після чого почалось, щось типу такого: «ти пасивно агресивний був, гойдалний але я зараз нічого не згадаю» і коли я казав, що так не вийде поговорити, бо вона пропонує погодитися мені з твердженням, яке я навіть не розумію (тобто, не розумію чому я був пасивно агресивним і коли я таке робив)
Для мене виглядало це так: людина награлась в емоційні ігри з іншими - почали вилізати проблеми з батьками, друзями, «бойфрендами» - стало дуже погано емоційно - прийшло рішення вилити це все на «безобідного» й «ближчого» по емоціям друга
Як вважаєте чи безпечно буде говорити в цей раз з людиною ще? (Я боюсь, що вона поче просто знову перекидати вину на мене без прикладів)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371216 для Марія Радченко
І ще трішки не розумію, як поводитися і реагувати на притензії піврокової давності (слова типу: «я мовчала ввесь час і не говорила але для мене недопустимо …. і там мабуть 5 звинувачень, якщо не більше)
Це якось дуже не приємно. Наче мусорний бачок себе почуваю і ще й не розумію, яка вона насправді тоді, бо я думав, що вона була справжньою раніше, а зараз звучить типу: «все що було - забудь, то фігня, ось нова я»
Як краще ставитись до такого? І чи треба зберігати дружбу, якщо вже не дуже хочеться? (Останнім часом я віддалився від неї і мені стало краще. Але це може бути мій Уникаючий тип привʼязаності)
психолог онлайн
цитата:
Дивіться, ситуація з колишнім хлопцем подруги та його дівчиною не стосується Вас особисто, тобто це не Ваша зона відповідальності. Ви маєте право не брати участь в чужих особистих конфліктах чи любовних трикутниках. А подруга, в свою чергу, має право вчиняти так, як сама бажає, навіть якщо це не відповідає Вашим моральним орієнтирам. Адже Ви, все-таки, не батько, щоб її виховувати.
В той же час, якщо поведінка людини не відповідає Вашим цінностям і Вас це настільки дратує, то дійсно має сенс спитати себе, наскільки для Вас важлива ця дружба і яке її майбутнє бачите.
Стосовно "чи безпечно продовжувати розмову". А чому Ви в розмові з подругою вбачаєте небезпеку? Це звичайна розмова, від якої не помирають, якогось абьюзу у ваших стосунках нема, але вони наразі досить дисфункційні і не налагоджена нормальна комунікація з обох боків, як подруги, так і Вашого. А що робити далі - це суто Ваше рішення.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371235 для Марія Радченко
Дякую за ваші думки - можливість діалогу з вами дало трішки простіше сприймати цю ситуацію