Те що не можливо ні прийняти, ні змінити
Доброго дня.
Є моменти в стосунках з чоловіком за всю історію нашого життя, які болять, їх вже не змінити, жити з цим далі я могла б якби він визнав що цим зробив мені боляче і вибачився, але він, як зрозуміло з наших розмов, визнавати і вибачатися не бажає. А проковтнути як є я не можу, хоч і є моменти хороші, мені важливо щоб все те що було болючим було визнано, для мене це означало б, що він бере свідомо відповідальність щоб не робити мені боляче далі.
Як приклад таких моментів:
- вживання алкоголю і продовження вживання алкоголю навіть коли я пояснила як це негативно на мене впливає і попросила цього не робити чи за потреби звернутися до нарколога;
- продовження вживання алкоголю після того як йому поставили діагноз з яким є ризик втрати працездатності (стати образно кажучи овочем), і на перебіг хвороби судячи з інформації про медичні дослідження в цій сфері, вживання алкоголю безпосередньо впливає;
- переписки з іншими жінками, дзвінки;
- зустрічі з кумою;
- ігнорування порушення моїх меж його родичами, відсутність захисту і підтримки в цьому;
- крики на мене замість підтримки в складні моменти;
- критика, зауваження, знецінювання моїх зусиль;
- пасивність, безініціативність в стосунках;
- ігнорування моїх потреб, бажань, почуттів або їх заперечення.
Зі свого боку я теж робила речі якими його ранила, я це знаю, визнаю і далі так не хочу. Але щоб рухатися далі разом мені потрібно щоб він визнавав і не цурався відкрито подивитися на все що було не так. Мені це накипіло, накопичилося і більше немає місця так продовжувати, а він, судячи з реакцій на розмови, не хоче, не розуміє.
Як знати коли вже все, і більше не варто намагатися щось пояснити, прояснити, намагатися змінити?
Якась надія що може я не так говорила і якби говорила б інакше, то він би мене краще зрозумів, почув, врахував. Може треба було не терпіти, не накопичувати образи — обговорювати намагалася, результату не було, то що треба було не чекаючи йти? Але вже натерпіла і накопичила, і не можу цього не бачити і ковтати невдоволення далі.
Як позбутися надії що я можу щось змінити в цих стосунках? Відчуття що більше вже не можу.
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Хочется спросить, а что ж хорошего в отношениях, что вы миритесь с тем, что перечислили?
Ваш муж, насколько я поняла, алкоголик, зависимый. Вы созависимая. При этом ваш муж, скорее всего, не признает, что он болен и нужно лечиться. И наркологом тут не обойтись, нужна еще длительная (не один год) психотерапия, чтобы научиться жить без алкоголя и справляться со своими переживаниями по другому.
Ваши разговоры с мужем на тему алкоголя бесполезны.
цитата:
Як позбутися надії що я можу щось змінити в цих стосунках?
Признаться, что вы созависимы и вам нужна помощь в виде работы с психотерапевтом. А там вы сможете прожить свои чувства - бессилие, разочарование, обиду, злость и другие чувства, и начать выходить из созависимости. В первую очередь, психологически. А также сосредоточиться на себе, а не муже, поскольку у созависимых всегда другой на первом месте - его настроение, потребности, желания и тп.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго дня!
цитата:
Лише усвідомивши наявні складові обставин і перебігу подій спільного життя.
Перший аспект -
цитата:
вживання алкоголю і продовження вживання алкоголю навіть коли я пояснила як це негативно на мене впливає і попросила цього не робити чи за потреби звернутися до нарколога;
Тобто ваш - чи то законний чоловік, чи то партнер - алко залежна людина. Яка, на жаль, факту своєї залежності не визнає і позбавлятись алкоголізму не збирається. То які добрі перспективи можуть бути в такому разі?
Другий аспект -
цитата:
- переписки з іншими жінками, дзвінки;
Тобто ви для нього одна з числа інших. У Вас не виникає такого відчуття? А якщо виникає, то чи готові ви і надалі перебувати в такому невдячному статусі?
Третій момент -
цитата:
ігнорування порушення моїх меж його родичами, відсутність захисту і підтримки в цьому;
Коментарі, здається, зайві.
Четвертий аспект -
цитата:
крики на мене замість підтримки в складні моменти;
- критика, зауваження, знецінювання моїх зусиль;
- пасивність, безініціативність в стосунках;
Про яку вашу цінність для цього чоловіка свідчать наведені приклади?
цитата:
Якась надія що може я не так говорила і якби говорила б інакше, то він би мене краще зрозумів, почув, врахував.
З усього видно, що не зрозумів би і не почув. Не та людина, аби почути...
А тепер, нарешті, ГОЛОВНЕ - вам потрібно розбиратись з причинами своєї співзалежністі(!) Адже саме вони являються рушійними силами вашої поведінки у викривлених стосунках. Раджу не гаяти часу і звернутись до психолога індивідуально. Так у вас з'явиться шанс переписати життєвий сценарій.
Відредаговано автором 13-04-2025 17:51:38
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Здравствуйте!
Ваш вопрос - это запрос на полноценную психотерапию с психологом, не переписку или советы.
Эта надежда имеет глубокие корни, более глубокие, чем можно подумать вначале. Это что-то из детства.
Точнее поймете во время психотерапии. Предположу наличие у Вас нарциссической травмы, потому как выбрать себе супругом нарциссичного мужчину и долго жить с ним и надеяться на изменения может лишь женщина, получившая в детстве подобную травму:
ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЧИ ПЕРЕЖИЛИ ВИ В ДИТИНСТВІ НАРЦИСИЧНУ ТРАВМУ?
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-21-02pavelbasan.html
ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЧИ ПЕРЕЖИЛИ ВИ В ДИТИНСТВІ НАРЦИСИЧНУ ТРАВМУ? ЧАСТИНА ДРУГА
https://upsihologa.com.ua/yak-zrozumiti--chi-perezhili-vi-v-ditinstvi-22-02pavelbasan.html
А то, что муж нарциссичен, лично у меня сомнений не вызывает - по Вашему описанию:
- критика и обесценивание,
- непризнание своих ошибок и проступков,
- игнорирование чувств и потребностей близких,
- другие женщины (и возможные измены),
- и даже алкоголизм (из-за внутренней пустоты) говорят именно об этом.
Для сверки поведения мужа с портретом нарцисса статья:
ЯК ВИЗНАЧИТИ У СЕБЕ (ЧИ ІНШИХ) НАЯВНІСТЬ НАРЦИСИЧНОЇ ЧАСТИНИ?
https://upsihologa.com.ua/yak-viznachiti-u-sebe-nayavnist-narcisichno-05-02pavelbasan.html
А подобный тип характера изменению не поддается. Практически совсем.
психолог онлайн
Доброго дня.
цитата:
- для початку зрозуміти, а навіщо Вам була ця надія? ЧОму важливе це сподівання?
З Ваших слів, звучить так, наче якщо чоловік бодай визнає, все те що він робить не так, то навіть змінювати це вже не треба і Вам достатньо тільки визнання самого факту(ну і можливо вибачення). І тут питання, одне з центральних, а навіщо Вам щоб він це визнавав?? Що це дасть Вам? Сподівання, що його визнання і розуміння приведе до змін?
І, видається важливим додати, що наче Ви багато витримуєте в цих стосунках, визнаєте свої помилки, хочете чи намагаєтесь їх змінити до кращого. Але чи не берете на себе завеликий вантаж і неправомірну роль? Як одна людина, може змінити стосунки двох людей? І, видається, що і самого чоловіка, Ви хочете змінити на краще. Чи підвладно це взагалі комусь, без бажання самої людини змінюватись?