Конфлікт з бабусею
Доброго вечора! До нас сьогодні з ночівлею приїхала бабуся, коли ми були в одній кімнаті всі (я, дочка 3,5 років, бабуся) моя дочка шось не дуже хотіла гратись з бабусею і сказала шоб бабуся пішла з її кімнати-зали , бабуся образилась і поїхала додому в інше місто. Я намагалась пояснити, що дочка не серйозно це і звісно передумає (такі ситуації бували з іншими людьми), але бабуся вважає, що це винне наше виховання, що це неповага
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Доброго вечора! Неприємна ситуація, а що Ви думаєте про Ваше виховання дочки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381333 для Віталій Вікторович
Я вважаю, що вона втомилась і в неї складний вік, тому я б не ставилась серйозно до таких слів
психолог онлайн
Доброго дня.
Що Вас найбільше турбує в цій ситуації? Що Ви хотіли б для себе вирішити?
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Доброго вечора!
Ви вказали, що
цитата:
КОНФЛІКТ З БАБУСЕЮ
А в кого, насправді, конфлікт - у вас або у дочки? Можливо, у вас обох?
цитата:
До нас сьогодні з ночівлею приїхала бабуся, коли ми були в одній кімнаті всі (я, дочка 3,5 років, бабуся) моя дочка шось не дуже хотіла гратись з бабусею і сказала шоб бабуся пішла з її кімнати-зали , бабуся образилась і поїхала додому в інше місто.
Ось так склалась ситуація. Доволі прикро склалась. Проте досі невідомо, що вас турбує або цікавить, адже своє питання ви так і не поставили? То в чому ваше питання? Що хотіли з'ясувати, відкриваючи тему?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381335 для Ірина Василівна
Хочу знати чи правильно я вважаю, я поки намагалась пояснити бабусі шо це не неповага в 3 роки, вже й сама повірила шо я шось не так думаю
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381336 для Володимир Анатолійович
Я насправді думаю чи винна я перед тією бабусею чи винна моя дочка
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
Віталій Вікторович Бондарчук
Вы правы в том, что у дочки непростой возраст. И вы попытались это объяснить бабушке.
Бабушка, как большинство пожилых людей, не считают, что нужно учитывать возрастные особенности и ожидают от детей, что они будут послушными и тихими, а все остальное это глупости и плохое воспитание.
Вы не обязаны перестраивать своего ребенка и заставлять дочку угождать бабушке. В отличии от дочери ваша бабушка взрослый человек и может принять то, что вы говорите либо нет. А вот ребенок 3х лет не способен контролировать свои эмоции, осознавать свои слова и в полной мере понимать свое поведение.
Так что вам не в чем себя винить.
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Для чого Вам доводити бабусі, що це не неповага?
Вона вибрала ображатися на маленьку дитину, а це маніпулятивна поведінка, яка спрямована саме на те, щоб викликати почуття провини. Що і сталося з Вами в результаті. Щоправда, можливо, бабуся робить це не свідомо, через якісь свої потреби чи тригери, а може й свідомо — ми цього не знаємо.
Чого Ви хочете для себе у стосунках з бабусею?
Чи могло бути так, що це було для дитини щире вираження своїх почуттів і потреб, яке не обтяжене поки що, рамками, звичними для дорослих?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381341 для Валентина Михайловна
Дякую вам!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381342 для Ірина Василівна
Дякую, я б хотіла щоб все було мирно і вона зрозуміла все
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Демонстративная обида это всегда про манипуляцию, часто не осознанную. С вашей стороны достаточно сказать, что вам жаль, что бабушка обиделась, расстроилась и уехала. И собственно то, что дочка еще маленькая и не понимает.
Все.
Бабушкин выбор - обижаться, страдать или спокойно отреагировать.
А у вас с бабушкой какие отношения?
Для чего вам, чтобы она обязательно поняла?
И что значит, чтобы было мирно?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381345 для Валентина Михайловна
Я думаю про те, як надалі буде складатись наша взаємодія, я хочу щоб всі добре спілкувались, але заважає, те що вона не розуміє моїх поглядів на виховання
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Розумію Ваше бажання миру і взаєморозуміння у стосунках з рідними.
На жаль, не достатньо тільки Вашого бажання — важливо щоб до цього були кроки і з іншої сторони також, не тільки з Вашої.
Тут також важливо зазначити, що люди старшого віку рідко є гнучкими в прийнятті сучасних поглядів на виховання дітей. І може бути так, що попри Ваші зусилля і старання, бабуся може ніколи не прийняти і не зрозуміти.
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Не понимает и предпочитает обижаться, прерывая контакт, значит ценности внучки и общения с ней не так много, увы.
Понимаете, когда хочется общаться, когда искренне любишь ребенка, то не фыркаешь на его любую фразу и не уезжаешь из дому, чтобы показать, как ты обиделась. Тут похоже больше ценности показать свое "фе", чем желания найти общий язык и насладиться общением с вами и вашей дочкой
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
цитата:
Справжня вина настає тоді, коли шкоду завдали навмисно. В іншому випадку, тобто без злого наміру вина буде уявною.
Кілька уточнень з вашого дозволу..
цитата:
До нас сьогодні з ночівлею приїхала бабуся
На бабусю чекали? У вас з нею приязні стосунки?
Як раніше дочка ставилась до бабусі?
До речі, це ваша свекруха чи ваша рідна бабуся? А, може, ваша мама?..
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381345 для Валентина Михайловна
Відносини більш-менш, але бабуся теж з характером
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381347 для Ірина Василівна
Дякую
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381350 для Володимир Анатолійович
Це свекруха. Ну ми завжди раді якщо вона приїде, за декілька годин повідомила, що приїде, свекруха завжди привозить щось нам з продуктів, допомагає, вона жінка теж напориста, непростий характер, дочка з нею не дуже добре грається, може вдарити, налаштована трохи вороже,
психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
На жаль, так буває. Діти іноді проганяють близьких людей.
Діти можуть сказати - "йди" не тільки бабусям, дідусям, але й іншим найближчим родичам.
Маленькі діти втомлюються і іноді знімають напругу. таким чином. .Дитина може проганяти дорослого під час сильної емоції. Їй не вистачає інтегративного мислення, тому якщо дитина сильно розлютилася, якщо щось у неї пішло не так, їй складно впоратися з цими почуттями. Вона не до кінця розуміє, що відчуває і чому.. І тоді діти імпульсивно відштовхують людину
Основна причина полягає у психологічній незрілості дітей. Вони не вміють контролювати свої імпульси, не вміють керувати своєю поведінкою, не вміють усвідомлювати та висловлювати свої емоції.
До того ж дитина в такому віці не може одночасно відчувати близькість із двома близькими людьми. Може навіть сказати - «Тату, йди, я хочу грати тільки з мамою»..
Звичайно, це неприємно. Але дорослі не повинні ставати в дитячу позицію, як це зробила Ваша свекруха.
Важливо зрозуміти – що дитина зараз відчуває? Що їй насправді потрібне?
Заспокойтесь. Ви тут ні до чого.
Близькі теплі взаэмини та зрілість дитини дозволять уникнути таких ситуацій у майбутньому, коли дитина подорослішає.
Відредаговано автором 28-04-2025 23:45:13
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Конфлікт з бабусею, насправді, стався через внутрішньоособистісний конфлікт самої бабусі. А щодо виховання, то воно лише тільки має поступово починатися, через ще маленький вік дитинки. А зі слів бабусі виглядає так, нібито дівчинці не 3 з половиною, а 13 з половиною років, коли більш-менш можна вже оцінювати результати впливу Вашого виховання на особистість дитини.
Дуже прикро, але якщо об'єктивно, то нічого страшного або дивного не трапилось, але проблема створюється штучно, через упереджене ставлення
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381355 для Ирина Константиновна
Моя дитина не відчуває провину за те, що свекруха поїхала
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381356 для Віталій Вікторович
Дякую вам