Допомога при післяпологовій депресії
Привіт. Я мама двох 4-місячних близнючок. Уже кілька днів я майже не сплю — діти дуже погано сплять вночі, прокидаються щогодини, а вдень у мене немає можливості відпочити. Я почуваюся емоційно та фізично виснаженою. Щодня мене охоплює злість, яку я іноді спрямовую на дітей — а потім приходить сором, сльози, відчуття провини.
Я підозрюю в себе післяпологову депресію. Я щодня плачу. Відчуваю, що я — погана мама. Здається, що я не роблю достатньо для своїх дітей, що не даю їм того, що маю дати. Емоційно мені дуже важко.
У мене немає підтримки: чоловік і батько на війні. Мама, яка раніше допомагала, зараз повністю дистанціювалася. Після конфлікту через перегрів дітей вона перестала ночувати з ними, а тепер при кожній нагоді говорить, що я сама на це заслужила, що не маю права «нити», бо вона також через це пройшла. Я їй сказала в пориві емоцій, що вона поводиться як матчуха, і тепер вона кілька днів не розмовляє зі мною. Це дуже боляче — я й так відчуваю себе самотньою, а її мовчання ще більше тисне.
Через постійну втому й напруження зникла емоційна і фізична близькість із чоловіком. Я почала навіть на нього зриватись, хоча він ні в чому не винен. Це руйнує наш зв’язок, і я боюся, що ми віддалимося ще більше.
Я прийшла сюди, бо не знаю, як далі витримувати все це сама. Мені дуже потрібна підтримка. Хочу навчитися краще справлятись з емоціями, з провиною, з втомою. Дуже дякую, що готові мене вислухати
Питання від: ; Вік: 27

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю! По перше вам потрібен відпочинок, шукайте няню, просіть подруг, просити про допомогу це нормально. Без нормального сну ви не впораєтесь зі своїми емоціями, сон, іжа, тепло, це базові потреби, які ви маєте спочатку надати собі. Як в літаку, киснева маска спочатку собі, а потім дитині, чоловікові, сусіду, бо якщо ви не будете дихати то нікому не зможете надати допомогу.
Ви хороша мама, ви просто виснажена, спробуйте для початку знайти допомогу, відпочити, і допомога має бути на постійній основі, двоє немовлят це дуже важко.
Прикро що ваша мати не розуміє наскільки вам важко, двоє немовлят, відсутність чоловіка.
Зараз дуже багато жінок які шукають роботу, придивіться, можливо у вашому під'їзді є такі, можливо пошукайте серед знайомих.
Тільки після нормального відпочинку, налагодження режиму дня, більш менш, можна робити висновки чи є у вас післяпологова депресія. Також ви можете звернутись до лікаря, в тому числі і психіатра, щоб вам або підтвердили, або спростували після пологову депресію. Зараз є дуже хороші спеціалісти, які приймають як онлайн, так і офлайн.
+ Робота з психологом/психотерапевтом.
психолог онлайн
Обратитесь для начала к психиатру, поскольку если это действительно депрессия, то без медикаментов вам не обойтись и хорошо бы не затягивать. А дальше психотерапия.
По возможности, вам нужно максимально упростить и перестроить быт, а также найти помощь в виде няни, поскольку ребенок это тяжело, а двойня это тот случай, когда без помощи совсем никак.
Маму, как ни жестоко это прозвучит, отстранила бы от помощи, потому что от такого помощницы только хуже будет. Комментарии в духе "не ной, я сама через это прошла" не про поддержку и помощь, а вымещение своей злости и каких-то проблем на вас. Оно вам не надо. Понимаю, что обидно, но вам сейчас есть куда тратить энергию - дети. Плюс заботиться о себе. И порой забота это сводить к минимуму общение с теми, кто портит настроение.
Тут вам поможет психотерапия - научит выставлять границы, разберется с вашим чувством вины "я плохая мама", научитесь справляться с переживаниями и не оставаться в одиночестве в целом.
И психиатр, и психотерапевт возможен онлайн, поскольку я понимаю, что с детьми куда-то ехать непросто
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю.
Хочу Вас підтримати, й можливо трохи заспокоїти. Якщо діти здорові , не голодні та не брудні- Ви вже хороша мама, а якщо ви ще будете не занадто виснажені та будете їм посміхатися- взагалі « мати року». Тому, знижуйте оту планку вимог до себе бути ідеальною мамою, бо зараз ваше головне завдання витримати оце навантаження та не поїхати « дахом». А для цього потрібно відпочивати. Й тут всі способи підійдуть. І якщо крім мами допомогти нікому, то миритися з нею ( всі образи відкласти ). Потім будете зʼясовувати стосунки. Бо на вагах зараз ваше здоровʼя та здоровʼя дітей.
Пишу вам з власного досвіду бабусі двійні, з якою чотири дорослі людини ледь могли впоратися. Тому, не соромтеся шукати допомогу, вам вона потрібна.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381781 для Оксана Юрьевна
Дякую 🫶🩷
Я намагаюсь миритись із нею, але мовчати про свої почуття теж важко. Я мама вперше, тим паче двійні. І постійна критика з її сторони дуже сильно ранить. Все почалось, як тільки приїхали з пологового, де вона говорила, що у мене не такі як потрібно груди, що я не правильно даю груди дітям, що діти не так як потрібно смокчуть. Але як саме правильно роботи не показала, бо як вже вище зазначалось, у мене не правильні груди і тому подібне.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381775 для Надія Іванівна
Дякую! Ваші слова для мене дуже цінні.
Нажаль наразі я можу отримати лише моральну підтримку від чоловіка)
Щодо того, щоб найняти няню, не дозволяють фінансові можливості, адже ми придбали квартиру у новобудові та намагаємось як найшвидше туди перебратись, щоб не бути під постійним контролем батьків.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381779 для Валентина Михайловна
При виставлені своїх особистих кордонів, мама одразу ж намагається навʼязати мені відчуття вини, про що я їй також неодноразово говорила.
Теж саме стосується сепарації.
психолог онлайн
Да, к сожалению, сепарация этот тот процесс, который не проходит безболезненно. И родители часто чувством вины манипулируют, чтобы не отпускать детей. Но с этим чувством можно работать и можно от него избавиться.
Я писала пару статей на тему сепарации, думаю будет полезно и даст вам ответы на некоторые вопросы.
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-1-51zhemchug.html
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-2-03zhemchug.html
Единственное, что данный процесс нуждается в поддержке и опоре на взрослого, который поможет вам справится в вашими переживаниями, с кем вы научитесь выстраивать границы и избавитесь от чувства вины. И этим человеком является психотерапевт.
Сепарация нужна не только для того, чтобы не слушать от мамы неприятные вещи, но и в целом, для вас - вашего самоощущения, ваших отношений с детьми, с мужем и тп. Это тот вопрос, который, по сути, является фундаментом для большинства сфер жизни, в том числе и на то, какой мамой вы себя ощущаете, поможет выстроить те отношения в семье, в которых вам будет комфортно. Да и дети, когда растут, им важно опираться на взрослого родителя, и не того, кто еще не отделился от своей мамы. Тут станет снова вопрос границ, которые дети ой как любят проламывать
Відредаговано автором 08-05-2025 11:23:29
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 381790 для Валентина Михайловна
Дякую! Обовʼязково почитаю.
Що ж, повна сепарація у мене з мамою відбувається ближче до нового року, коли ми зʼїдемо на свою квартиру.
Бо зараз живучи з батьками, відчуваємо себе не надто захищеними, адже мама любить все контролювати і для неї важливо відчувати себе головною.
Наприклад часто коли мене не має вдома, вона любить заходити до мене в кімнату під приводом занести чисту білизну чи щось таке і подивитись що у мене тут робиться.
До вагітності я купила електронні сигарети, вона знайшла їх у мене на полиці із парфумами, після чого довго (і по цей час мене намагається вколоти за те що я курила/курю, на що я їй завжди повідомляю, що я доросла людина і вправі робити те, що вважаю за потрібним.
Також одного разу ми з чоловіком зробили собі романтичний вечір, замовили суші додому. Коли вона побачила, що ми їли суші та не поділились із нею, то вона довго ображалась, говорила що вона теж би таке хотіли зʼїсти.
Що стосується моєї сімʼї та дітей, наразі я бачу як не потрібно робити і як не потрібно жити.
В мене на першому місці стоїть чоловік, а вже потім діти. Можливо для когось це не правильна позиція, але діти підростуть, у них буде своя сімʼя, а ми з чоловіком залишимось лише у двох.
Тому по можливості, коли чоловік приїжджав ми влаштовували міні побачення (на диво мама тоді погоджувалась посидіти з дітьми декілька годин). Хоча що стосується сексу, то через сильну втому в мене зник фізичний потяг до партнера. Я йому про це говорила і він мене розуміє та підтримує, що дуже важливо.
психолог онлайн
Рада що допомогла.
Це правильна позиція, так має бути.
"В мене на першому місці стоїть чоловік, а вже потім діти. Можливо для когось це не правильна позиція, але діти підростуть, у них буде своя сімʼя, а ми з чоловіком залишимось лише у двох."
А з приводу допомоги, подумайте, тітка, подруга, бабуся, самотня бабуся з вашого будинку. Вам однозначно потрібна людина яка вам буде допомагати, навіть просто посидіти з дітьми, або вийти на дворі дві години погуляти.
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
цитата:
А это, кстати, здравая и правильная позиция.
Но лучше, чтобы на первом месте стояли у себя вы) и потом муж, потом дети.
По поводу сепарации от мамы, то тут не столько в физическом отделении от нее, сколько чтобы вы не испытывали чувства вины, долга, чтобы не включались эмоционально в ее слова, чтобы дали себе право на свои границы и свою жизнь. И тогда даже живя вместе, можно выстраивать границы.
Ну и помощь в таких ситуациях лучше брать со стороны - няня например. Там вы точно можете ставить условия.
Это частая проблема в отношениях с бабушками, которые считают, что раз выростили детей, значит им теперь никто не указ и забывают, что у внуков есть родители и именно они устанавливают правила, а бабушка их принимает, если хочет дальше общаться с внуками