Как избавиться от ненависти к человеку?
Здравствуйте! Как избавиться от ненависти к человеку? Точнее... скорее всего, это зависть. Мы были три года лучшими подругами, но потом появилась зависть: «Вот, а почему она такая красивая?», «Вот, а почему она такая худая?»... И так далее. Я ненавидела себя и везде за ней бегала, как собачка... Потом появилась огромная ненависть. Я вроде стала старше и краси... Не знаю, не знаю. Ненавижу её! Она — чмо. А ещё мне не помогает вот эта тема с дневником.
Питання від: ; Вік: 14

психолог онлайн
Доброго часу доби! 👋
Твоє запитання дуже щире й важливе. Жити з ненавистю — це справді боляче. Це почуття не дає дихати вільно, воно точить зсередини, забирає сили й змушує постійно повертатися думками до людини, яка викликає біль. Але знаєш, що часто ховається за ненавистю? Розчарування, біль, образа, а дуже часто — та сама зависть, про яку ти чесно сказала. І це вже — велика сміливість: побачити й визнати це в собі.
👉 Дозволь запитати: а чому тобі хочеться бути схожою на неї? Що вона уособлює для тебе? І чому саме вона — твій орієнтир? Ми не народжуємось, щоби бути копією когось іншого. Ти — унікальна, така, як ти є. І навіть якщо зараз цього не відчувається, варто повертати погляд на себе: не через призму «вона краще», а через питання — а що в мені класного просто так, без порівнянь? Порівнювати можна тільки себе з собою: яка я була вчора, а якою стала сьогодні. Які кроки зробила до себе, а не до когось.
👉 Коли ми починаємо хоча б трохи любити себе — не «за щось», а «незважаючи ні на що» — наше сприйняття світу змінюється. І світ реагує на це дзеркально. Почни з малого. Прокинься зранку і скажи собі: «Мені подобаються мої очі» або «Я вдячна за своє тіло, яке мене носить». Маленькі кроки — велика робота. Але вони приводять до поваги до себе, до відчуття власної цінності. А коли ти маєш опору в собі — тобі більше не потрібно доводити щось комусь або знищувати когось в думках.
👉 І ще — не засуджуй себе за те, що «щоденник не допомагає». Інколи один інструмент не підходить, і це нормально. Шукай свої шляхи: розмови, творчість, спорт, тиша, обійми — що завгодно, що повертає тебе до себе.
Ти не одна в цьому. Це складно. Але це можливо — зменшити біль, відпустити ненависть, побачити себе. Потрошки.
З повагою. 🌿
Ти вже на шляху до себе.