Що мені робити в цих ситуаціях? Це я поставила стіну спеціально чи вона зводилась роками?
Доброго дня.
Жила з батьками до 22 років,потім з хлопцем переїхали в інше місто і проживаємо вже 2 роки разом.
Дуже раділа,що переїхали далеко і батькам накладно їздити і нам,ну тобто бачимся 2 рази на рік.
Я була рада,що тут з хлопцем разом будуємо своє життя як хочемо,без того,що я ПОВИННА оправдовуватись,щось ПОВИННА робити,що я нічого не досягла,що коли працювала онлайн вдома ,то батьки вважали,що я ж вдома і на мені все одно готова і уборка. Я втомилась від постійних емоційних качель від батьків.
І от коли пройшло пів року,то я відчувала себе комфортно,мій емоційний стан навіть покращився та і справи з їжею стали більш правильними(була булімія).
Але проходить рік,ось уже 2 роки,а я розумію,що я не дуже рада їх бачити,от мені на відстані такому добре,я не сумую за ними. Коли приїжджали в гості до батьків(мої батьки і хлопця живуть в одному містечку) ,то я відчувала себе не в своїй тарілці,я вже відвикла від відношення деяких як батьки спілкуються і сперечаються.
А от батьки хлопця мене не дратують,я завжди рада бачити їх,розмовляти з ними,гуляти і проводити час.
У мене є молодший брат і дуже видно,що його люблять більше,йому і дозволяється більше і характер у нього кращий,бо от я вперта,то мій характер треба міняти,а малий впертий,егоїстичний і хоче лише так як хоче він,то це в нього характер керівника і він піде далеко.
Інколи мені здається,що мені комфортно і все одно на них,а інколи якось стидно і неприємно від себе,адже мені не зробили нічого поганого,щоб я так себе поводила.

Відповіді психологів
Стыдиться нечего. Отношения с родителями должны приносить удовольствие и спокойствие, как и любые отношения в вашей жизни. Если этого нет, то не удивительно, что нет желания общаться.
Из ваших слов предположу, что был контроль, критика, обесценивание и желание, чтобы вы сидели возле них и во всем слушались. Этого достаточно, чтобы хотеть уехать и свести общение к минимуму, особенно, если родители не меняют своего поведения.
Ничего плохо не сделали. А что в вашем понимании плохое в отношениях между детьми и родителями?
Доброго дня!
цитата:
ЩО МЕНІ РОБИТИ В ЦИХ СИТУАЦІЯХ? ЦЕ Я ПОСТАВИЛА СТІНУ СПЕЦІАЛЬНО ЧИ ВОНА ЗВОДИЛАСЬ РОКАМИ?
Нічого особливого робити не треба. Продовжуйте обережно спостерігати за власними почуттями і думками, розбираючись звідки вони виникають і до чого ведуть.
Щодо стіни, ніби Вами збудованої, тим більше навмисно. Вважаю, що Ваші почуття мають законне право на існування(!) Абсолютно всі, включно з почуттям сорому, про яке написали.
На мою думку, у Вас відбувається процес сепарації від батьків, його, напевно, завершальний етап. Прямо кажучи, ставлення до Вас батьків було не зовсім здоровим, проте вони виросли в таких же умовах і з тими ж поглядами, які намагались твердою рукою прищепити Вам. Тут нема нічого дивного. На них можна ображатись. Та тільки то справа марна. Вони ТАКІ, а іншими бути не могли і не можуть(!) Цей факт потрібно визнати і прийняти, аби не мучити себе вигаданою провиною перед ними через нібито байдужість.
цитата:
щоб я так себе поводила.
А як Ви себе поводите? Хіба бажаєте їм зла? Клянете і невидите? Цього ж нема. А ті почуття, що є - вони до певної межі закономірні, як реакція на минуле і на теперішнє, до якого Ви звикаєте і пристосовуєтесь.
Важливо не поспішати виносити собі вирок. Дайте часу зробити свою роботу і розставити усе на свої місця. Бо, скоріше за все, згодом Ваше ставлення до батьків потеплішає. А якщо залишиться так як зараз, то теж непогано. З ними можна листуватись, вітатись, комунікувати в тому обсязі і на тій відстані, на якій буде зручно Вам.
За потреби можете звернутись до психолога, аби розібратись у власних почуттях більш грунтовно.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 373041 для Валентина Михайловна
Дякую за вашу відповідь.
Для мене погане це бити…
Хоча знаєте,почала думати над цим питанням і хотіла ще написати багато чого,але почала аналізувати кожну фразу і зрозуміла,що це «погане» було,але дозовано і маленькими порціями у мене.
На приклад крик на дитину замість пояснення для мене це погане відношення,бо батьки не можуть пояснити просто і не мають терпіння. Але на мене кричали.Не кожного дня це було,але ж було.
Також приниження дитини це погано,але ж мене називали тупою ;також порівнювали з іншими (бо десь там краще,ніж я);говорили ,що одягалась як опудало;коли хотіла поступити на психолога після 11 класа,то тато казав,що я свої проблеми вирішити не можу,а ще кудись лізу.
Тобто тоді виходить,що у моїх батьків було погане відношення до мене? Хоча от я скажу,що мені морально боляче за багато чого і я не можу вибачити їх за деякі моменти. А розмовляти з ними немає сенсу,бо вони ж знають як жити і от «буде у тебе дитина,подивимся як будеш виховувати»
Хоча коли у них проблеми з братом,то вони йдуть до мене,щоб я з ним поговорила,бо у мене добре вдається з ним контактувати і проблема вирішується швидко.
Я просто заплуталась вже…
Есть позиция из ума, где пытаешься рационализировать и найти оправдания, почему так вели себя родители.
А есть чувства и в них много боли, обиды, разочарования, грусти, злости, что так сложилось.
цитата:
буде у тебе дитина,подивимся як будеш виховувати»
Жаль, когда родители не признают ошибки и не просят прощения за них. Ведь прошлого не изменить, это правда, и любили как могли, НО. Признать свои ошибки, искренне попросить прощения, признать тот ущерб, который нанесли и пробовать по другому взаимодействовать это то, что всегда хочется получить выросшему ребенку. И если родители это могут дать, то отношениям дается второй шанс и новая жизнь. А если нет - увы, так и выходит, что либо общение из чувства и вины, стыда и надо, либо дистанция. И второй вариант это способ позаботиться о себе, о своем спокойствии. И это нормально. Ненормально насиловать себя и заставлять общаться с теми, кто продолжает с вами плохо обращаться.
В целом, эта тема, которую хорошо бы проработать в терапии, если понимаете, что вам тяжело с этим.
У меня на страничке есть пару статей на тему сепарации и про то, как отношения с родителями и не пройденная сепарация влияет на другие сферы жизни. Почитайте, может найдете что-то полезное для себя
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 373051 для Валентина Михайловна
Дякую вам)
Хотіла ще спитати дещо.
Ми як приїжджали з хлопцем до батьків і готували стіл до вечері ,то почалась якось розмова. Що хлопець,що я там розповідали в легкій формі тезами що батьки(мої і його) робили не так і як вони морально зробили біду нам,то вони прям наче сміялись з нас і тато мій казав «ой та бідні нещасні,прям так катували» або ж «от побачим як ви виховувати будете і шо вона розповідати буде»
Знаєте,я завжди намагалась в деяких ситуаціях поправити їх,розповісти як реально їх слова чи вчини можуть нанести моральну шкоду в подальшому житті. Але ж то як до стінки говорю.
От питання чи варто щось казали ,що я бачу не правильним зі сторони і можливо дійде їм щось чи просто як то вони живуть своїм життя ,а я своїм?
Бо я витрачаю свою енергію на це. Але хочу,щоб вони не робили помилки з братом меншим як зі мною.
Чтобы родители что-то осознали слов часто мало, больше действия нужны - не позволять собой так разговаривать, отстаивать границы и тп.
Но и тут не факт, что будет осознание и изменение поведения. Это зависит уже от самого человека. Кто-то меняется, а кто-то так и стоит на своем.
Заметьте в себе то хорошее, ценное, что не смотря ни на что, у вас есть - привычки, характер, ценности, взгляды. Думаю вы найдете этого немало. И если это есть в вас, значит и с братом все в целом ок будет.