відношення з чоловіком
всім привіт
Дуже тяжка тема для мене.
Мені 51, чоловік молодший за мене. Це другий шлюб. Я - говорлива, іноді можу якось прикрашати свої розмови, бачу якісь зміни, які ще тільки у повітрі, можливо тому, що емоційна. Чоловік скоріш весь у собі, дуже сконцентрований на чіткості деталей. при всяких розмовах іде непорозуміння (прийшла в магазин десь у пів другої години, чи все ж такі 13:50? скажу , що прийшла до контори, а в нього питання, чого ти так сказала, ти ж була на машині? Тобто контроль постійний, мені, навіть , здається, що він вишукує якісь неблагонадійні дії з мого боку.
Треба зазначити, що наші стосунки почалися на тлі зради мого першого чоловіка. Стосунки перейшли у щось більше і згодом ми побралися, в нас народилася дитина (яка була жаданою). Тепер він кожен раз мені каже, що якщо був прецендент зі зрадою, то ніщо мене не зупинить. Тобто, я розумію, що проблема у недовірі, але як справитися з цим? Моя поведінка бездоганна. а фраза, що я не хочу бути рогоносієм - звучить постійно. До того ж, після розмов про довіру, про те, що все гаразд між нами і немає приводу для таких думок, все рівно іде прокручування моїх фраз, моїх висловів, крім того, це проходить на більш фізичному рівні: немає близкості, або вона дуже напряжна, немає спокою, якісь дії з його боку не дуже адекватні. Коли говорю, що я просто така, немає ніякого злого умисла, у відповідь - це вже питання... І вссе так розкачується, що жах. Потім, начебто, настає тиша, а згодом - все те саме...Він перешов на образи, знецінення, звинувачення, час від часу скандали, розбір польоту, почуваюся себе винною, прошу вибачення постійно, хоча вже не розумію за що. Прошу вибачення лише задля того, щоб він заспокоївся, але це нанадового. Почав вживати неконтрольовано алкоголь, після цього стає агресивним, нервовим, хоча раніше, навпаки, після свят та під час свят був дуже лагідним.
Після останніх образ вирішила пійти. Домовилась із мамою, тас казала йому та йоо батькам (бо живемо із ними). Йому начебто все одно. Казав одне й те саме - це твоє рішення, тобі за нього і відповідати, але якщо ти хочеш змін моїх на краще, то не чекай, тому що змінитися треба тобі, ти у всьому винна.... Батьки та родичі були, звісно, розчавлені такою новиною. Вони мене благали не йти, а він через декілька днів сказав, що якщо Я хочу, то можемо спробувати якось все узгодити.
Записалися, звісно, на консультацію психолога, але мені здвється, що все марно, бо я вже не бачу в ньому чоловіка, а бачу капризну дитину, якій все погано, а він не поважає мене і не приймає до уваги, що у мене теж, як і у нього, є потреби та бажання...
Як Ви вважаєте, чи зможемо ми все ж таки налогодити стосунки?

Відповіді психологів
цитата:
Тобто, я розумію, що проблема у недовірі, але як справитися з цим? Моя поведінка бездоганна. а фраза, що я не хочу бути рогоносієм - звучить постійно.
Привіт! Проблему має чоловік, він не може Вам довіряти. Він знайшов привід, щоб спрямовувати на Вас свою злість. Для нього легше звинувачувати Вас у всьому, ніж вирішувати свої власні проблеми. Ви ніяк не справитеся з його недовірою, від Вас це не залежить. Ви можете лише захищати себе від агресії чоловіка і приймати рішення, чи залишатися з ним далі.
цитата:
Він перешов на образи, знецінення, звинувачення, час від часу скандали, розбір польоту, почуваюся себе винною, прошу вибачення постійно, хоча вже не розумію за що. Прошу вибачення лише задля того, щоб він заспокоївся, але це нанадового.
Ваші вибачення швидше за все сприймаються як знак, що з Вами можна так себе поводити, ображати та знецінювати. Напевно, Ви це робите, коли вже не можете витримувати потік його негативних емоцій. Але ця зупинка лише тимчасова. Аб'юзер з кожним разом тільки збільшує свій тиск, якщо йому дозволяють себе ображати.
цитата:
Якщо ви вдвох записалися на консультацію до сімейного психолога, там побачите, що він буде говорити. Також зробите висновки з того, що скаже психолог.
цитата:
Навряд чи Ваш чоловік стане іншим. Щоб налагодити стосунки, йому треба буде добре попрацювати над собою, багато в чому змінитись. Але чи готовий він до цього? І чи потрібно це Вам, витримувати неповагу та знецінення з його сторони?
Стосунки налагоджуються, якщо цього хочуть обидва партнера, і роблять все від них залежне, щоб залишитися разом.
Edited by author 29.06.2026 13:47
Вітаю!
цитата:
На це питання доречно отримати відповідь у психолога, до якого ви парою записались. Він вислухає вас обох, щось розпитає, щось побачить і тоді зробить припущення. Натомість майте на увазі: все одно вирішувати доведеться вам(!) І працювати щодо зміни моделі стосунків теж доведеться вам.
Мені особисто складно прогнозувати ваше майбутнє, особливо враховуючи той факт, що чоловік
цитата:
Почав вживати неконтрольовано алкоголь, після цього стає агресивним, нервовим
Це дуже важливий, на мій погляд, момент -
цитата:
Треба зазначити, що наші стосунки почалися на тлі зради мого першого чоловіка. Стосунки перейшли у щось більше і згодом ми побралися, в нас народилася дитина (яка була жаданою). Тепер він кожен раз мені каже, що якщо був прецендент зі зрадою, то ніщо мене не зупинить.
Я так розумію, що це з ним Ви мали стосунки, після яких розлучились із першим чоловіком. Правильно?
Якщо так, то варто подивитись на ситуацію стереоскопічно - ніщо не зупинить Вас, вважає чоловік, і ніщо так само може не зупинити його(!) Адже він пішов на контакт з одруженою жінкою(!) Чи він за себе ручається, а от щодо Вас він не впевнений?
цитата:
я розумію, що проблема у недовірі, але як справитися з цим?
Так, проблема у недовірі. І не тільки. Вона ще в тому, як Ви схильні себе поводити під тиском його припущень і звинувачень. Дійшло до того, що
цитата:
немає близкості, або вона дуже напряжна, немає спокою, якісь дії з його боку не дуже адекватні.
Далі ще гірше -
цитата:
Він перешов на образи, знецінення, звинувачення, час від часу скандали, розбір польоту, почуваюся себе винною, прошу вибачення постійно, хоча вже не розумію за що.
Нарешті, захищаючи себе, Ви пішли. І тепер, після його пропозиції,
цитата:
вже не бачу в ньому чоловіка, а бачу капризну дитину, якій все погано, а він не поважає мене і не приймає до уваги, що у мене теж, як і у нього, є потреби та бажання...
Я би радив Вам узяти кілька консультацій психолога особисто. Мета - розібратись із власними почуттями. Визначитись, за яких умов і яких змін Ви погодитесь спробувати перезапустити стосунки. Навіть, якщо є бажання з двох сторін, цього буде замало. Ще треба мати уявлення, як будувати і розвивати стосунки, де є взаємна повага та довіра, де є щирі почуття і готовність вкладатись у взаємини.