Саморозвиток та подолання неврозу
Доброго дня.
Я доволі чуйна та емпатична людина, я - INFP. В 2022 році я перебував в кардіології на тижневому обстеженні. І мені лікар виписав діагноз - невроз.
Я маю такі симптоми - задишка, високе сердцебиття в спокійному стані - в немпокійному воно підіймається настільки, що деякі тести ( як от наприклад крутити "велосипед") відмінили, тому що через хвилювання у мене дуже підіймається сердцебиття, також в шкільні роки бувала втрата свідомості, особливо на свята та інші заходи де багато людей і доволі довго я маю стояти на ногах. Також я маю підготовчу группу з фізкультури. Як я розумію, мій невроз почав впливати на мене фізично. У мене почали на фоні боліти ноги і вони майже постійно холодні, у мене дуже швидка втома - я можу щось тільки почати робити, як я вже втомлююсь, мені не вистачає повітря, а серце колотить як наче сталось щось неймовірне.
Також я маю і ментальні проблеми. Я доволі часто хвилююся. Якісь нові завдання, як от навіть просто , кудись сходити, щось зробити, я сприймаю як випробування які мені треба виконати, особливо якщо це пов'язано з соціалізацією, тому що в мене є страх людей, їх реакції і т.п.
Я хотів би дізнатися, чи можливо це якось пропрацювати, хоч трохи вирішити для себя самому?
Нажаль я зараз немає можливості кудись з'їхати, чи зв'язатися з спеціалістом онлайн. Тому я вирішив хоч це вирішити для себе самостійно.
Я трошки читав книги по психології та психотерапії, працював з своїм внутрішнім малюком( з цим також є проблеми), я дивився якісь відео, дізнавався щось нове.
Але я не впевнений що це те що мені треба і що потрібно робити.
Можливо Ви зможете мене направити в потрібному напрямку?
Хотілося б трохи вгамувати те що в голові, і хоч якось покращити свою ситуацію з неврозом.
Дуже дякую, гарного дня!

Відповіді психологів
Доброго дня.
цитата:
Якісь нові завдання, як от навіть просто , кудись сходити, щось зробити, я сприймаю як випробування які мені треба виконати, особливо якщо це пов'язано з соціалізацією, тому що в мене є страх людей, їх реакції і т.п.
Саме з такими автоматичними думками працює КПТ. Тобто не намагаємося перестати хвилюватися силою волі, а вчимося по-іншому оцінювати ситуацію.
Коли ви востаннє проходили медичне обстеження? Якщо органічної причини немає, то тривожні розлади добре піддаються лікуванню. До речі, невроз це застаріла назва, сьогодні частіше говорять саме про тривожні розлади.
З того, що ви описали, я б не починала з роботи з " внутрішньою дитиною". Зараз для вас важливіше навчитися стабілізувати нервову систему і зменшити рівень тривоги.
Почати можна з простих кроків:
-вести щоденник тривоги (ситуація - думки -емоції - реакція тіла).
-щодня практикувати повільне діафрагмальне дихання, особливо під час хвилювання, видих має бути довшим за вдих.
-не уникати тривожних ситуацій, а маленькими кроками входити в них.
-налагодити режим.
Якщо колись з'явиться можливість, я все ж рекомендую звернутися до психотерапевта, який працює в методі КПТ. Якщо тривога дуже сильна і суттєво обмежує життя, іноді потрібна також консультація психіатра.
Добрий день! Ви зробили перший крок, написав про свою проблему. Це говорить про вашу силу волі, сміливість та роботу, яку ви уже виконали.
Але деякі стани (наприклад, невроз) вимагають комплексного підходу, який виходить за межі класичного консультування. Це має бути тривала психотерапія з чітким маршрутом, спрямована на покращення якості вашого життя. Можете спробувати самостійно опрацювати техніки самодопомоги. Але самостійна робота в цьому випадку забирає чимало енергії та може поглиблювати проблему.
Крім того, ви можете знайти групу підтримки при неврозі (через перевірені онлайн-платформи або спеціалізовані центри). Вони організовують безоплатні групи психологічної підтримки. Групова терапія об'єднує людей зі схожими симптомами (невроз, тривожність, панічні атаки та ін.). Вам допоможуть обрати оптимальний варіант для себе.
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 391061 для Марта Калина
Дякую вам за підтримку та таку цінну інформацію! Мені дуже відгукнулася ідея спробувати групу підтримки, особливо якщо є можливість долучитися в текстовому форматі (наприклад, у чаті). Чи могли б ви порадити конкретні перевірені платформи, центри або чати, де зараз проходять такі безкоштовні групи для людей з тривожністю та неврозами?
Доповнення від автора питання ·
↩ Реакція на відповідь № 391060 для Світлана Володимирівна Матюха
Дякую вам за таку швидку та професійну відповідь! Мені дуже відгукнулися ваші поради. Стосовно вашого питання: я проходив ретельне кардіологічне обстеження у 2022 році, тоді лікарі сказали, що серце здорове і фізичних (органічних) патологій немає. Симптоми зараз дуже схожі на ті, що були тоді. Я обов'язково спробую вести щоденник тривоги та практикувати діафрагмальне дихання, як ви порадили!