Пробачаю усім, не можу довго ображатись на людину, навіть якщо він зробив мені дуже боляче.
У мене є знайомий, чесно кажучи, який мені подобається, але він постійно і сильно мене ображає, проте не дивлячись на це, я йому все завжди пробачаю. Думка про те, «а якщо я поступлю так само, як він зі мною, то це порушить наші стосунки?», не дає мені поводитись так само погано у відповідь, щоб він відчув, як це образливо. І так завжди. Я вже помітила, що це дало певні поштовхи до того, що він мною користується, бо «я ж все пробачу і забуду». Інша ситуація, коли, начебто, поступила так само як і він, але йому всеодно. Якщо мені кажуть поговорити з ним про це, в мене виникає та ж сама думка: «а якщо це порушить наші стосунки?». Навіть коли я щось сказала на цю тему, він вибачаться і продовжить поступати так само. І я не знаю, що робити. Як з ним поводитись? Як реагувати? Чи це насправді нормально, а я просто себе накручую і приймаю близько до серця? Дякую за відповідь.
Вопрос от: ; Возраст: 16

психолог онлайн
Доброго дня.
Насправді, у Вашій розповіді багато аспектів які важливо було б прояснити, але в рамках цього формату та враховуючи вік, можу вказати тільки загальні речі.
Зокрема, Ви вказуєте що все пробачаєте, спробуйте тоді подивитись чи працює це з усіма людьми навколо Вас чи тільки з окремими, які мають особливе значення?
І насправді, чи викликано це прощання відсутністю образи насправді, чи скоріше тим, що маючи цю образу і виражаючи її Ви ризикуєте зіпсувати стосунки якими так дорожите? Ви багато про це кажете, і може бути так, що Ваші негативні реакції на погані вчинки просто подавляються, і Ви відсутпаєте від себе для збереження стосунків, чи через страх їх втратити, якщо бути більш щирою.
Взагалі проявляти пробачення це добре, і часто може слугувати покращенням як для Вас так і для стосунків, але тільки коли це свідомий і звірений із власними цінностями вибір. Зокрема, принаймні ще толі, коли цього вибачення просять.
Також важливим тут є подивитись на те, чому стільки страху встратити стосунки? Як Ви себе в них почуваєте? Що було б, не пробачаючи Ви його?
Питання самоцінності та власних кордонів також мають тут велику роль. Але проясняти це краще з психологом, і якщо є така можливість за згоди батьків Ви можете звернутись. Особливо, якщо те що Ви описали поширюється на різні відносини і вчиняє негативний вплив на якість Ваших стосунків і самопочуття.