Розчарування в собі
Я не здала екзамени. Попросила допомоги у одногрупників, ледь перездала. А одногрупники з першого разу добре написали. Я завжди була відмінницею і тут таке. Ці тести були кінцевими за 2 роки навчання. Тобто цей курс навчання я завалила. Розчарована, знищена, невдаха. Думаю, я більш ні з чим в цьому житті не справлюсь, кожен раз згадую ці екзамени. Що робити, щоб знову повірити, що я на щось здатна? Для мене ці екзамени це хрест на собі...
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Доброго ранку, Eliza!
цитата:
Я не здала екзамени. Попросила допомоги у одногрупників, ледь перездала.
Я так зрозумів, що з першого разу не здали, а потім за допомогою одногрупників таки перездали. Тобто, зрештою, екзамен ЗДАНИЙ і боргів нема. Все так і є?
цитата:
Я завжди була відмінницею і тут таке.
Тобто долали іспити та екзамени з першого заходу. А цього разу не вийшло і тому
цитата:
РОЗЧАРУВАННЯ В СОБІ
Отже, можна припустити, що Ваше розчарування спричинено одним єдиним випадком невдачі? Невиправданими очікуваннями, сформованими у попередні роки навчання?
А хіба кожна людина в цьому світі (і Ви в тому числі) застрахована від помилок і невдач?
цитата:
Розчарована, знищена, невдаха. Думаю, я більш ні з чим в цьому житті не справлюсь, кожен раз згадую ці екзамени
От повірте, у Вашій реакції немає нічого дивного. Можна навіть сказати, що вона типова для людини з комплексом відмінника(!)
І тому варто і корисно дякувати долі, що Ви зіткнулись з реальністю, а не своїми звичними уявленнями про неї і, звісно, про себе.
Не впадаючи у відчай, потрібно зосередитись на роботі над помилками. Подивитись і проаналізувати, що Ви упустили, що недооцінили. Це про навчання і підходи до нього.
А на психологічному рівні доречно прожити усі емоції, що зараз вирують. Саме прожити, визначивши кожну. Згодом напруга спаде, місце одних емоцій займуть інші - більш виважені і актуальні.
цитата:
Що робити, щоб знову повірити, що я на щось здатна?
Якщо стисло - то роботу над помилками(!)
цитата:
Для мене ці екзамени це хрест на собі...
Віруючі люди сподіваються на Бога і хрестяться. А Вам потрібно той символічний хрест, що наклали себе, зняти і більше не кидатись у крайнощі.
Виходьте з ями розчарування і починайте робити те, що потрібно.
І пом'яніть мої слова - в майбутньому будете дякувати долі за цей болісний, але такий необхідний для Вашого особистісного становлення урок.
Будуть питання або знадобиться розібратись більш детально зі схильністю впадати у відчай, тоді на зустріч до психолога. Онлайн-формат цілком годиться.
Відредаговано автором 01-11-2024 10:30:01
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
цитата:
Я завжди була відмінницею і тут таке.
Похоже в этом и суть проблемы.
Всегда была успешной, а тут один промах и неудача (при этом все равно ж пересдали экзамен) и вот вы уже неудачница, ни на что не способная и больше ничего не сможете.
Кто от вас так много требовал в жизни?
Кто критиковал и для кого нужно было быть первой и лучшей?
психолог онлайн
Доброго часу доби!
Співчуваю. Це дійсно дуже болячє, коли звик до перемог і вдруг...
На Вашу думку, чому не здали тест з першого разу?
цитата:
Тобто цей курс навчання я завалила.
Що є показником навчання - оцінка за тест, чи отримані знання за 2 роки?
цитата:
Я завжди була відмінницею і тут таке... Розчарована, знищена, невдаха.
Тобто одним тестом Ви закреслили всі свої перемоги і досягнення?
цитата:
Що робити, щоб знову повірити, що я на щось здатна?
Вибрати фахівця та попрацювати з психологом.
Ви завалили перший тест і вже зневірилися в собі - у Вас і раніше не було віри в себе. Тож нема що відновлювати. Треба будувати свою самоцінність. а це треа робити з фахівцем, бо доведеться попрацювати з дитячими установками та цінностями. ДОпомогти Вам напрацювати автентичні та закріпити їх. Це кропітка, неспішна та тривала робота. Але воно того варте, бо отримаєте надійну стійку основу - самоцінність.