Тривожний стан, важко сприймати себе і відкриватися людям
Добрий день! Мені 20 років і я на останньому курсі бакалаврату. Сама я людина тривожна і соромʼязлива, важко вливаюсь в колектив, ще важче заводжу друзів. У мене почалася практика, і так як я навчаюсь на вчителя італійської, вона буде у школі. Сьогодні зранку, перед тим як йти до школи вперше, у мене стався якісь напад тривоги, таке бувало і раніше, але не так сильно . Мені було дуже тривожно, важко дихати і взагалі було дуже тяжко і хотілося просто закрити очі і заснути, нічого не робити. Але якось воно минулося. Так от, сьогодні у школі був ознайомлювальний день. Але знайомство з вчителями і класами будуть завтра. Я як вийшла з тієї школи мені так різко перехопило дух, хотілось розревітися і щось вигадати, щоб нічого не робити, бо було дуже страшно. Я розумію, для когось це читати дивно, але я нічого сама з цим вдіяти не можу. Цілу дорогу додому я кілька разів падала в розпач, і ще кілька запевняла себе, що це дурня, що нічого страшного тут немає. Але зараз я знову тривожуся, навіть більше ніж раніше. Дійшло до абсурду: я почала думати, що не сподобаюсь дітям, що одяг мій не такий, що обличчя не таке, навіть волосся, що діти будуть вищі зростом від мене і тому не слухатимуть і глузуватимуть, що може вони мову знають ліпше за мене, адже школа лінгвістична, і глузуватимуть ще більше. Господи, я розумію, що це дурні думки і насправді все нормально зі мною, але просто воно лізе і лізе мені в голову. А що буде, коли прийде час мені не тільки ознайомлюватися зі школою, а й проводити уроки, я й уявити боюся. Коли я думаю про це мені скручується живіт і дуже сильно потіє все тіло.
Коли я була в середній школі, я стикнулася з булінгом, від однокласниці, яка досить багато років була моєю ліпшою подружкою. З тих пір у мене і сумніви щодо себе, один день я думаю, яка ж я все-таки гарна, а на другий дивитися на себе не можу. А зараз ще й це. Я чомусь зациклена на тому, що всі люди погані. Навіть діти. Всі так і хочуть поглузувати і познущатися. Я не можу проявляти себе, в цьому і моя проблема. Я не знаю ні те як я насправді виглядаю, чи не викликаю я у людей огиду? Я навіть не знаю чи достатньо добре я знаю ту італійську, шоб аж викладати її дітям. Я не знаю чи доречні ці думки для 20-річної дорослої людини, але саме тому я з ними ділюся тут.
Як мені заспокоювати себе, коли такі напади тривоги трапляються? Як мені стабілізувати свої думки щодо своєї зовнішності? Як пережити цей період (а й подальші, адже їх буде ще більше й ще складніших)?
Вопрос от: ; Возраст: 20

психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Здравствуйте!
Успокоением вопрос не решить, только получить временное облегчение. Нужно решать корень проблемы.
А он 100% глубже булинга от подружки. В этот булинг Вы попали не случайно.
И общая тревожность, и панические атаки, которые Вы описали - это следствие психологического травмирования в раннем детстве!
Кто из родных над Вами издевался и высмеивал? Кто подвергал сомнению Ваши достижения? Кто сравнивал Вас с другими НЕ в Вашу пользу? Кто обесценивал Вас как личность и не верил в Вас?
психолог онлайн
Здравствуйте. Вы сами пишете, что вы человек тревожный и стеснительный, но тем не менее, выбрали профессию учителя, что говорит о том, что вы совершили смелый поступок. Все люди в той или иной степени боятся публичных выступлений, боятся осуждения, оценивали и насмешек, но постепенно это может приносить удовольствие. И ваша тревога абсолютно понятна и нормальна в вашей ситуации. Но по интенсивности она чрезмерна, и приносит вам страдание. И дело тут не в возрасте, более старшие люди страдают не меньше иногда.
Соглашусь с коллегой, что истоками вашей уязвимости может быть психологические травмы в детстве, воспитание. Но это все поддается коррекции.
психолог онлайн
Наскільки я правильно зрозуміла, у Вас страх спілкування. І кожна нова людина для Вас - стрес.
Причина може ховатися в особливостях вашої самооцінки. Можливо, Ви дуже боїтеся, що спілкування виявить якісь слабкі сторони, щось неприємне у Вас. Іноді такий страх, який Ви описуєте, супроводжується вкрай негативними думками про себе, свої манери, зовнішність, розум.
Намагайтеся перервати потік негативних думок. Скажіть собі: "Стоп! Про що я зараз думаю?"
Так Ви зможете перервати потік негативних думок про себе, погані прогнози щодо нових ситуацій. Часто проблеми, схожі на Вашу, виникають через те, що людина обирає негативну оцінку перспективи, а не позитивну.
Проблема зі спілкуванням перестає бути проблемою взагалі, коли людина краще впізнає себе, її внутрішній критик перестає бути суворим. Якщо людина приймає себе, дозволяє бути себе собою, починає вірити, що з нею цікаво спілкуватися, їй є чим поділитися, то оточуючі це відчувають і контакт встановлюється набагато простіше.
Я б Вам рекомендувала звернутися до психолога, щоб він попрацював із Вашою тривожністю. Як наслідок, підуть Ваші страхи.
психолог онлайн
Відчувається, що вам зараз дуже складно – ви опинилися в ситуації, де потрібно проявляти себе, а ви тривожна і соромʼязлива людина і не до кінця розумієте як вас сприймуть, і чи справді ви достатньо компетентні. Невпевненість, страх оцінки, відсутність внутрішньої підтримки – усе це скоріш за все не виникло раптово, а пов’язане з попереднім досвідом, де, можливо, бракувало безпеки та прийняття.
Почуватися впевнено в колективі, усвідомлювати свої можливості та приймати себе – це процес, який потребує часу. Це не те, що виникає саме собою, а те, що вибудовується поступово, у тому числі через підтримуючі стосунки. Саме в роботі з психологом можна дослідити ці складнощі, краще зрозуміти себе й поступово будувати внутрішню опору, щоб не тривога керувала вами, а ви самі визначали, як діяти і як почуватися у своєму професійному та особистому житті.