Мені важко чітко формулювати свої думки
Моя проблема полягає в тому, що я не вмію чітко формулювати свої думки. Коли я починаю розмовляти з людиною, хочу передати багато інформації, але не можу зв’язати слова між собою. Як результат, люди часто кажуть, що не розуміють, про що я говорю. Це змушує мене відчувати пригнічення та розчарування.
Мені дуже хочеться, щоб мене одразу розуміли, але коли це не виходить, я починаю погано почуватися, у мене з’являються негативні думки. Також я помітила, що мені потрібно багато часу, щоб правильно скласти свої думки. Коли хтось робить зауваження, що я погано пояснюю або мені потрібно навчитися, я гостро реагую — інколи навіть починаю плакати, і це стає моєю захисною реакцією.
Ця проблема сильно впливає на мою самооцінку, яка і так досить низька. Я хочу навчитися краще формулювати свої думки, висловлювати їх так, щоб мене розуміли, і водночас зміцнити впевненість у собі.
Вопрос от: ; Возраст: 22

психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Анна Автонділова
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня.
Я звернула увагу, що у Вашому зверненні до психологів нема проблем з формулюванням думок, все цілком грамотно і зрозуміло написано. У Вас проблеми з формулюванням думок тільки в усній формі? І це з усіма людьми, чи є люди, з якими Вам комфортно спілкуватися, і які Вас розуміють?
Причиною проблеми з формулюванням думок може бути підвищена тривожність і страх через можливу негативну реакцію людей на Вас. Це краще за все опрацьовувати індивідуально з психологом. А якщо Вас хтось не зрозуміє або не зрозуміє з першого разу - це нормально, бо всі люди різні, у всіх різне сприйняття інформації, що робить спілкування складним, але цікавим процесом.
Дополнение от автора
Так, у мене є проблема з формуванням думок в усній формі. Мені набагато легше спілкуватися в письмовому форматі, ніж усно, і, на жаль, це для мене є складністю.
Мені потрібно працювати з психологом індивідуально, тому я зараз шукаю психолога .
психолог онлайн
Марія Радченко
Ірина Василівна Гуральчук
Анна Автонділова
Доброго дня.
Підкажіть, а чи зайжди була така проблема у Вас із формулюванням думок у усній формі? Чи з*явилась нещодавно, в якийсь визначений час, можливо??
І, якщо є змога, було б важливо зрозуміти, а що саме з формулюванням не так? Чи давали Вам люди, з якими Ви спілкуєтесь пояснення, фітбек про те, що саме не зрозуміло? Використання слів, пов*язування їх між собою, порядок слів, нагруженість речень, занадто швидко говорите, чи щось інше?
А ця складність, вона притаманна Вам з будь-ким у спілкуванні? Чи є люди, з якими особливо складно? І чи для Вас, по відчуттях відрізняється письмове "мовлення" від усного? Що в усному складніше для Вас?
Взагалі, було б корисно досліджувати цю тему у роботі з психологом саме усно, адже письмово тут ми втрачаємо величезну кількість досвіду Вашого, що може допомогти у вирішенні.
також, спробуйте звернути увагу на свій емоційний стан коли Ви усно спілкуєтесь. Адже проблем у цьому Вашому викладі зовсім немає, і можна припустити, що складність також викликана емоційним тиском, який Ви або інші можуть на Вас спричиняти. Можливо, негативним досвідом минулого, якщо такої проблеми не було з раннього дитинства.
психолог онлайн
Анна Автонділова
Доброго дня. Судячи з Вашого тексту, Ви дуже чітко і послідовно формулюєте свої думки. І якщо це вдається в письмовій формі, то в усній теж, думаю, вдасться, якщо розібратися з хвилюванням.
Також буде корисним напрацювання навички усно висловлювати свою думку на практиці.
цитата:
Як результат, люди часто кажуть, що не розуміють, про що я говорю
Хто ці люди? Можливо справа не в тому, як ви висловлюєтеся, а у їхній здатності розуміти?
цитата:
Це змушує мене відчувати пригнічення та розчарування.
Пригнічення і розчарування через реакцію інших людей може бути дуже болісним, напружувати і заважати надалі розслаблено і спонтанно спілкуватися, не контролюючи себе та не хвилюючись про те, як Вас сприймуть... Виходить замкнуте коло.
цитата:
Мені дуже хочеться, щоб мене одразу розуміли, але коли це не виходить, я починаю погано почуватися, у мене з’являються негативні думки
Які саме думки виникають?
І що відчуваєте в такі моменти?
цитата:
Також я помітила, що мені потрібно багато часу, щоб правильно скласти свої думки.
Так було завжди чи це почалося після якихось подій?
цитата:
Коли хтось робить зауваження, що я погано пояснюю або мені потрібно навчитися, я гостро реагую — інколи навіть починаю плакати, і це стає моєю захисною реакцією.
Можливо вирішення Ваших труднощів лежить в дещо іншій площині — не в тому, як Ви формулюєте думки, а в тому, як Ви сприймаєте реакції інших, і як це на Вас впливає. Що думаєте про це?
психолог онлайн
Марія Радченко
Ірина Василівна Гуральчук
Це проблема, яку можна коригувати, навички чіткого висловлення думок розвиваються, якщо працювати над ними свідомо. Такі труднощі про які ви пишете можуть бути пов’язані з особливостями роботи нервової системи, тривожністю, самокритикою, низькою впевненістю у собі, також коли людина намагаеться сказати занадто багато одночасно. Мозок може перевантажуватись великою кількістю думок, що ускладнює їх формулювання. Також можуть впливати особливості уваги, пам’яті чи підвищена емоційна чутливість – через це людина може гостро реагувати на критику. Ця проблема може посилюватись в стресових ситуаціях. А можливо ця проблема йде із дитинства - коли людина відчувала, що її не чують або її слова не мають значення.
Це варто дослідити глибше, можливо, за допомогою психолога або нейропсихолога, щоб знайти способи полегшити спілкування. Можливо, варто попрацювати з психологом, щоб розібратися в глибинних причинах і знайти ефективні способи покращення комунікації та впевненості в собі.
Відредаговано автором 25-02-2025 23:27:48
психолог онлайн
Доброго ранку, Marina!
цитата:
Ця проблема сильно впливає на мою самооцінку, яка і так досить низька.
Думаю, що насправді все відбувається навпаки. Низька самооцінка як раз і може відбиватись на стані людини в період її спілкування з іншими. Бо завжди в такому випадку присутні сумніви у власній спроможності виглядати упевненою.
А ще "бензину у вогонь підливають" бажання
цитата:
дуже хочеться, щоб мене одразу розуміли
цитата:
хочу передати багато інформації
. Тобто ви зосереджені не стільки на предметі спілкування, скільки на тому, як вас сприйматимуть інші люди. Від цього усі проблеми.
цитата:
Я хочу навчитися краще формулювати свої думки, висловлювати їх так, щоб мене розуміли, і водночас зміцнити впевненість у собі.
Для цього було б добре, якби ви звернулись до психолога особисто.
І не тільки. Багато чого ви можете робити самостійно, починаючи з опрацювання інформації щодо феномену самооцінки і способів її підняття.
Від себе можу запропонувати відео на цю тему
"Уверенность в себе. Как ее повысить".
https://upsihologa.com.ua/audio-video-461
Відредаговано автором 26-02-2025 10:30:22