Невпевненість у своєму темпі життя
Добрий день!
Протягом півроку відчуваю деяку невпевненість у тому, що я роблю зараз та хвилює яким буде моє майбутнє.
Дивлячись, як деякі мої однолітки, у свої 18-19 років вже впевнені у своїй спеціальності, мають роботу, або відраховуються та миттєво працюють на іншій професії, я.. боюся що вони зможуть досягти набагато більше чогось, аніж сама я. Наразі я відрахувалася з однієї не дуже, як для мене, спеціальності на 2 курсі, та навчаюсь на іншій, бо мене цікавить, але зараз тільки на 1 курсі. Я не працюю ніде офіційно, але підробляюю на одній студентській організації. Мені здається, що цього замало і зовсім сильно відстаю від більшості людей, які у свої молоді роки намагаються всюди встигнути. Хвилює також те, що моє рішення відрахування з бюджету, на якому навчалася 2 роки – найгірше рішення; та те, що мені не зможуть завжди допомогати батьки в майбутньому у тому, щоб оплачувати контракт. Таке враження, наче все надто швидко йде, а я ніяк не можу змусити себе щосб робити.
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Марія Радченко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня. Можливо зараз Ви переживаєте кризу повноліття, цей період непростий в житті кожної людини. Вам зараз може бути важко балансувати між бажаннями, потребами і можливостями. Особливо на Вас тисне те, що Ви себе порівнюєте з іншими та боїтеся невстигнути за швидкоплинним життям.
Яку допомогу хотіли б отримати від психологів?
цитата:
Протягом півроку відчуваю деяку невпевненість у тому, що я роблю зараз та хвилює яким буде моє майбутнє
Хвилювання за майбутнє і деяка невпевненість це нормально для кожної людини, а тим більше у Вашому віці, коли Ви нещодавно вступили в період повноліття, і потрібен час щоб адаптуватися в новій ролі.
цитата:
Дивлячись, як деякі мої однолітки, у свої 18-19 років вже впевнені у своїй спеціальності, мають роботу, або відраховуються та миттєво працюють на іншій професії, я.. боюся що вони зможуть досягти набагато більше чогось, аніж сама я.
Чому вибираєте порівнювати себе з іншими?
цитата:
Наразі я відрахувалася з однієї не дуже, як для мене, спеціальності на 2 курсі, та навчаюсь на іншій, бо мене цікавить, але зараз тільки на 1 курсі.
Ви наважилися віддати перевагу тій спеціальності, яка Вам цікава. Зараз може бути важко з цим, але на перспективу це рішення передбачає можливість розвиватися в сфері, яка Вам більше до вподоби. Важливо підтримати себе на цьому етапі.
цитата:
Я не працюю ніде офіційно, але підробляюю на одній студентській організації. Мені здається, що цього замало і зовсім сильно відстаю від більшості людей, які у свої молоді роки намагаються всюди встигнути
Ви поєднуєте навчання і підробіток, і кожна з цих зайнятостей вимагає від Вас ресурсів — часу, зусиль, залученості.
цитата:
Хвилює також те, що моє рішення відрахування з бюджету, на якому навчалася 2 роки – найгірше рішення
Чому так думаєте?
Що відчуваєте у зв'язку з цим?
цитата:
мені не зможуть завжди допомогати батьки в майбутньому у тому, щоб оплачувати контракт
Вони Вам про це говорили чи це лише Ваші припущення?
Якщо справді не зможуть, якими будуть Ваші дії в такому випадку?
цитата:
Таке враження, наче все надто швидко йде, а я ніяк не можу змусити себе щосб робити
Змушувати себе справді дуже важко. Та й для чого? А що Вам би хотілося робити?
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня.
Період вибору шляху, професії, реалізації в якому Ви знаходитесь зараз дуже не простий, але в наш час може видаватись ще важчим, через величезну кількість різного досвіду, який ми можемо спостерігати. При цьому, Ви здійснюєте власні рішення, хоч і не прості, наприклад у зміні спеціальності на ту, що Вам більше відповідає і в перспективі - це важливо обирати щось своє тоді, без втрати часу і сил на небажану сферу.
Щоб не описувати багато загальних речей, адже для конкретики необхідно більше дослідити та розуміти Вашу історію в терапії, можу порекомендувати тільки декілька кроків для самостійного обходження: Перше, стосовно порівння і рівняння на однолітків яких Ви оцінюєте вище. Наскільки ці порівняння реалістичні? Іноді, в таких сумнівах важливий зріз реальності, де у нас, в період з 18-25 мінімум багато молодих людей знаходяться в пошуках, без стабільної і високооплачуваної роботи, проходять навчання, що є основним в такий період. Спробуйте подивитись на ситуацію більш рівно, враховуючи середні показники а не завищені очікування, які тільки мають руйнівний ефект.
Також важливо приділити увагу власним бажанням. Чого і як Ви хочете саме для себе? Страхи і тривоги за майбутнє в цьому періоді нормальні, і це дає можливість передивитись те, до чого Ви йдете, при цьому, ніколи не пізно рішення змінити. Чого Ви хочете? Що Вам подобається, що викликає натхнення та захват? Чи ціллю є більше "успіх", а сама сфера не важлива? Спробуйте конкретизувати свої тривоги та прагнення, і подивитись на них по окремо. Що можна покращити зараз? Переживання стосовно чого не своєчасні? Чи можете Ви фактично до свого життя додати зараз більше навантаження, роботи чи іншого, про що згадуєте і як це вплине?
психолог онлайн
Вітаю!
Це нормально бути невпевненим в чомусь. Звісно добре, що є приклади тих, хто вас надихає, але це не означає, що це ваш шлях і вам треба бігти в їхньому темпі.
Добре, що ви пробуєте йти за тим, що вам подобається ( обрали іншу спеціальність). Це викликає тривогу, чи справитесь, чи не помилились, але ці речі теж нормальні.
Вам важливо знайти свій темп в житті, не вмикати усю швидкість на максимум, бо так ви швидко втомитесь і не буде сил, щоб ввімкнути двигун.
Дбайте про себе і шукайте свій ритм.
психолог онлайн
Доброго ранку, Maria!
цитата:
НЕВПЕВНЕНІСТЬ У СВОЄМУ ТЕМПІ ЖИТТЯ
Хочу у вас спитати, чим, взагалі, важливий темп життя? Про що він свідчить?
цитата:
Майбутнє буде рівно таким, яким ви його ЗРОБИТЕ.
Наразі, наскільки я зрозумів, ви як раз саме цим і займаєтесь -
цитата:
я відрахувалася з однієї не дуже, як для мене, спеціальності на 2 курсі, та навчаюсь на іншій, бо мене цікавить, але зараз тільки на 1 курсі... підробляюю на одній студентській організації.
Що мені особисто симпатизує, так це ваше уважне ставлення до власних бажань. А ще сміливість прийняти непросте рішення - полишити одну спеціальність, аби навчатись там, де вам подобається і цікаво. Поважаю людей, здатних робити подібний вибір(!)
цитата:
Мені здається, що цього замало і зовсім сильно відстаю від більшості людей, які у свої молоді роки намагаються всюди встигнути.
От у якості реакції поставлю дурнувате питання - навіщо намагатись встигнути ВСЮДИ?
Можливо, краще не розпорошувати свою енергію на будь-що і вкластися у щось, дійсно, близьке і важливо особисто для вас? Правда, його ще треба відчути і знайти. А з цим завдання, здається, ви можете впоратись))