Відкрилось справжнє ставлення свекрухи до мене. Сумно, і легше водночас...
Сьогодні сталася ситуація, через яку і я, і чоловік побачили справжнє до мене ставлення. Скажу відразу: стосунки у нас із нею нейтральні. Не конфліктуємо, але й не теплі відносини. Сьогодні чоловік у телефонній розмові попросив свою матір дізнатися про наші щеплення у сім. амбулаторії (ми коли одружилися, мешкали перший час у родині чоловіка, в тому населеному пункті, де зараз свекруха). Вона дізналася про всих, крім мене. Чоловік здивовано запитав: так а про Настю ти запитала? На що вона дуже грубо, майже зневажливо: до чого тут Настя? Чому я за неї маю щось питати? І т.д. Чоловік ледь не посварився з нею. Заступився за мене, бо побачив, що мені стало неприємно, я сиділа поряд і все чула... Така неповага відчулася..чоловік сказав, що його теж це неприємно.
Заспокоював мене...просив не звертати на свою матір уваги... Ми з ним ще посміялися: мовляв, помітно, як мене свекруха любить...
Завтра ми маємо до неї їхати в село: рвати собі вишні, малину...Але я твердо сказала чоловіку, що до його матері не поїду. Я переконана, що треба їхати і йти туди, де тобі раді! І я розумію, що мене не зобов'язаний ніхто любити. У цієї жінки є син, онуки, нехай спілкуються. Я - пас. Якщо до мене так....
Але як мені впоратися з бурею негативних почуттів, коли вона телефонує чоловіку... ????Хочеться, щоб він з нею взагалі не розмовляв, або говорив сухо і коротко. Але ж ні. Як нічого не сталося....Хоча. Розумію, це його мати...
Знову ж таки. Рада, що так сталося. Давно відчувала з боку свекрухи ревнощі і негатив.
Але як? Як мені гідно себе поводити? Як не нервувати і спокійно реагувати на цю жінку?
Вопрос от: ; Возраст: 34

психолог онлайн
Доброго дня! 👋
Щиро дякую, що поділилися. Ви справді заслужили на увагу, розуміння і повагу. Те, що трапилося, — це не ваша вина. Неповага свекрухи зачіпає не лише вас, а й ваше партнерство: адже ваш чоловік також відчув дискомфорт і за вас заступився — це говорить про те, що він справді турбується про ваші емоції.
Ваша реакція — тверда позиція: «Я не поїду» — цілком зрозуміла. Ви чудово помічаєте, що вам варто бути там, де вас раді бачити. Це не егоїзм — це турбота про себе. І правильно сказати «ні», коли не хочеться іти в атмосферу напруги.
Як впоратися з негативом:
👉 Прийняти власні почуття. Сум і образа — нормальні. Запропонуйте собі: написати в щоденник, поговорити з близькою подругою, перевести увагу на себе — прогулянка, теплий чай, теплий плед…
👉 Внутрішня ревізія. Запитати себе: що я можу взяти з цієї ситуації? Наприклад, усвідомлення: “Я сильна, мені не потрібно, щоб мене всі любили”.
👉 Комунікація з чоловіком. Поділитися своїми почуттями. Наприклад: «Мені було дуже боляче, коли почувала таку грубість». Якщо поставити це в щирій розмові, він вас ще більше підтримає.
👉 Створити кордони. Якщо вам некомфортно говорити з свекрухою довго — можна дати домашньому сигналу: «Вибачте, мені треба зайнятися» — і відійти до іншої кімнати чи вимкнути звук.
👉 Розуміти, що змінити її ставлення — не ваша відповідальність. Ви можете змінити лише свою реакцію. І якщо вона груба — ви можете реагувати стримано, ввічливо, але без додаткових уваг.
👉 Підтримка чоловіка. Дуже добре, що він на вашому боці. Попросіть його бути за вас поруч: «Якщо вона знов передзвонить, просто скажи коротко: «Добрий день, мама». І будь ласка, не підхоплюй в розмові критику проти мене».
👉 Малино-вишневі дні в селі. Якщо не хочете їхати з ними — це нормально. Можна знайти свою альтернативу: приїхати трохи згодом або взагалі зупинитися на нейтральному варіанті — без напруги і дискомфорту.
Ваші: «Сумно, і легше водночас» — це правда. Легше, бо стало ясно, на якому рівні стосунки. Ви відчули свободу діяти за собою. А сум — бо вам хотілося теплих стосунків, і це не сталося.
Як поводитися гідно:
•Залишатися ввічливою, але стриманою.
•Не конфліктувати, але й не дозволяти принижень.
•Встановити чіткі межі: «Я не готова до підняття голосу/грубої манери».
•Зосередитись на цьому: «Я бачу, що це її проблема, а не моє». Не приймати це близько.
І ще — зателефонувати подрузі чи психологу і виговоритися — це допоможе заспокоїтись. Свої емоції не заковтуйте, дайте собі простір.
Тримайте руку на пульсі свого внутрішнього балансу. І пам’ятайте: навіть якщо хтось не визнає вашу цінність — ви для себе залишаєтесь важливою і достойною.
Якщо захочете — я поруч, щоб підтримати 😊
психолог онлайн
Доброго дня, Настю!
цитата:
Але як мені впоратися з бурею негативних почуттів, коли вона телефонує чоловіку... ????
Розумію ваші почуття у зв'язку з тим, що сталося і, відповідно, відкрилося. Через це ваше питання слід розглядати у тісний зв'язці із загальним контектсом подій(!)
От тому ваше сприйняття ситуації в цілому вбирає в себе сприйняття та реагування на дзвінки свекрухи вашому чоловіку .
Я би почав от з цього -
цитата:
Як не нервувати і спокійно реагувати на цю жінку?
Одразу скажу, по-первах спокійно реагувати не вийде, як би не намагались(!) Адже ви відчуваєте обурення, образу... Цим емоціям потрібно дати вихід на зовні. Проговорюйте їх вголос образу свекрухи (є такий метод), виписуйте на папері... і ОБОВ'ЯЗКОВО пояснюючи собі, у зв'язку з чим вони виникли.
Так ви усвідомите, що мали певні очікування, які в реальності не справдились(!) Ви вважали одне, направду вийшло інше. Це факт.
І, до речі, так буває. Свекруха не зобов'язана вас любити. Було б добре, якби хоча б поважала. Однак, на жаль, і цього нема.
Згодом, вважаю, ви приймете її ставлення до себе і почнете сприймати, як, власне, самі і визначили -
цитата:
мене не зобов'язаний ніхто любити. У цієї жінки є син, онуки, нехай спілкуються. Я - пас.
Тим більше, коли
цитата:
Давно відчувала з боку свекрухи ревнощі і негатив.
Водночас і воювати, здається, не варто. Це частина відповіді на ваше питання -
цитата:
Як мені гідно себе поводити?
Відчуваючи в душі гідність до самої себе, зможете до свекрухи ставитись принаймні нейтрально, адже вона ось така людина(!) Іншою бути не могла і навряд чи буде. Чи будете з нею сваритись за відсутність у неї душевного тепла до вас?!
психолог онлайн
Конечно же, неприятно, когда нет хорошего отношения со стороны родителей партнера и хочется теплых отношений, или хотя бы нейтральных. Но, к сожалению, часто бывает не так.
И тут важно разобраться в том, что вас так задевает?
Я предположу, что причина может быть в том, что вы старались для свекрови, возможно что-то делать через свое "не хочу", чтобы ей угодить, а она не оценила.
Возможно другие причины.
Как вам вести себя?
Не стараться заслуживать хорошее отношение. Не делать то, что не хочется. Четко разграничить, что это мама мужа и пусть он с ней общается. Вы не обязаны в гости ездить и общаться с ней.
По поводу того, что вас цепляет, когда она звонит мужу, то тут вопрос, а почему и что именно?
Вы переживаете, что она будет что-то говорить про вас и муж будет ее слушаться? Если да, то тут вопрос не в свекрови тогда, а в ваших отношениях с мужем. Если нет, то какая разница вам, что они общаются - это его мама.
психолог онлайн
Конфлікт свекрухи та невістки — як і раніше, одна з найпоширеніших історій у наші дні. При цьому не важливо, живете ви разом із родичами чоловіка чи ні: проблеми у відносинах у подружніх пар, що окремо живуть, відбуваються так само, як і у тих, хто живе з батьками.
Як правило, невістка, входячи в сім'ю чоловіка, більш уразлива, ніж свекруха. І найчастіше конфлікт ініціює саме мати чоловіка, не приймаючи вибір сина. У такій реакції може відбиватися цілий букет страхів та комплексів свекрухи, але що б це не було, не Вам із цим розбиратися.
Якщо Вас не любить і не сприймає свекруху, пам'ятайте, дистанція — єдиний спосіб зберегти ваш шлюб. Також варто уважно спостерігати за поведінкою чоловіка у конфліктах. Тверезо оцініть, як він реагує, коли потрібно захистити Вас від нападок власної матері. Якщо Ви відбиваєтеся одна - це не зовсім правильно. Чоловік зобов'язаний захищати дружину та забезпечити їй спокій та безпеку.
Не намагайтеся зі свекрухою подружитися. Не обов'язково відповідати агресією, але Ви, як дружина, маєте повне право вимагати ізоляції такого родича від молодої родини. Також у Вас є право не спілкуватися зі злісною жінкою. Про те, як вибудувати взаємини з дорослим сином має думати мати чоловіка, а не Ви.
У взаєминах зі свекрухою діють такі самі правила взаємодії, як і з іншими людьми. Вона не має преференцій. Поважайте себе і свої межі, як і інших людей. Ви не зобов'язані любити іншу людину, навіть якщо це мати Вашого чоловіка,
Відредаговано автором 04-07-2025 05:45:49
психолог онлайн
Не намагайтеся зі свекрухою подружитися. Не обов'язково відповідати агресією, але Ви, як дружина, маєте повне право вимагати ізоляції такого родича від молодої родини. Також у Вас є право не спілкуватися зі злісною жінкою. Про те, як вибудувати взаємини з дорослим сином має думати мати чоловіка, а не Ви