Страх вийти на роботу
Добрий день!
Я не працювала офіційно близько 6 років. Спочатку була у декретній відпустці, потім почався карантин, а згодом — повномасштабна війна. Зараз я відчуваю, що готова повернутися до роботи й хочу знайти віддалену вакансію.
Я вже склала резюме, переглядаю вакансії та навіть кілька разів надсилала відгуки. Були співбесіди: в одних випадках ми взаємно не підійшли одне одному, в інших мені просто не передзвонили. Я розумію, що це нормальна частина пошуку роботи.
Але зараз зіткнулася з проблемою. Я знаходжу вакансію, але боюся відгукнутися. В мене якийсь ступор. Боюся, що мені зателефонують, запросять на співбесіду, почнуть ставити запитання, а я розгублюся, не зможу добре відповісти, виглядатиму некомпетентною або не виправдаю очікувань.
Також я розумію, що до нової роботи потрібно звикнути, і знаю, що зможу розібратися та навчитися.
Цей час, поки я не працювала офіційно, я займалася фрилансом: шила на замовлення, займалась smm для магазинів (взагалі я економіст). Тобто я не була без роботи, але повернення саме до офіційного працевлаштування викликає у мене сильну тривогу.
Фриланс більше не розглядаю, оскільки хочу мати стабільну роботу, постійний дохід.
Хочу зрозуміти, як з цим впоратися. Дякую.

Ответы психологов
Добрий день! Тобто, я бачу що Вам знайома ситуація, коли домогтися більшого і змінити своє життя на краще не виходить. Начебто дуже хочеться і, навіть, здається, що дуже треба, але процес реалізації ніяк не запускається. Мрії так і залишаються мріями, кочуючи кожного січня зі списку планів на рік у такий самий список, але вже на наступний. І часто проблема не в нестачі таланту, часу або можливостей, а в психологічних «стінах», які ми самі споруджуємо у своїй свідомості. Це називається - обмежувальні переконання. Тобто, ті думки й установки, які стримують наш розвиток, самореалізацію і, як наслідок, успіх. Стосуватися вони можуть абсолютно різних сфер — від романтичних стосунків до опановування нової навички, пошуку нової роботи, підвищення доходу або запуску свого власного бізнесу. Цей психологічний бар’єр формують думки, що ми «не можемо», «не гідні» або що світ такий, який він є, і нічого змінити не можна. У них часто присутні узагальнювальні поняття: "всі, ніхто, ніколи, тільки" і таке інше. А ще — "я не можу, у мене не вийде, я сумніваюся, я боюся." І так далі, і так далі …. Але ж подібні установки сильно впливають на Вашу поведінку, звужуючи можливості та змушуючи залишатися у звичній зоні комфорту. Однак важливо усвідомити, що це всього лише Ваші переконання, а не реальність, і що їх можна (і потрібно!) змінювати.
Анастасія, доброго дня!
Пошук роботи - це свого роду теж робота, і коли людина тільки починає цей процес, можуть бути страхи і багато переживать через невизначеність.
Можливо, Вам стане легше, коли Ви отримаєте досвід спілкування на співбесідах. Часто проходити перше інтерв'ю важче, ніж десяте. Спочатку Ви дійсно можете бути розгубленою, якщо питання будуть для Вас незнайомі чи неочікувані. Але після зустрічі пошукаєте на них відповідь чи може отримате її при зустрічі. І наступного разу вже будете знати, що сказати.
В будь-якому випадку Ви не зобов'язані відповідати всім очікуванням потенційного роботодавця і бути ідеальною. Співбесіда — це знайомство двох сторін. Не лише роботодавець оцінює Вас, а й Ви вирішуєте, чи підходить Вам ця компанія, умови роботи та майбутній керівник. Такий погляд часто допомагає відчувати себе більш впевнено.
Якщо ж пошук роботи викликає у Вас багато напруження і тривоги, варто звернутися до психолога. Зазвичай за такими переживаннями стоїть не лише необхідність проходити співбесіди, а більш глибокі причини — страх помилки, критики, відторгнення або досвід, коли в минулому Вас часто оцінювали чи знецінювали. Працюючи саме з цими причинами, можна значно знизити тривогу і почуватися впевненіше не лише на співбесідах, а й в інших важливих життєвих ситуаціях.