маніпалюції мами
Ми з мамою дуже різні. Вона має керівну посаду, дуже активна, дуже емоційна і любить увагу і спілкування. За день їй може зателефонувати 15 -30 людей. Я працюю вдома, інтроверт, майже не користуюсь телефоном, люблю час наодинці з книгою. Я вже давно зрозуміла, шо не можу підлаштуватись під неї і не буду і тому уникаю спілкування. Живу давно окремо, але часто приїжджаю до будинку, який мені віддали батьки. Ситуація сьогодні- пійшли купувати речі для будинки(я купую) і мама хоче допомагати. В реалі це- вона знає, які магазини, яка ціна і навіть розмовляє за мене з продавцями. В одному магазині з нами повелись грубо, і я сказала що не буду тут нічого купувати і пішла. На що мама почала наїждждати, що я не вмію домовлятись і звертаю увагу на продавчинь. Я зауважила, що ледве могла вставити слово в розмову і хочу вибирати речі сама Слово за слово- мама сказала, що я її не ціную, як завжди,(шось на кшталт) і -головне-почала плакати. До мене дійшло давно шо вона регулярно в розмові зі мною може розплакатись. Типу прийшла без попередження до мене додому- я трохи розсерделась-і вона в сльози. По телефону- шось не та сказала-образи сльози. Сьогодні до мене дійшло шо сльози і докори як я не ціную її в примітивниї конфліктах завжди використовуються в спілкуванні зі мною! лише зі мною Чоловіки в нашій родині загалом ніколи не сперечаються з нею(але в крайньому випадку теж вмикаються сльози). Я уявляю, що в день моя мати вирішую купу робочих проблем з купую людей і якби вона була дуже емоційна на роботі то навряд чи так довго там працювала. Значить все ОК. Тож, питання. Я не можу уникати спілкування повністю, хоча намагаюсь. Як діяти в таких ситуаціях-пояснення розбиваються об сльбози чи об слова- "знов ти з демагоією". Я сьогодні артичтично теж розплакалась, що мамау зупинило в цьому-паттерні.Але я взагалі так емоційно ніколи не реагую. Як мені діяти в таких ситуаціях? Як спробувати пояснити?
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Добрий день, Ольго.
Читаючи історію, виникає повага до вас. Ви самостійно облаштовуєте своє життя. При цьому не розриваєте зв'язків з батьками, підтримаєте з ними стосунки. Ваша мати використовує звичний їй спосіб у спілкуванні з вами. Ймовірно, що по-іншому вона не уміє або з якоїсь іншої причини.
Важливо не те, як вона поводиться а які почуття у вас виникають, що саме вас дратує. Усвідомівши це, ви у майбутньому зможете обирати власну реакцію, незалежну від маніпуляцій.
психолог онлайн
Olya, якщо мама звикла керувати іншими, вона просто може не помічати цього, не розуміти, а як можна інакше себе поводити, не уміти діяти за іншим патерном, або ж і взагалі, як того хотілося б, без нього .
При цьому, займаючи керівну посаду, вона може автоматично стримувати свої емоції, які заважають роботі. А при спілкуванні з Вами мама може плакати, навіть не розуміючи, що це не стільки сльози від конкретної ситуації, але й ті накопичені емоції, які вона звикла стримувати.
До цього ж, можливо, що мама не може розділити особисте ставлення та незгоду в думках, наприклад, якщо Ви з нею не погоджуєтесь, то вона відверто може вважати, що Ви її не поважаєте.
Це тільки мої припущення, які можуть дещо розширити трактовку маминих сліз тільки як засобу прямого та жорсткого маніпулювання.
Адже мама – це просто людина, яка навчилася справлятися зі своїм життям певним чином. Зараз Ви стикаєтесь з тим, що її спосіб спілкування з Вами заважає вашим стосункам. При цьому Ви обрали шлях уникання.
Але існує також можливість побудувати з мамою інші, дорослі стосунки, скажімо, запропонувати їй перейти на новий рівень, коли думка кожного буде врахована, і коли кожен відповідально ставиться до своїх дій.
Можливо, емоції будуть заважати Вам в цьому процесі, тоді можна скористатися допомогою психолога, до якого можна звернутися як разом із мамою, так і Вам без неї.