Страх перед аудиторією, соціум
Доброї ночі. Мені 28 років. Працюю вчителем. Маю сторінку у інстаграмі з багато тисячною аудиторією. До цього часу у мене все обмежувалося фото та текстами, але я дуже хотіла б знімати відео як інші, але от чомусь ніяк не можу наважитись. От просто боюсь, а от чого? Не знаю... Чи виглядати безглуздо... Хоча я доволі серйозна людина, навіть дуже я б сказала. Чи те, що можливо не зрозуміють інші.. учні, колеги... Чи те що більша половина села🤣 звідки я родом, хоча вже давно там не проживаю будуть дивитись на мене і матимуть тему для розмов... Так перечитую і аж дивуюсь сама собі невже для мене так важлива думка інших, бо ж так ніби виходить....Я не знаю і розумію, що нічого безглуздого не збираюсь на тому відео робити чи говорити, а от просто чогось боюсь, тільки розібратись сама не можу чого і як з цим впоратись? Буду щиро вдячна вам за допомогу та рекомендації.
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Юрий Витальевич Каракаптан
Доброї.
Що Вас лякає в тому, щоб зняти і викласти відео? Чому думаєте, що Вас не зрозуміють?
психолог онлайн
Юрий Витальевич Каракаптан
Maria, доброго времени суток!
Если хотите разобраться - то это в индивидуальную терапию. А здесь, сможете, возможно понять в каком направлении работать с психологом в этой самой индивидуальной терапии.
Свои страхи Вы уже озвучили:
цитата:
виглядати безглуздо.
цитата:
Чи те, що можливо не зрозуміють інші.. учні, колеги... Чи те що більша половина села🤣 звідки я родом, хоча вже давно там не проживаю будуть дивитись на мене і матимуть тему для розмов...
Отчасти Вы правы - это про оценку и мнение других. А это запрос на самоценность, самооценку и аутентичность. Потому как прежде чем прозвучит оценка других - Вы уже сами себя оценили: "беззглуздо... не зрозуміло...". Что Вы планируете снимать?
И второй вопрос: Вы на видео сниматься в принципе боитесь и Вас зажимает или только так реагируете на видео в интаграмм?
психолог онлайн
Юрий Витальевич Каракаптан
Доброе утро! Причины социофобии могут быть психологические, биологические и эволюционные. В давние времена, чтобы не быть изгнанным из племени, важно было соответствовать требованиям других. У приматов есть иерархичность в отношениях - на слабом альфа-самцы отрабатывают свои навыки агрессии, поэтому никто не хочет оказаться в конце иерархии. Вы видели когда -либо виноватый взгляд собаки или кошки, в котором содержится "я виноват, подчиняюсь, только не отбрасывай меня", все это говорит о биологической природе социальной тревоги. Есть люди, которые имеют с рождения ген социальной ингибиции - чрезмернуюю стеснительность. Также поддерживают социальную тревожость - травматические события детства - буллинг, например. Тогда ребенок начинает недоверять людям, чтобы избежать опасности отношениях, избегает людей. Чтобы помочь Вам, надо разобраться в причинах проблемы. Рассматривали ли Вы вариант индивидуальной работы?
психолог онлайн
Ирина Анатольевна Новитная
Здравствуйте, помимо психологической составляющей, есть так же и навыковая. Для записи видео и для уверенной подачи, можно пойти на курс ораторского мастерства. Там поставят вам голос, жестикуляцию, научат пошаговой структуре выступления, чтобы вы точно знали, что и за чем говорить. Плюс практика с обязательной обратной связью от тренера после каждого выступления Вашего. Так от практики к практике будете совершенствоваться. По времени - это около 10 часов если индивидуально (5 занятий по 2 часа) Или 15 часов если в группе. Имейте ввиду ,что группа должна быть до 5 человек, и что курс должен быть основан на практике, чтобы у вас было 4-5 выступлений за занятие. Так можно наработать навык.
психолог онлайн
Добрий день, Maria.
За кожними нашими діями стоїть потреба. В психологічному полі це три групи потреб: потреба в безпеці, потреба в приналежності і потреба в визнанні. Якщо визначити походження вашої потреби, то стане зрозуміло як її реалізувати. Або в процесі роботи- як можна її реалізувати доступним, менш стресовим способом.
Якщо виявиться, що ваша потреба справді реалізовується лише єдиним способом- через публічність, ось те відео чи ефір. Щоб зменшити тривогу, вам потрібні опори. На що ви можете опиратись і не розвалюватись. Спочатку це буде підтримка терапевта. Він буде за вас) Професійна допомога компетентного спеціаліста на початковому етапі. Ось як дитина вчиться ходити- спочатку мама її підтримує за дві руки, потім за одну, а ділі відпускає. І це цілком зрозуміло і природньо.
психолог онлайн
Доброго дня, Марія!
цитата:
Мені 28 років. Працюю вчителем. Маю сторінку у інстаграмі з багато тисячною аудиторією. До цього часу у мене все обмежувалося фото та текстами, але я дуже хотіла б знімати відео як інші, але от чомусь ніяк не можу наважитись. От просто боюсь, а от чого? Не знаю...
До певноі міри Ви розумієте причини. І навіть сформулювали іх у назві теми. Чи не так? Це страх перед аудиторією та соціумом. Але ж цей страх відіграє як позитивну роль, так і негативну. По-перше, він спонукає Вас замислитись, наскільки свідомим є Ваше бажання, який контент збираєтесь знімати та розміщувати, які прийоми плануєте використовувати і т.ін. По-друге, він (страх) блокує активність та примушує озиратись на ті страхи, що живуть у Вашій підсвідомості - страх осуду, страх за те, що попадете на язик односельцям та знайомим...
І якщо з позитивною роллю страху можете розібратись самостійно - обміркувати усі деталі, що я навів вище, попрацювати над матерілом, навчитись знімати яскраво та дотепно, то з усім іншим краще звернутись до психолога. Та з*ясувати, звідки ті страхи родом? Чому Вам так важливо, як відреагують знайомі. Наразі йдеться про Вашу самоцінність, впевненність у собі.
цитата:
Хоча я доволі серйозна людина, навіть дуже я б сказала.
От Ви навели одну із власних рис. Напевно, Вам притаманно деякі речі занадто переоцінювати, вкладючи туди багато уваги та енергіі. І це, можна уявити, шкодить в якійсь мірі іншим питанням. Отже, не вистачає легкості, уміння вільно переключатись з одних речей на інші.
Дополнение от автора
Володимир Анатолійович, ви пишете про то ще я певною мірою розумію причини, так можливо частково. Адже маю освіту психолога, але практики як такої не має, тому відповідно допомогти собі сама не можу і розібратись.
Причин низької самооцінки впринципі вистачає, але що конкретно з цього... Це і зазнавала булінгу у школі, це і конфлікти між батьками з дитинства пам'ятаю, це і коли навчатись почала ще давно в педагогічному у мене був період коли ми розійшлися з хлопцем і у мене не було ніякого бажання вчитись, я не ходила деякий час на пари і тоді пам'ятаю маму викликали і дуже на мене при ній кричали, що я така сяка і тоді я зрозуміла як мамі було соромно за мене і я дала собі установку зробити все навпаки , щоб вона з батьком гордились мною. В результаті я стала зразковим вчителем у школі)) незабаром відкриваю свій центр розвитку дитини. Також аналогічну установку я собі дала по відношенню до цього хлопця, адже він мене залишив, що через багато років ти побачиш мене такою дорослою, красивою, самодостатньою жінкою і задумаєшся над тим що зробив))
І навіть зараз коли бувають дні, що я вдягнена і нафарбована так нашвидкоруч чи просто вибігла в магазин ,то коли їде якесь авто в мене такі думки що там може бути він, а тут я в такому вигляді. І то вже стільки років пройшло..... У мене вже своя сім'я, діти яких я безмежно люблю.... А якось все так.... Незнаю.... (
психолог онлайн
Юрий Витальевич Каракаптан
цитата:
Причин низької самооцінки впринципі вистачає, але що конкретно з цього.
Как дипломированный психолог, по-идее, Вы должны знать, що з цього - запит на терапію. Глибоку, довгострокову терапію.
Вы описали целый ворох прожитых травм, массу не прожитого и соответственно не проработанного гнева, злости, которые, вероятнее всего трансформировались в перманентное чувство обиды и желание кому-то что-то доказать.
У меня один единственный вопрос: по какой причине Вы до сих пор не выбрали себя и не занялись своим психоэмоциональным здоровьем?
Дополнение от автора
Сім'я, діти, робота,навчання... Напевно час вже і дійсно зайнятись собою.
психолог онлайн
Юрий Витальевич Каракаптан
цитата:
Напевно час вже і дійсно зайнятись собою.
супер!!! Искренне желаю Вам успеха в этом прекрасном деле!
Мудрости Вам и позаботьтесь о себе!
Дополнение от автора
Дякую!
психолог онлайн
цитата:
я не ходила деякий час на пари і тоді пам'ятаю маму викликали і дуже на мене при ній кричали, що я така сяка і тоді я зрозуміла як мамі було соромно за мене і я дала собі установку зробити все навпаки , щоб вона з батьком гордились мною.
Марія, на жаль, мушу визнати, що оцей фрагмент свідчить про те, що Ви обрали не бути собою. Замість цього обрали шлях обслуговувати ємоційні потреби батьків. І за разунок цього поважати себе, бути гарною дочкою, вдячною, турботливою, але не СОБОЮ(!)
Менше з тим, таке рішення привело до певних життєвих кроків
цитата:
В результаті я стала зразковим вчителем у школі)) незабаром відкриваю свій центр розвитку дитини.
І тільки час покаже, наскільки Ви щасливі у своіх справах.
цитата:
Також аналогічну установку я собі дала по відношенню до цього хлопця, адже він мене залишив, що через багато років ти побачиш мене такою дорослою, красивою, самодостатньою жінкою і задумаєшся над тим що зробив))
Оце ще один крок привячувати своі прагнення не собі, а невротичній потребі доказувати людині, що вона помилилася. Щось дитяче в цьому є. І саме воно впливає на Ваше самопочуття, ємоціі, та стан.
цитата:
І то вже стільки років пройшло.....
Отже Ви підсадили себе на гачок минулого й, на жаль, тягнете те минуле в сьогодення.
цитата:
У мене вже своя сім'я, діти яких я безмежно люблю....
О чоловіка теж любите?
цитата:
А якось все так.... Незнаю.... (
Марія, чого стосується це визнання? Чого Ви не знаєте?