Як перестати уникати конфліктів?
Доброго дня!
Питання власне таке: як перестати уникати конфліктів і знайти в собі мужність зайняти позицію і стояти на ній?
Зазвичай неприємних мені людей я ігнорую або тихо саботую їх діяльність, але що робити, якщо це родина? Як наполягти на своїй позиції, але щоб родич не образився? Як захистити свої кордони, щоб це не виглядало не ввічливо? Як зберегти і стосунки і власні нерви?
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Марина Федорова (Листопадська)
Анна, добрый вечер!
А чего Явы боитесь, если произойдёт конфликт? Вы живете с родителями?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Доброго вечора.
У чому причина Ваших конфліктів з родичами?
Дополнение от автора
Ні, живу з чоловіком окремо. Маю проблеми з його мамою, яка постійно втручається в наше життя. Я боюся дискомфорту, який виникає під час суперечки, відчуваю себе не в своїй тарілці. Так, наче я починаю війну і далі треба буде постійно демонструвати силу, шукати союзників, займатися якимись дипломатичними інтригами, а це морально втомлює і псує стосунки. Мені легше віджартуватися, або погодитися для вигляду, а далі зробити по своєму, або взагалі проігнорувати. Але це така людина, яка пре як танк і яка не розуміє компромісів і буде тиснути доти, доки ти не зробиш так, як вона хоче.
Але мені не хочеться воювати, хоча й жити за чужими правилами теж не хочеться.
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Марина Федорова (Листопадська)
А что произойдёт, если Вы повоюете с мамой мужа? Какие у Вас отношения с Вашими родителями?
Дополнение от автора
Наприклад остання ситуація - ми поїхали в гості до них і свекруха помітила, що я без колгот під джинсами. Вона принесла свої, а коли я відмовилася - сказала, що вона більш досвідчена тому її треба слухати і взагалі вона не випустить нас на автобус поки я не одягну, і що мовляв, чого ти ламаєшся як дитина.
Дополнение от автора
В мене мама теж дуже владна і в нас в родині був матріархат завжди. Але вона прямолінійна і жорстка у своїх вимогах і це мало свої плюси. За свої свободи я завжди воювала з мамою в її стилі - жорстко, іноді навіть з криками. Я знаю, що навіть якщо мамі щось не подобається, якщо я твердо стоятиму на своєму - вона це прийме. Так було в дитинстві з моєю першою самостійною покупкою, поїздкою з друзями за місто, власне з неугодними мамі друзями, кольоровим волоссям, з вибором університету чи волонтерством в іншому регіоні. Всі так чи інакше важливі речі для мене речі я відстоювала перед мамою з боєм, але мама завжди в результаті мене приймала і навіть погоджувалася потім, що я була права.
А з мамою чоловіка по іншому, вона ніколи прямо нічого не вимагає, не висловлює незадоволення, вона доброзичлива, підкреслено ввічлива і мяка. Коли я висловлюю незадоволення, вона робить все для того, щоб я почувала провину: хапається за серце, міряє тиск, плаче, звертається до інших членів родини - сестри чоловіка, навіть мого чоловіка залучає, щоб він якось на мене вплинув, бо вона хоче тільки добра, а я цього не розумію. Всі навколо кажуть, що вона вже старша і іі не можна хвилювати, а я заледве стримую злість і після візитів у їх сімю мені ще кілька днів може бути фізично зле від внутрішньої напруги, яяка бушує в мені. Не знаю як з нею ще спілкуватися((
психолог онлайн
цитата:
Коли я висловлюю незадоволення, вона робить все для того, щоб я почувала провину: хапається за серце, міряє тиск, плаче, звертається до інших членів родини -
Ви ж розумієте, що це маніпуляція?
цитата:
Всі навколо кажуть, що вона вже старша і іі не можна хвилювати,
Хто ці всі?
цитата:
Як захистити свої кордони, щоб це не виглядало не ввічливо?
Не знаю. Коли мої кордони систематично порушують, то я вибираю бути не ввічливою,а чіткою із долею здорової агресії.
Впевненою в своїх діях і розумінні, що так зі мною не можна.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
цитата:
Вона принесла свої, а коли я відмовилася - сказала, що вона більш досвідчена тому її треба слухати і взагалі вона не випустить нас на автобус поки я не одягну, і що мовляв, чого ти ламаєшся як дитина.
Схоже на те, що свекруха сприймає Вас як дитину. Але Ви - доросла людина, і маєте право відстоювати свої кордони, коли Вам нав'язують свою думку. Можна починати з малого, і ввічливо казати "ні" на вмовляння зробити щось, чого Вам не хочеться.
Наприклад "Ні, дякую, я сама можу вирішити, в якому вигляді сісти на автобус." Якщо це спричинить опір з боку свекрухи і подальше вторгнення у Ваше життя, може бути доречним обмежити спілкування з нею.
цитата:
Коли я висловлюю незадоволення, вона робить все для того, щоб я почувала провину: хапається за серце, міряє тиск, плаче, звертається до інших членів родини - сестри чоловіка, навіть мого чоловіка залучає, щоб він якось на мене вплинув, бо вона хоче тільки добра, а я цього не розумію.
Погоджуюся з колегою, що це - маніпуляція. Свідомо чи ні, свекруха намагається контролювати Вас та інших членів родини і обирає для цього шантаж самопочуттям і тиск на почуття провини. Її поведінку, на жаль, не можна змінити, але можна словесно відстоювати свої кордони і обрати таку психологічну дистанцію, на якій втручання у Ваш особистий простір зникне або знизиться.
цитата:
Всі так чи інакше важливі речі для мене речі я відстоювала перед мамою з боєм, але мама завжди в результаті мене приймала і навіть погоджувалася потім, що я була права.
Ви вже маєте успішний досвід відстоювання своєї позиції з мамою, значить, можете захищати свої кордони і з вншими людьми.
Але тоді Ви були підлітком, і Вашою основною метою була сепарація від матері і початок самостійного дорослого життя. А тепер Ви - доросла, вже самостійна людина, якій не потрібно доводити іншим свою спроможність щось вирішувати незалежно від оточуючих.
цитата:
За свої свободи я завжди воювала з мамою в її стилі - жорстко, іноді навіть з криками
цитата:
Так, наче я починаю війну і далі треба буде постійно демонструвати силу, шукати союзників, займатися якимись дипломатичними інтригами, а це морально втомлює і псує стосунки.
Чи є щось спільне у цих двох ситуаціях? Може бути таке, що Ви почувались морально втомленою після сварок з мамою, а тепер боїтеся, що те саме буде зі свекрухою?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Добрый ранок. Ваше питания напряму пов’язано з кордонами. Що ви про це знаєте? Як захищаєтесь від загарбників вашої території? В кліент терапевтичних відносинах прекрасно можно навчитись обходитись з цим питанням. Терапевт на вашому боці, і захищає ваші права.
психолог онлайн
Добрий день
Підтримую колег, що ваше питання стосується особистих кордонів.
Захищати свою власність, а в даному випадку це ваші емоції, ваш погляд на речі, ваші бажання.. майже завжди приходиться зустрічатись з незадоволенням. Адже ви стаєте незручною, не підвладною. Та це проблема інших людей. В вашому тексті звучить, що вас хвилює бути не такою, як вони хочуть. Ніби бути не такою- це щось погано. Якщо ви не зручна, то які почуття переживаєте?