Не находжу понимание с 10 летним сыном
Ребёнок отказывается делать уроки, убирать после себя, слушать, переговаривает и делает всё на зло... Доводит всю семью до стресса. Помогите понять, что не так? У ребёнка есть всё что хочет, благодаря трудолюбивой семье, но он не ценит...
Вопрос от: ; Возраст: 36

психолог онлайн
Ксения Шалимова
Доброго дня, nikc7c.
Така поведінка Вашої дитини - це реакція на щось. Скажіть, будь ласка, які у нього стосунки з Вами, батьком? Як давно Ви помітили такі зміни у поведінці сина (і що цьому передувало)? Як у нього справи у школі? Ви запитували у нього, що його турбує? Як Ви і чоловік реагуєте коли він не прибирає, не робить уроків і т. д.? Які у Вас стосунки з чоловіком?
цитата:
У ребёнка есть всё что хочет, благодаря трудолюбивой семье, но он не ценит...
"Все" - це що? І як має проявлятися його вдячність?
Дополнение от автора
Стосунки у сім'ї гарні. Сім'я у нас дружня і порядна. З уроками проблеми були не значні, ми думали , що просто лінується, але він так став відноситись до всього. Робить все з точності до навпаки.
Вдячності ми не вимагаємо, але не псувати спеціально майно, дуже прикро. На питання, чому ти так робиш, або не робиш, каже не хочу, не знаю..
Дополнение от автора
психолог онлайн
Виталия Юрьевна Мельник
Ксения Шалимова
цитата:
На питання, чому ти так робиш, або не робиш, каже не хочу, не знаю..
Тут питання "не чому", а "що ти почуваєш, як у тебе справи і т. д.". Я б Вам рекомендувала звернутися разом із сином індивідуально до психолога тому, що помітно, що його щось хвилює, але він не говорить Вам про це (можливо соромиться чи боїться). Крім цього, не варто виключати і той факт, що він підходить до підліткового віку, де спостерігається негативізм. Також важливо детальніше проаналізувати стиль Вашого виховання (можливо у Вас проблеми із встановленням меж і обмежень).
Дополнение от автора
Як можна спробувати розкрити його. До лікаря він не хоче йти!
Дополнение от автора
Пробували, заборонити телефон, щоб відповідав за свої дії( уроки не учені, а у іграх просидів, контроль часу не допоміг, не дотримується слова) не допомогає навіть зауваження, потім пробували частину іграшок забрати- нічого...кричить це мої, я згодна, але якщо вони розкидані і складати не збирається, мусили вплинути.
психолог онлайн
цитата:
По перше, психолог - це не лікар психіатр, а спеціаліст, який працює саме з такими проблемами (було б добре пояснити це сину). По друге, як хлопчик аргументує свою відмову? По третє, а Ви боїтеся походу сина до психолога? Ви цього хочете?
На Вашу відповідь "Як розкрити" я вже відповіла - запитувати про його почуття, бажання і потреби, проте існують такі моменти, коли дуже страшно щось обговорювати із найріднішими, тому й існує психолог.
Крім цього, Ви так і не відповіли на питання - як Ви реагуєте на його проступки, чи попередньо Ви заключаєте з сином усні договори про проступки і наслідки за них? Прочитала Ваш допис - роздратування сина можна зрозуміти, адже Ви попередньо не обговорювали з ним санкції і порушуєте його особистісні кордони.
Дополнение от автора
Ми обговорюємо і наперед, і під час, і після. Часом щоб не сварити, просто міняємось з чоловіком, щоб спробувати інший підхід.
До психолога не думала, що колись прийдеться звернутися. Тому готова піти щоб розібратись, де ми пропустили розуміння.
психолог онлайн
Есть очень хорошая книга когнитивно поведенческоно направления называется " невероятные годы", если у вас проблема с выстраиванием границ, то она подойдёт.
психолог онлайн
Доброго дня! Якщо можна, уточніть, будь ласка, що Ви маєте на увазі, коли пишете "Вдячності ми не вимагаємо, але не псувати спеціально майно, дуже прикро. На питання, чому ти так робиш, або не робиш, каже не хочу, не знаю.." Яке майно псує син? І в яких ситуаціях це буває?
Дополнение от автора
Часом я думаю він нас ніби випробовує. Він ніби має у собі дві персони, часом він розумний не по роках і може бути дуже поміркованим, а часом ніби підмінили. Ми не розуміємо коли і як він себе поведе. Чи буде він собою?!
психолог онлайн
цитата:
Чи буде він собою?!
А який він "справжній"?
Дополнение от автора
Він може щось кинути і розбити, порвати...
Дополнение от автора
Він поміркований, добрий, гарний, розумний...
психолог онлайн
Анастасия Козакова
цитата:
Він поміркований, добрий, гарний, розумний...
Як часто Ви говорите йому про це? Але Ви також маєте приймати і те, що Ваш син не завжди може бути поміркованим. Іноді він гнівається, не може виразити свої почуття конструктивно і це призводить до певних наслідків, але, при цьому, Ви продовжуєте його любити. Таке враження, що Ви відщепили від нього цю частину особистості (залишили ту, яку Вам подобається), що зробив і Ваш син. Зараз йому важко впоратися зі своїми емоціями, адже Ви не приймаєте їх. Якщо говорити про Ваше "тестування" то можливо у Ваших словаїх є невелике зерно істини - Ви маєте показати сину, що любите і приймаєте його будь-яким (що не виключає меж і дисципліни).
Дополнение от автора
Ми говоримо постійно, що любимо його. З дистанційним навчанням все загострилось. Потрібно вставати на конференцію. Вчити уроки не хоче. Мені вже соромно, що постійно отримуємо зауваження від вчителя, а вплинути не можемо.
психолог онлайн
цитата:
Ми говоримо постійно, що любимо його.
Ні, яка часто Ви говорите, що
цитата:
Він поміркований, добрий, гарний, розумний...
цитата:
З дистанційним навчанням все загострилось. Потрібно вставати на конференцію. Вчити уроки не хоче.
Тобто дистанційне навчання наклало свій "відбиток"?
цитата:
Мені вже соромно, що постійно отримуємо зауваження від вчителя, а вплинути не можемо.
А окрім сорому, у Вас існує співчуття до сина і прагненння його зрозуміти?
Дополнение от автора
Зрозуміти його лінь, його знущання. Говорили, що ми всі маємо пережити ці зміни, так, каже, що розуміє, а потім ігнорує і робить своє.
Дополнение от автора
Співчуття не дуже доречні, він егоїст коли не в собі.
психолог онлайн
В чем выражается его эгоизм?
Можете подробнее описать ваши отношения с мужем?
Что в них ценного и хорошего? Что не нравится?
Какие отношения у сына с отцом? Как часто вы проводите время вместе? Чем занимаетесь в это время?
Чем сын занимается помимо школы?
психолог онлайн
Дякую за доповнення. Одразу скажу, що ні діти, ні підлітки спеціально, на зло нічого не роблять, все відбувається рефлекторно, під дією емоцій, які відзеркалюють внутрішній стан. А внутрішній стан напряму пов'язаний з батьками. Отже, у Вашого сина є якась підсвідома агресія - протест проти чогось, проти якихось дій, на які Ви навіть не звертаєте уваги... дитина-підліток знаходиться на тому етапі розвитку, коли з усіх сил буде намагатися відокремитися від батьків, щоб стати індивідуальною особистістю, а не слабким повторення мами і тата. І знову ж таки, це природній процес, а не спеціальні дії. Особливо це стосується хлопчиків. І тут дуже важливо правильно себе поводити. Тому, що хлопчики або стануть опиратися до кінця, щоб відстояти своє право стати чоловіком, або зламаються, повністю підкоряться батькам і стануть інфантилами. Ваш хлопчик опирається, і як на мене, це не так вже і погано! Просто тепер потрібно розібратися не стільки в його поведінці, скільки які Віші дії він "дзеркалить"...
психолог онлайн
Анастасия Козакова
цитата:
Помогите понять, что не так? У ребёнка есть всё что хочет, благодаря трудолюбивой семье, но он не ценит...
Добрый день. 10-летний ребенок никак не способен оценить вклад родителя. Все что Вы делаете ради него, когда ребенок маленький - это ценно только для Вас. Это завышенное требование к ребенку - ценить трудолюбие в семье. Если Вы завышаете и другие требования
цитата:
Доводит всю семью до стресса.
цитата:
він егоїст коли не в собі.
Каждый человек эгоист, когда переживает сложные чувства. А подростки вообще не особо умеют управляться с переживаниями, они этому только обучаются.
цитата:
Вот тут очень сочувствую. Похоже рядом с ним Вы сейчас сталкиваетесь с родительским бессилием и стыдом. Но ребенок не может быть ответственным за Ваш стыд. Замечания учителей - это их неудовольствие. Они имеют на него право. Но дети разные, они в этом мире не для того, чтобы оправдывать чьи-то ожидания. И Вы не обязаны оправдывать ожидания учителей, если это вредит Вашему сыну.
цитата:
Чи буде він собою?!
Возможно собой он стал сейчас, если надоело соответствовать ожиданиям взрослых. Так происходит, если ожидания невозможно оправдать.