Чи варто продовжувати спілкування з батьком?
Добрий день, завчасно дякую за увагу до мого питання. Мої батьки дуже скандально розлучилися 14 років тому (з поліцією і побоями), мама налаштувала мене і 2 молодших сестер проти батька і "вигнала" його з дому. Ми з ним не спілкувалися близько 11 років, він знайшов дружину, живе в неї, на нас (троїх дітей) аліменти мамі не сплачував, зробив вигляд, що нас немає. Ще молодшу сестру (їй було 6 років на момент їх розлучення) водив в парк, щось купував, і все. Ми з середньою жили своїм життям, він не дзвонив і ми не цікавилися. Розумію, що мені потрібно пройти терапію, бо в мене багато проблем із-за цієї ситуації. Багато я прочитала і пропрацювала самостійно, думаю, скоро знайду свого спеціаліста, з ким можу пропрацювати свої проблеми. Але суть питання не в тому. В 2020 році тато потрапив в лікарню з ковідом в важкому стані (враження легень було 80%) і чудом залишився живим. Під час лікарні він не відповідав моїм смс, хоча двоюрідній сестрі і дружині відписував. Я багато наплакалася, нахвилювалася, і тоді зрозуміла, що мені важливо з ним спілкуватися, життя коротке і т.д. Після ковіду ми почали зізвонюватися, потрохи цікавитися здоров'ям. Потім мені почала дзвонити тьотя (його сестра, з якою він дуже дружить, раніше ніколи мені не дзвонила, а раптом почала), випадково розповіла, що в нього є дача. Він мене давно кликав туди мене, але казав, що це тестя (батька дружини), я тому не хотіла вмішуватися, для чого мені це. Вже після цього я приїхала подивитися, і він дав мені ключі (я не просила, він сам так вирішив). Ми з чоловіком і моєю дочкою (його внучкою) стали потрохи приїжджати, допомагати, прибирати. Всі моменти я завчасно узгоджувала. Відчувала, що його дружині це не подобається. Дуже старалася з нею налагоджувати відносини, багато питала, максимально скромно себе поводила. Допомогла прибрати одну половину хати (перед цим розпитувала, куди речі скласти і чи варто прибирати), батьки чоловіка познаходили штори і тюлі (перед цим питала в тата, чи їм треба, він сказав, що дуже треба). Я хотіла просто бачитись з батьком. Але вчора її прорвало. Підійшла до мене і каже: "Батько тобі не скаже, ти 10 років не з'являлася, але ви тут погано себе поводите, після вас, як після набігу". Це враховуючи, що я кожен крок там обережно ступаю. Відчуваю себе використаною дурепою. Я зробила висновок, що більше краще туди не заїжджати. Це зрозуміло. Але як бути з моїм бажанням спілкуватися з батьком? І чи варто, може просто відпустити і забути, як ті 10 років?
Вопрос от: ; Возраст: 29

психолог онлайн
Добрий день!
цитата:
Я зробила висновок, що більше краще туди не заїжджати. Це зрозуміло. Але як бути з моїм бажанням спілкуватися з батьком? І чи варто, може просто відпустити і забути, як ті 10 років?
Спробую дечим своїм з Вами поділитись. Думками, звичайно, ємоціями. Відчуваю, як для Вас важливо налагодити перервані стосунки з рідною людиною, з батьком. Наповнити серце прийняттям з його боку, спілкуванням, переживанням того спільного, що між вами є. І завдяки цьому відчути себе цілісною особистістю, яка не розщіплена на біле і чорне, яка сприймає усе різноманіття проявів людської поведінки.
Тому питання, чи варто своє прагнення ставити в залежність від позиції чужої Вам жінки, нехай і його теперішньої дружини?!
Хто зна, чому вона так вчиняє? Можливо, від ревнощів або страху втратити дачу як матеріальний актив - невідомо.
Головне, що на цю ситуацію скаже сам батько, адже це він з власної ініціативи запросив Вас і сам дав ключі. Гадаю, що ніхто під пістолетом його не змушував.
цитата:
І чи варто, може просто відпустити і забути, як ті 10 років?
Таке не забувається, якби Ви не намагались стерти з пам'яті оті зустрічі та спілкування...
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Добрий день.
Співчуваю Вам, що маєте таку непросту життєву історію та ситуацію. Це дійсно непросто. Потрібно багато сил для відновлення та продовження стосунків з батьком, із новою його родиною. Що звичайно може бути подекуди ще й непередбачувано.
А щодо Вашого питання в кінці про перспективи спілкування з батьком та фрази його дружини, що зачепила Вас своїми словами. То як Ви думаєте, чому вона так сказала, та, що вона в результаті таких слів хотіла отримати?
А найголовніше про відносини з батьком, ініціатором яких, якщо я правильно розумію, він також є, найліпше говорити й обговорювати саме з ним. А в цілому до подібних історій, якщо батьки та вже дорослі діти зближуються після років розлуки та мають можливість хоть якогось контакту, то це все таки ліпше, чим зовсім його втрачати. Гарного Вам дня.
психолог онлайн
Доброго дня.
Дуже підтримую ваше рішення пропрацювати дану ситуацію з психологом. Навіть з того, що ви написали, чітко відчувається, що у вас багато відкритих питань і непрожитих емоцій у стосунках з батьком і це «вантаж», який може вас тягнути вниз і спричиняти страждання.
Що стосується вашого питання. Ви хороша і цінна людина, достойна любові і турботи. Нажаль, в дитинстві батько не дав вам цього, і це була його помилка і провина. Не бійтесь це визнавати перед собою.
Зараз у вас є можливість хоча б трохи надолужити втрачене. Тому основне ваше завдання - відчувати чого хочете Ви і дбати про себе, а не чого хочуть інші люди. Вони самі про себе подбають.
Ви відновили спілкування з батьком і, мабуть, хотіли стати для нього потрібною і корисною. Тому намагалися допомагати на дачі, приносити речі, бути зручною, нікому не заважати. Думаю, що ви це робили зі страху бути знову відкинутою батьком, втратити його. Бо це було б дуже образливо і боляче.
Але я хочу вам нагадати, зо це не ви завинили перед батьком, а він перед вами. Тому ви не повинні прикладати зусилля, щоб йому сподобатися, допомогти, подружитися з його сім’єю.
Якщо батько готовий зараз з вами підтримувати стосунки, давати тепло, підтримку, то беріть це. Але будьте собою. Приїжджаючи на дачу - відпочивайте, насолоджуйтесь спілкуванням, якщо дарують подарунки - беріть.
Ваші стосунки з татом не стосуються його дружини, тому вона не мала права вам такого говорити. І говорила явно не з хорошими намірами. Якби батько хотів вам щось сказати, то б сказав. Ви не маєте хвилюватися чи подобаєтесь батьковій дружині, ви не мусите всім подобатися. Може вона ревнує, що в житті її соловіка з’явилася ще одна важлива людина. Але то її проблеми.
Якщо батько вас запрошує на дачу, то питайте себе чи хочете їхати. Якщо так, їдьте і не думайте. Свої стосунки з дружиною нехай батько вирішує без вас. Якщо вона заборонить батькові когось туди приводити, то батько і не буде вас запрошувати. А поки що, видно, що не заборонила. І мабуть батько спілкуватися з вами хоче, а його дружина хоче цьому завадити.
Дбайте про себе. Ви важлива і цінна.
психолог онлайн
Если я правильно поняла, то отец дал вам ключи, а претензии высказывала его жена?
Знаешь ли отец про этот разговор?
Обсуждали ли вы с ним ваши отношения и желание сейчас общаться?
Если дача не отца, то в целом его жена может высказывать свое нежелание, чтобы вы там находились. Но этот вопрос стоит все же обговорить с отцом
психолог онлайн
цитата:
Але як бути з моїм бажанням спілкуватися з батьком?
Если у Вас есть такое желание, то зачем отказываться от него?
Проблема заключается в том, что фактически это дача его жены. Если бы это было имущество Вашего отца, то и такого конфликта вероятнее всего не было бы.