Погана мама
Доброго дня!
В мене останнім часом якась апатія або втома. Якесь відсторонення до роботи,дитини та всього. Не можу змусити себе щось робити. Таке враження,ніби я сторонній споглядач. Тобто якась видимість роботи є але кожного дня просто в очікування вечора,щоб дитина заснула,робота закінчилась і просто можна було б в тишині дивитись фільм.
Пробувала віддавати дитину до батьків, робити щось для себе. Але як тільки син повернувся додому я втомилась одразу за пару годин. Не можу змусити тебе йти на дитячий майданчик,гратись в спільні ігри,хіба виконувати якісь елементарні функції а-ля нагодувати,помити. Може я погана мама?
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Добрий день. Ви точно не погана мама! Схоже ви втомлена мама. Підкажіть скільки років вашій дитині і чи ж у вас регулярна допомога і свій час (без роботи, хантніх турбот та дитини). Мене діагностично трохи насторожує ваша фраза, що ви "ніби я сторонній споглядач". Схоже ви переживаєва важкі емоціі, часи і вам потрібна допомога. З загальних порад для початку можу запропонувати знаходити вільний час на себе, допомогу з дитиною, перевірити щитоподібну залозу (УЗД, аналізи ТТГ, Т4, Т3), здати розгорнутий аналіз крові, залізо та вітамін Д. А далі тільки тісна співпраця з терапевтом по результатам аналізів та психологом/психотерапевтом по по дослідженню того як ви опинилися в такій ситуаціі і що можна зробити щоб покращити своє життя.
Доповнення від автора
Дитині 7, я 5 років виховувала її сама. (батько дитини помер). Зараз мій новий чоловік допомагає по дому, відвозить дитину в школу та гуртки але навіть від присутності дитини вдома в мене відчуття втоми.З однієї сторони - вся відповідальність,фінансове забезпечення,організаційні моменти на мені,хоча дуже хочеться щоб за все це відповідала лише я. ( чоловік може допомогти лише з тим щоб забрати/віддати дитину). З іншої - син дуже багато уваги потребує і це постійне "мам,мам" просто зводить з розуму
психолог онлайн
Вы уставшая мама. Плохая мама даже не заморачивалась бы вопросом какая она и что делать.
Какой возраст ребенка?
Как давно такое состояние?
Чем наполнен ваш день, кроме быта и ребенка?
Вы живете с мужем или сама с ребенком?
Если с мужем, то какие отношения с ним?
Занимается ли он ребенком и сколько в день у вас свободного времени для себя? (не посуду или полы помыть, кушать приготовить, а на отдых и приятные занятия)
Доповнення від автора
Какой возраст ребенка? майже 7
Как давно такое состояние? часто,просто раніше віддавала дитину на 3-4 тижні на літо в село і це допомагала,зараз чомусь ні
Чем наполнен ваш день, кроме быта и ребенка? робота (з дому але постійні дзвінки та зустрічі)
Вы живете с мужем или сама с ребенком? разом
Если с мужем, то какие отношения с ним? хороші
Занимается ли он ребенком и сколько в день у вас свободного времени для себя? (не посуду или полы помыть, кушать приготовить, а на отдых и приятные занятия) час на себе є але перед тим,щоб його виділити трохи часу,щоб його організувати. Іноді на це шкода грошей та присутня напруженість,чим зайнята дитина,чи все гаразд і що вона скоро повернеться
психолог онлайн
Дякую за уточнення. З наданої вами інформації я всеж таки пропонувала б вам перевірити здоров'я за тими аналізами що я вказала, потім всетаки сходити на прийом очно/онлайн психотерапевт чи психіатр що виключити / або підтведити вигорання чи дипресивний синдром. Плюс відпочинок і більше часу для себе. Часто гіпотеріоз чи низький рівнь жиліза і вітаміну д можусть сприяти втомі сильній. Тобто спочатку варто виключити органіку а потім розглянути/переглянути психічне навантаження.
психолог онлайн
А как часто вы проводите время вне дома?
Есть ли друзья?
Есть ли увлечения, приятные занятия для удовольствия, расслабления?
Проводите ли вы время с мужем без ребенка? (не ребенок в соседней комнате, а вы только с мужем)
Вы написали время на себя есть, но вопрос был сколько этого времени в день есть?
Работа чаще дома или с выездами?
Нравится ли вам ваша работа?
Доповнення від автора
А как часто вы проводите время вне дома? рідко,немає бажання виходити
Есть ли друзья? так,немає бажання бачитись
Есть ли увлечения, приятные занятия для удовольствия, расслабления? ні
Проводите ли вы время с мужем без ребенка? (не ребенок в соседней комнате, а вы только с мужем) так але як тільки дитина повертається,втома теж приходить знову
Вы написали время на себя есть, но вопрос был сколько этого времени в день есть? Работа чаще дома или с выездами? тільки вдома (2-3 год)
Нравится ли вам ваша работа? так
---
Подробнее на «У Психолога»: https://upsihologa.com.ua/ask/ask.php?id=55369#latestData Погана мама
психолог онлайн
По какой причине нет желания видеться с друзьями?
По какой причине не хотите выходить никуда?
Было ли раньше по другому, когда вы с удовольствием общались с друзьями, куда-то ходили вне дома и были в ресурсном состоянии?
После чего все изменилось?
Правильно ли я поняла, что основная ваша усталость это ребенок и именно общение с ним вас утомляет?
Как обстоят дела с аппетитом, сном?
Доповнення від автора
Правильно ли я поняла, что основная ваша усталость это ребенок и именно общение с ним вас утомляет? саме так,тому мені і здається що я погана мама
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго, Вікторія!
цитата:
Може я погана мама?
Навряд чи. Скоріш за все це результат перевтоми.
Тут є декілька важливих моментів.
Перший.
цитата:
З однієї сторони - вся відповідальність,фінансове забезпечення,організаційні моменти на мені,хоча дуже хочеться щоб за все це відповідала лише я. ( чоловік може допомогти лише з тим щоб забрати/віддати дитину).
Чому чоловік не може (або не хоче) допомагати Вам більше? Що йому заважає? Або що Вам заважає попросити його проце? Чи вже просили?
Другий.
цитата:
навіть від присутності дитини вдома в мене відчуття втоми... син дуже багато уваги потребує і це постійне "мам,мам" просто зводить з розуму
В дитини є якісь особливості? Гіперактивність тощо? Вочевидь він чомусь вимагає від Вас надто багато уваги і це забирає залишки енергії, якої і так не дуже багато.
психолог онлайн
Всегда ли так было?
Желанный ли ребенок?
Совпали ли ваши ожидания и реальность про материнство?
Как ребенок изменил вашу жизнь?
Что вам нравится в материнстве?
Что не нравится?
Каким вы видите своего ребенка?
На остальные вопросы выше тоже ответьте, пожалуйста
Доповнення від автора
Всегда ли так было? Раніше теж було непросто,бо чоловік завжди був на роботі+все по дому
Желанный ли ребенок? так,я хотіла дитину
Совпали ли ваши ожидания и реальность про материнство? я не очікувала,що буду виконувати роль і мами,і тата
Как ребенок изменил вашу жизнь? я стала сильніша,почала заробляти в декілька разів більше
Что вам нравится в материнстве? підтримка дитини, і що вона надає мені сил та мотивації до роботи
Что не нравится? постійні смикання і неможливість зосередитись ні на чому. Зайнятість майже 24/7 справами дитини
Каким вы видите своего ребенка? це страшно писати але що дитина буде самостійніша і буде забирати менше часу
По какой причине нет желания видеться с друзьями? ні,я завжди ввжала що це трата часу
По какой причине не хотите выходить никуда? вдома більше часу на навчання та розвиток
Было ли раньше по другому, когда вы с удовольствием общались с друзьями, куда-то ходили вне дома и были в ресурсном состоянии? После чего все изменилось? ні
Доповнення від автора
Він і так забрав на себе роботу по дому,я не можу просити більше + це не його дитина,чому він має відповідати за щось?
В дитини є якісь особливості? Гіперактивність тощо? Наче ні але дитина дуже активна і майже все хоче робити разом
психолог онлайн
цитата:
Наче ні але дитина дуже активна і майже все хоче робити разом...
постійні смикання і неможливість зосередитись ні на чому. Зайнятість майже 24/7 справами дитини
Ви просто не вмієте відмовляти дитині і ІНКОЛИ не звертати уваги на його смикання - а він цим користується. Доки не навчитеся - будете втомлюватись як зараз.
Вочевидь боїтеся виглядати "поганою" мамою, як і написали в питанні.
Цей страх хтось Вам навіяв. От Ви і боїтеся. Можливий перфекціонізм - який теж є психологічною програмою від батьків.
І другий момент. Є сенс навчитися психологічним технікам на здобуття ресурсу.
Бо Ви, здається, зовсім не вмієте піклуватися про себе і займаєте або жертовну позицію, або "а навіщо витрачати час?" І те, і інше є помилкою.
цитата:
Тому те, що Ви називаєте "витрачанням часу" насправді є живленням себе енергією, якої Вам так не вистачає. Тому навпаки, сидіння вдома і самовдосконалення якраз і може бути витрачанням часу, а звичайна прогулянка на природі або зустріч із друзями - буде навпаки розвитком своєї енергії та впевненості. До речі, сидіння вдома часто забирає в людини сили.
Раджу попрацювати з психологом індивідуально. Якщо хоч трохи себе любите.
А якщо не любите - то раджу це ще більше.
психолог онлайн
цитата:
А что муж думает по этому поводу?
С какого возраста ребенка вы живете с мужем?
Какие у ребенка отношения с отчимом?
Какие у вас отношения с отцом сына?
Какие отношения у сына с отцом?
Чтобы ребенок стал более самостоятельным вы должны давать ему эту возможность. Пока вам по какой-то причине нужно, чтобы сын был более зависим от вас, он таким и будет. А чем вам удобно это стоит разобраться (тревожность, контроль, страхи).
По поводу друзей, занятий вне дома тоже хорошо бы разобраться, как так получается, что вы это считаете ненужной, пустой тратой времени.
Получается, что все ваше время забирает работа, сын, для себя только развитие и никаких удовольствий, расслабления, отдыха. Не удивительно, что уже пошла усталость, апатия.
Лучше всего будет обратиться к психологу, чтобы разобраться детально, что и как в вашей жизни организовано, что мешает по другому все устроить, от чего конкретно вы так устаете и где искать ресурсы.