Maladaptive daydreaming, невпевненість , ескапізм
Я сподіваюся я донесу свої думки, бо проблема в тому що я залежна від музики. Точніше від ефекту від музики. Це щось на кшталт невизнаного синдрому maladaptive daydreaming , тобто постійне фантазування, з ескапізмом. Я довго за собою спостерігала і ніби намагалася не раз позбутися цього. Я можу сказати що багато чому це відбувається через велику тягу, ніби людина яка залежна від солодкого сидить на дієті без сахару і в неї ломка 24/7 їсти солодке, вот так і в мене, тільки я не на дієті можу бути. Інший час через нудьгу . Я думала можливо це пов'язано з травмами ще якимись дитячими і хоча я не маю змоги і грошей піти до психолога я намагалася вести щоденники, говорити із собою і мене проривали на бурю емоцій коли зачіплювала деякі спогади, але не зовсім допомагало. Я хотіла б просто почути поради чи навіть рекомендації книг, якщо таке можливо ,для ознайомлення, що я маю зробити в такій ситуації. Як можна позбутися залежності і жити нормальним життям? Моя залежність від музики, яка сприяє поринанню в світ ілюзій і фантазій, заважає жити, бо мої вуха нестерпно болять, а я наче мазохист не можу змусити себе хоча б книжку прочитати, бо як тільки відкриваю в голові або музика, або я не читаю а мрію сама собі про щось, або просто не витримую і тягнуся до навушників, сидячи дома 24/7. Я відтягую всі плани, живу в мріях, не розкриваючи себе(до речі думала і через невпевненість пов'язано). Там я ніби інша людина , там все несправжнє, то ніби як фільм який ти не любиш, але дивишся, бо це дає тобі всплеск дофаміну в мозку, через його лінь і хотіння зловити кайф🗿. Після прослуховування музики я або втомлена, або хочу спати, або ще замислююся наскільки жалюгідне життя, хто ми такі, нащо ми тут живемо і через це ще плавала в езотериці і цікавилася всім цим окультним таро(мій мозок і здоровий глузд каже це не ок, але я все одно те читаю ..розумію що ми самі робимо свій день, життя, але йду перевіряти карти, слухаючи музику і живучи в своєму світі, в 4 стінах)..
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Владимир Анатольевич Тарасенко
"Як можна позбутися залежності і жити нормальним життям?" - коли Ви наважитесь рішуче подивитись лякаючій реальності у вічі і добряче пропрацюєте свої страхи - необхідність ховатись за ширмами відпаде сама собою
психолог онлайн
Виталий Викторович Бондарчук
elizsan, Ви описуєте те, що відбувалося колись зі мною в підлітковому віці та юності.
Це пройшло саме собою після того, коли я почав входити в оточуючу реальність, не дивлячись на те, що вона була мені дуже неприємною...
Ви можете зробити те ж саме, або спочатку пропрацювати свої страхи та невпевненість у собі з психологом. Ніяке читання в цьому випадку не допоможе. Або вхід в оточуючий світ, або робота зі спеціалістом.
А спочатку подумайте над тим, що Вас так лякає (окрім війни, вона усіх лякає, але ховаються від неї у мрії далеко не усі) і примушує ховатись?
І ще цікаво, на яку тему у Вас відбувається фантазування?
психолог онлайн
цитата:
живу в мріях, не розкриваючи себе
Уход в фантазии (и зависимость от чего-либо) происходит тогда, когда человека не устраивает его жизнь.
Когда Вы определитесь со своими желаниями и начнете их осуществлять, потребность жить в воображаемом мире исчезнет.
Вот только самостоятельно сделать это не получится, к сожалению.
Если Вы хотите изменить свою жизнь, надо работать с психологом.
То что Вы уже пытались делать самостоятельно
цитата:
намагалася вести щоденники, говорити із собою і мене проривали на бурю емоцій коли зачіплювала деякі спогади, але не зовсім допомагало.
могло только навредить Вам.
Поэтому и должна быть работа со специалистом, а не самодеятельность.
Когда у Вас болит зуб, Вы ведь идете к стоматологу, а не занимаетесь самолечением.
Тогда по какой причине Вы решили, что психологические проблемы сможете решить самостоятельно?
психолог онлайн
Виталий Викторович Бондарчук
Доброго ранку, elizsan!
цитата:
ще замислююся наскільки жалюгідне життя, хто ми такі, нащо ми тут живемо і через це ще плавала в езотериці і цікавилася всім цим окультним таро(мій мозок і здоровий глузд каже це не ок, але я все одно те читаю ..
З усього видно, що Ви тікаєте зі світу реального життя у примари і фантазії. Адже цей світ Вас лякає, а Ви слабкі, не готові зустрітись з викликами, на які немає відповіді. Мабуть, дитяча частка в середині Вас пручається необхідності дорослішати і, значить, брати відповідальність за себе.
У зв'язку з цим можете пригадати своє дитинство? Як ставились до Вам батьки та оточуючі? Що казали про Вас? На що орієнтували? Чи підтримували, коли Ви були розгублені або пригнічені чимось?
Щодо мрій і фантазій, то я особисто ставлюсь до них з великою повагою. Вони дозволяють творити, інколи рятувати себе та інших у складних ситуаціях, радіти і веселитись, рухатись вперед у власному розвитку... У цьому відношенні має значення доречніть. Ви згодні?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня, elizsan.
Ви скаржитесь на нав'язливі фантазії, або синдром ав'язливого марення. Він наразі мало вивчений, здебільшого, за кордоном (тому, як я розумію, Ви позначили свій стан англіцизмом, не знайшовши українського аналогу). Даного синдрому нема в МКБ-10, тобто він не вважається хворобою, але є вродженим, і людина з подібною особливістю лишається "фантазером" все життя. У цього є мінуси, такі як жертвування повсякденним життям заради мимовільних фантазій що неможливо припинити, а також плюси - такі, як можливість сублімувати свою багату уяву у творчість.
На жаль, у мене нема літератури саме про нав'язливі фантазії, але дуже раджу почитати книгу Сильвия Лёкен "Сила интровертов. Как использовать свои странности на пользу делу". У вільному доступі вона є лише російською мовою, українською поки що нема безкоштовної версії. Мені свого часу дуже допомогла ця книга у налагодженні контакту із зовнішнім світом.
Стосовно музики та ескапізму. Як Ви вважаєте, від яких аспектів реальності Ви "тікаєте", що Вас тривожить у повсякденному житті? Який зміст Ваших фантазій? Фантазії нам дані для того, щоб уявляти собі, чого ми хочемо і втілювати це і дійсність, або щоб відігрувати сценарїі, неможливі у дійсності, і відчувати від цього полегшення. У другому випадку фантазії носять характер психологічного захисту: плюс цього в тому, що ми так сублімуємо (перенаправляємо емоції) в більш конструктивні русла (створюємо щось нове, фантазуючи, і даємо вихід почуттям), мінус - аспекти життя, де ми не реалізовані, так і залишаються в нашій уяві.
Це дуже добре, що Ви багато рефлексуєте і ведете щоденник: самопоміч так само важлива, як і професійна допомога. Але якщо буде можливість і бажання, можете звернутись по допомогу до психолога.
психолог онлайн
цитата:
я не маю змоги і грошей піти до психолога
Зараз, у військовий час, пропозицій психологів, що працюють на засадах волонтерства, безліч. Ви шукали можливість?