Не розумію чи правильно живу
Добрий вечір! Така проблема: я закінчила школу, здала всі екзамени, але, нажаль, ми не заплатили, тому я не пройшла на бюджет. Мама знайшла вихід, і зараз ми чекаємо на дзвінок, що прийняті, але на це потрібен час. Я дуже сильно хотіла саме в цей інститут і з 7 класу прикладала максимум зусиль і екзамени здала на відмінно, але хабарі є повсюди. Зараз мені дуже важко, бо живу просто до дзвінка, я нічого не можу планувати, тому що в будь-яку хвилину можуть набрати і сказати їхати. В мене є хлопець, який мене підтримує і кожного дня відволікає. Ми цілими днями разом, навіть, якщо він довго на роботі, все рівно, на годину, але ми маємо побачитись.І мені дійсно легше, я відволікаюсь і з ним забуваю про всі свої проблеми.Але мама на нервах,як я, і я це розумію.Сьогодні ми посварились через безпорядок в шафі, хоча винна була не я, а менший брат, який засунув туди коробку.Накричали на мене, а я у відповідь.Я почала збиратись до хлопця, як завжди, мама запитала куди я збираюсь, ну я відповіла. У відповідь почула, що я не запитала її думки, що в голові в мене одні гульки, що, як мені не соромно, що для кого вона старається з цим вступом, для кого вирішує, якщо в мене "метелики", що в мого хлопця "робота, робота, а кожного дня гуляємо" (типу, що він не працює). Слова мене дуже ранили, бо я відчула себе якоюсь повією. Зараз досить холодно на вулиці і ми сидимо вдома, то в нього, то в мене, коли немає батьків. Моя мама проти цього, тому довгий час приходилось скривати, що він буває в мене вдома, але потім мама звикла і нормально реагує. Мені 17, ми живемо інтимним життям, але я відчуваю велику провину. Мені противно інколи від себе, що я така погана дочка, бо сплю з хлопцем приводжу його до себе чи йду до нього. Після сьогоднішнього скандалу я все ж таки поїхала до нього і приїхала ввечері, мама мене ігнорує. А я цілий день плачу і відчуваю провину, хоча мозок каже, що я нічого поганого не роблю, я не п'ю, не курю, я спортсменка, це в мене другі відносини, в які я єлі наважилась вступити, бо був гіркий досвід в тих відносинах. Я 5 місяців не виходила з хати, дуже важко відходила, але довірилась цьому хлопцю теперішньому, а мама замість того, щоб мене підтримати, навпаки наливає ще більше масла у вогонь. Чесно, дуже важко, я не розумію, що робити. Є велике бажання на тиждень закритись в кімнаті і не виходити гуляти, показати їй як це. Але я розумію, що це не правильно, я нічого не докажу, але і провину відчуваю, не знаючи чи правильно поступаю і жив
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Доброго вечора.
Ви пишете, що мама спочатку сердилася через те, що хлопець буває у вас вдома, а потім звикла. Можливо, і до нового хлопця звикне?
Шкода, що Ви почуваєтеся винною через те, що у Вас є особисте життя і Ви займаєтесь сексом. Мати стосунки з хлопцем у Вашому віці цілком природно, тут нема чого соромитись.
Думаю, мама спроектувала на Вас свій токсичний сором, своє власне ставлення до сексу, і через це Ви тепер почуваєтесь погано. Серед старшого покоління бувають люди, які до теми інтимного життя ставляться з упередженням, Можливо, Ваша мама сама мала якийсь негативний досвід і намагається Вас застерегти, бо проектує власну тривожність. Але напевне знати свої мотиви може лиш вона сама, так що краще спитайте про них у неї.
Можете сказати щось на кшлалт "Мамо, дякую, що ти турбуєшся про мене. Але я дорослішаю і мені потрібен особистий простір. Я думаю про своє майбутньє навчання, але особисте життя для мене теж важливо. Якщо хочеш, можу познайомити тебе зі своїм новим хлопцем (якщо вони ще не знайомі)."
або "Я тебе люблю, і я вже достатньо самостійна, щоб жити окремо." (Коли Вам буде 18) Тощо.
Ви скоро станете повнолітньою, матимете змогу самостійно жити, навчатись у ВИШі і записатись до психотерапевта.
Поки Вам ще немає 18 років, консультування у психотерапевта за законом можливо лише з дозволу батьків, але і Ви самі можете звернутись до психолога у психологічній службі свого навчального закладу, якщо така буде.
психолог онлайн
цитата:
показати їй
Пока Вам не исполнилось 18 лет, Вы зависите от своих родителей, которые несут за Вас ответственность.
Пока Вы не будете работать, то будете зависеть от мамы и дальше, по крайней мере - материально.
Поэтому имеет смысл отделяться, если Вы хотите жить своей жизнью и не испытывать чувство вины.
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Добрий день, ви правильно написали, що матері ви нічим не довесте свою "правельність". Можливо вас мати ревнує до хлопця, зараз в вас перехідний етап від дитини до дорослого, мама може хотіти більше за вас торбуватися, звичайно і більше через те на вас кричати. Бо доросла людина з дорослою говорить на рівних, а коли йдуть претензії та крики, то є батьківська позиція до дитини, тобто зверхня.
Якщо в вас з мамою доволі теплі стосунки, можливо є сенс поговорити з нею про свої почуття, також не забуваючи про її, як ви відмітила вона також на нервах. Тож таким не зовсім здоровим способом як вививедення в вас почуття провини, вона може скидати своє напруження.
Доповнення від автора
Поговорити з мамою не можу, бо починається, "ну да, мама в тебе така погана" і т.п. Зараз зі мною не говорять, а якщо й говорять, то зверхньо, а я відчуваю провину із-за якої не можу знову піти гуляти з хлопцем. Я просто не знаю, як правильно поступити. Бо знаю, якщо зараз буду збиратись, мама знову почне скандал. Вона все життя хоче, щоб я щось робила. Була в школі-уроки. Закінчила школу -екзамени. А зараз я все здала, я вільна, і таке відчуття, що вона хоче, щоб я була зайнята хоч чимось, аби не гуляла цілими днями. Із-за цього в мене з самого дитинства виникає почуття, що я недостатньо працюю, що я нічого не роблю задля свого майбутнього. І зараз таке ж, але мозок то розуміє, що я все зробила, що могла, зараз потрібно просто чекати.
психолог онлайн
Что случится, если вариант в ВУЗом не получится?
Есть ли у вас запасной план?
Вам уже 17 лет, скоро вы станете совершеннолетней. Пора сепарироваться от мамы и понимать, что вы будете жить свою жизнь, вам не нужно ее одобрение, разрешение, не обязательно иметь те же ценности, взгляды на жизнь и желания.
Стоит подумать над тем, чтобы с 18 лет постараться хотя бы частично содержать себя, поскольку материальная зависимость еще больше привязывает вас к маме и вызывает чувство вины за то, что вы живете не по ее указке.
Хотя, в целом, тема сепарации это для достаточно длительной работы с психотерапевтом.
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Дуже прикро що ваша мама вдається до таких маніпуляцій. Мабуть в неї є концепція що соціальні здобутки та активність це маркери успіху. Самі ви як вважаєте? Заслужили ви самі перед собою відпочинок та на теплі підтримуючі відносини зі своїм хлопцем ? І тут я би хотіла щоб ви не тільки на рівні мислення задумались а ще на рівні тіла та почуттів. Що зі мною, коли я дозволяю собі те що я хочу?
психолог онлайн
Добре, що ви ділитесь накопиченими емоціями, не тримаєте їх в собі. Наразі ви перелікували цілу низку проблем. Було б добре розложити все це по полицям, поспілкуватись з психологом один на один, з дозвілу мами. Можливо, навіть разом з мамою.