Я перестати боятися приниження?
Я постійно живу в страху, дуже боюся того що мене хтось принизить. Я одинадцятикласник а можу до паніки боятися першокласника що колись обізвав мене , під час конфлікту завмираю і нічого не можу сказати і захистити себе, і відчуваю себе повністю беззахисним і розбитим. Людей я не боюся зовсім, боюся лише тих хто ображає мене, навіть якщо це дошкільнята. Боюся ходити в школу, і впринципі боюся дітей бо вони саме більше чіпляються до інших. Я завжди вважаю себе жертвою , всіх моїх кривдників я возвишаю і думаю що вони кращі за мене і я нічого не зможу їм зробити. Для мене болючі навіть самі незначні дорікання
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Аліна Юріївна Ярова
Павел Леонидович Басанский
Been, тут важливо спрямувати свої зусилля не на "перестати боятися", а на "навчитися реагувати ".
Це цілком реально.
Які стосунки з батьками?
Чи відчуваєте від них підтримку?
Чи можете звернутись до них по допомогу?
Вам важливо разом з психологом з'ясувати причини ваших страхів та просто навчитися відповідати на ті чи інші образливі звернення.
І "навчитися" це не просто "о, я зрозумів ", а тренуватися до тих пір, поки не вийде відповідати впевнено та спокійно.
Вам важливо попрацювати з психологом, бо за вашим страхом стоїть багато чого, (позиція жертви, самооцінка, тощо) в чому саме Вам важливо розібратися.
А для самостійного опрацювання можете спробувати поки що такий дещо поверхневий, але досить дієвий засіб.
Чи є в вашому житті, чи в кіно, або просто в світі якась людина, про яку Ви точно знаєте, що вона б впоралася з вашою проблемою ?
Можете скласти невеликий список таких людей.
Потім виписати для себе всі ті ситуації, які вже траплялися, в яких Ви не змогли впоратися зі своїм страхом.
А потім по кожній ситуації уявити собі, як би в ній діяла та чи інша людина з вашого списку.
Записати собі ці успішні дії.
Обрати ту, яку готові спробувати самостійно.
Уявити себе тією людиною.
І, спочатку вдома, перед дзеркалом, потренуватися відповісти так, як зробила б ця людина.
Тренуватися довго, поки голос не перестане тремтіти, поки погляд стане впевненим, а поза буде випромінювати спокій та впевненість.
Потім можна домовитись з кимось з близьких програти цю сцену вже з ним.
Знову , поки не знизиться хвилювання.
А потім спробувати це застосувати на сторонніх, краще малознайомих (не з класу) людях, яких Ви, можливо, бачите перший і останній раз.
Але ще раз.
Цей засіб не торкається глибинних причин і не змінює ваші внутрішні установки, які потребують корекції.
Тому ще раз наголошую на важливості роботи з психологом, навіть якщо це шкільний психолог, якого Ви вже багато років знаєте, не варто соромитися, бо психолог може допомогти Вам стати таким, яким Ви б хотіли бути.
Хоча важливо пам'ятати, що основна робота тут -саме ваша.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326577 для Наталия Горская
Дякую це дуже цінна інформація! Стосунки з батьками погані, ні підтримки, ні допомогою.Батьки
постійно змушують мене робити те чого хочуть вони а не те чого хочу я , можливо це якось пов'язано?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Так, стосунки в родині пов'язані з самооцінкою та впевненістю в собі.
Але якщо людина усвідомлює проблему та докладає зусиль , щоб її вирішити, то зміни цілком можливі.
Що саме змушують робити батьки ?
Що б хотіли робити Ви?
Чи подобається навчатись загалом, або можливо є напрямки, які більше цікавлять?
Як бачите своє майбутнє, та які кроки робите і плануєте робити для здійснення своїх бажань?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326603 для Наталия Горская
1.Зазтавляють ходити на роботу в магазин, мої батьки власники трьох магазинів а самі магазини знаходиться в смт , тому всі байдуже що працює неповнолітній, все своє дитинство я просидів на касі, відпускаючи клієнтів поки всі інші діти грали й розважалися, в мої обов'язки входить дуже багато обов'язків, з самого ранку я йду на роботу (графік роботи 8.00-23.00), ношу важкі предмети, важу товар, беру гроші, прибираю , звісно мене там всі ображають, дорослі і діти, тому що я для них як дитина та щей в сфері обслуговування, тут і дорослим постійно хамлять , а я дитина яка не може за себе постояти, тому вони хочуть показати що вони кращі.в мене взагалі немає вихідних ВЗАГАЛІ.Коли мене хтось підмінить (це дуже рідко) я завжди йду додому робити , коли є школа я в школі, а всі вихідні і канікули на роботі (доречі мені ні копійки не платять).Я не можу відмовити батькам , мої батьки дуже строгі, я їх боюся , в нас не відносини батьків і дитини, а відносини начальства і робітника, я пробував з ними говорити, все абсолютно марно, батьки мене ДУЖЕ сильно критикують навіть за самі маленькі промахи, критикують навіть за наслідки того хто ніхто не міг передбачити.
2.Я хочу побути сам, я нічого не знаю про самого себе, в мене просто немає на це часу, я навіть не знаю що я про себе думаю, і звісно не знаю ким хочу стати і т.д. мене оточує повно негативу кожного дня , мені набридло все я хочу втікти, не тільки з цього магазину а й з цього місця впринципі, кожен день повторюється ,один і той самий магазин, одна й та сама робота і тона негативу. Я ненавиджу це все,
просто ненавиджу і це далеко не перший рік роботи, мені 16 років а я ходжу в магазин на роботу відколи себе знаю.Я хочу покинути це все й жити своїм життям, і відчути хоч трішки радості, тому що вся інформація яка поступає в моє життя це тільки негатив.
3.Саме навчання більш-менш подобається.
4.Стараюсь займатись саморозвитком
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Been, є якісь дорослі, які могли б Вам допомогти на місці?
Можливо хрещені, чи бабуся, дідусь, дядько, тітка?
Можливо хтось зі школи, вчитель, з яким гарні стосунки, або психолог, чи навіть директор школи?
Ви маєте повне право не працювати в магазині.
В кожному населеному пункті є служба у справах дітей. В цю службу можна звернутися по допомогу також.
Але можна спробувати самотужки з цим поборотися.
Або отримувати заробітну плату за свій труд, або перестати виходити на роботу.
Ніхто в світі не працює безкоштовно.
Мова не йдеться про допомогу по дому (наприклад, прибрати, чи приготувати їжу, випрати щось).Звісно, що діти допомагають батькам.
Але у вашому випадку мова йде про саме працю, і, як я розумію, досить важку.
Права дитини на вашому боці.
Що ще Ви можете почати робити, мало того, я б сказала, що навіть це необхідно почати робити-це відстоювати свої кордони.
НІХТО не має права Вас зневажати.
Ніхто.
Ніколи.
Ставте цих людей "на місце ".
Якщо Ви для людини щось робите, а людина насміхається з Вас- просто в той же момент припиніть це робити.
Навіть якщо щось несете в цей момент- ставите на підлогу і кажете " зі мною так розмовляти не можна, далі робіть самі".
Можна ще вийти з приміщення, або відійти в сторону.
Батьки.
З ними важливо почати спілкуватися.
З повагою, але впевнено.
Бо Ви маєте право вчитися та мати відпочинок.
Думаю, що не з образами в школі в першу чергу варто розбиратися, а саме з вашими стосунками з батьками.
Ви маєте право обрати свій власний шлях, хоча можна припустити, що батьки бачать Вас тільки в своєму бізнесі.
Можна пошукати навчальний заклад в іншому населеному пункті та вступити туди.
Це дасть можливість жити своїм життям.
А заробити на це Своє Життя Ви вже точно зможете.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326666 для Наталия Горская
Дякую, Ви дуже допомогти , я вже не знав до кого звернутися
психолог онлайн
цитата:
мені набридло все я хочу втікти, не тільки з цього магазину а й з цього місця впринципі
Впевнений, це головна Ваша ціль на найближчі 2 роки, коли Ви станете повнолітнім і зможете поїхати від своїх батьків подалі. Бо якщо Ви цього не зробите, вони зламають Вас остаточно. Перебування поряд із ними є деструктивним для Вашої особистості.
А поки час на прийшов - зосередтесь на собі, будьте в середині себе, відшукайте свій власний внутрішній центр, центр свого "Я" та перебувайте там. Укріплюйте власну індивідуальність, потроху вивчайте себе: Що мені подобається? Чого я хочу? Що моє? Що не моє? І ні з ким не діліться про це, особливо з батьками. Це буде тільки Вашим. Внутрішнім. З цього виросте потім велика сила.
І в результаті Ви зможете себе реалізувати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326756 для Павел Леонидович Басанский
Дякую, це дуже цінна порада