мені дуже легко відпускати людей
Доброго вечора! Останнім часом помітила, що зовсім не вмію співчувати людям, радіти за них, переживати, пропускати через себе те, що вони проживають. Коли я спілкуюся з близькими людьми, часто вибачаюся за те що не можу їх морально підтримати, бо не відчуваю того, що відчувають вони в той момент коли мені відкриваються, можу лише сухо запропонувати варіанти вирішення проблеми. Я навіть намагалася уявити себе на їхньому місці, але не виходить поспівчувати все одно. З цього в моїй голові вийшла ще одна проблема, що я не можу надовго і сильно закохатися, і якщо знаходжу потенційного партнера, то навіть якщо я відчуваю закоханість, то дуже легко можу цього позбутися. Так само в дружбі. Якщо навіть мені дуже добре з людиною і наше спілкування іде дуже легко і мені все подобається, то як тільки ми починаємо віддалятись, то я просто кажу собі типу ну і хай, не буде далі - то не буде. І забуваю про цю людину назавжди, бо вона насправді ніколи мене і не хвилювала, мені просто було весело і я отримувала якісь емоції разом з цією людиною, але те що цього більше не буде мене зовсім не бентежить. Нема бажання писати, дзвонити і тим паче цікавитися життями інших людей взагалі. Моє спілкування з друзями це чисто поділитися чимось новим або смішним, сходити кудись разом щоб не самій, і як плату за це я віддаю свій час на такі самі дії з їх сторони стосовно мене. Але я ніколи щиро не переживаю і мені не цікаво насправді що в них там відбувається. Скажіть будь ласка чи це нормально :)
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Добрый вечер!
цитата:
Останнім часом помітила, що зовсім не вмію співчувати людям, радіти за них, переживати, пропускати через себе те, що вони проживають. Коли я спілкуюся з близькими людьми, часто вибачаюся за те що не можу їх морально підтримати, бо не відчуваю того, що відчувають вони в той момент коли мені відкриваються, можу лише сухо запропонувати варіанти вирішення проблеми.
вы не должны извиняться, если Вы это действительно не можете почувствовать, потому что Вы не ответственны за чувства других людей. У Вас могут быть на это свои причины. Возможно, что у Вас был свой травматический опыт и так срабатывают защиты психики, чтобы Вас оградить от еще больших переживаний, с которыми не может справиться Ваша психика
психолог онлайн
Доброго, lynlyn!
Для кого нормально? Для здорових психологічно людей - ні, не нормально. Для них нормально співчувати, цікавитись іншими. А для певної кількості невротиків, а також ПРО, шизоїдів, психопатів, соціопатів, нарцисів - цілком нормально не переживати і не цікавитись.
психолог онлайн
Добрый вечер!
цитата:
Але я ніколи щиро не переживаю і мені не цікаво насправді що в них там відбувається.
Если вам не интересны все эти люди, то конечно же вы не будете
цитата:
співчувати людям, радіти за них, переживати, пропускати через себе те, що вони проживають.
И это естественно, так как вы не обязаны быть эмпатичным человеком и сопереживать везде и всем.
цитата:
З цього в моїй голові вийшла ще одна проблема, що я не можу надовго і сильно закохатися... Так само в дружбі.
Отчего вы решили, что невозможность любить и дружить связана именно с тем, о чем вы пишете?
цитата:
Скажіть будь ласка чи це нормально :)
Вас интересует только этот вопрос?
Или вы все же хотите изменить происходящее?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338439 для Светлана Владимировна Киселевская
Я думаю що через те що мене не цікавлять почуття інших, то в дружніх та романтичних стосунках я можу тільки грати роль зацікавленої людини допоки мені не буде зрозуміло про людину все що мені хотілося знати, або поки я не знайду їй заміну. Після цього якою б мені ця людина не була близькою я можу спокійно закінчити з нею стосунки наче і почуттів ніяких до неї не було окрім цікавості як до особистості. Можна сказати що я спілкуюсь з людьми поки не вивчу їх, при цьому не відчуваючи нічого стосовно того чим вони зі мною діляться.
Доповнення від автора
Мені так комфортно, бо я не відчуваю себе вразливою і мені легко коли я можу не прив'язуватися до людей. Але все ж таки мені б хотілося це змінити, бо мрію про близькі стосунки з людьми, емоційний зв'язок і дуже люблю в принципі щось відчувати.
психолог онлайн
цитата:
Але все ж таки мені б хотілося це змінити
Так ваша проблема заключается в страхе близости.
Поэтому вам и комфортно не сближаться с людьми -
цитата:
Мені так комфортно, бо я не відчуваю себе вразливою і мені легко коли я можу не прив'язуватися до людей.
И если проработать этот страх, то и проблема будет решена.
Доповнення від автора
Дуже дякую за відповіді!
психолог онлайн
Доброго дня!
"Але я ніколи щиро не переживаю і мені не цікаво насправді що в них там відбувається. Скажіть будь ласка чи це нормально :)"
На жаль немає критерію по яким можна було оцінити ваші почуття на даний момент.
Якщо ви пишете на сайт, то можу фантазувати, що вас це бентежить.
А значить прийшов час щ цим розібратися.
Для цього краще всього звернутися за індивідуальною консультацією до психолога.
Відредаговано автором 05-04-2023 14:23:55
психолог онлайн
Доброго вечора! Я розумію, що ви турбуєтесь про свою здатність співчувати і відчувати емоції відносно інших людей. Хочу почати з того, що кожна людина індивідуальна, і у кожної з нас є свої унікальні риси характеру та особливості поведінки. Тому, є можливість, що ваша невміння співчувати не є дещо незвичайною або неординарною рисою.
Однак, важливо зазначити, що здатність співчувати та відчувати емоції відносно інших людей - це важлива складова міжособистісних стосунків, яка дозволяє людям взаємодіяти, розуміти та підтримувати один одного. Якщо ви бажаєте розвивати свою здатність співчувати, варто звернутися до професійних психологів, які можуть допомогти розібратися в причинах вашої поведінки та запропонувати індивідуальний план розвитку.
Щодо вашої нездатності закохуватися і відчувати глибоке і тривале почуття, варто звернути увагу на те, що закоханість - це складний психологічний процес, який може залежати від багатьох факторів. Можливо, вам потрібен час, щоб побудувати глибокі стосунки з людьми та зрозуміти, які якості в інших вас приваблюють. Для цього можна спробувати розширити коло своїх знайомств та спробувати спілкуватися з новими людьми.
Загалом, важливо звернути увагу на свої почуття та бажання, і зрозуміти, які стосунки та форми спілкування для вас є комфортними і затишними.