Немає ресурсів
Доброго дня! Я вагітна і останнім часом все більше помічаю відсутність сил та енергії. Ті речі, що радували мене раніше тепер навпаки дратують. Я давно кинула волонтерство, не займаюся творчістю, раніше подобалося програмування, проте тепер мізки відмовляються думати, на спорт та активність немає сил, прогулянки містом здаються нудними. Спілкуватися не з ким не хочеться, окрім чоловіка. Я мрію про закінчення війни, проте боюся що це може статися дуже нескоро і від цього відчуття безнадії. Дуже засмучують новини приймаю їх близько до серця та подовгу переживаю. Навіть більшість їжі здається противною завдяки токсикозу. Є лише єдина річ, що хоч якось мене радує, хоч скоріше трохи заспокоює, це виїзди на вихідних на природу та можливість хоч одну ніч поспати без сирен. Проте якось сумно, коли це єдина радість у житті. Як знову знайти в собі енергію, ресурс та внутрішні сили. Дякую заздалегідь.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Доброго вечора, Лімо!
цитата:
Я вагітна
Прийміть мої вітання)
А тепер до справи.
Наскільки я зрозумів, у своєму теперішньому стані вагітності з певного часу ви почали все більше помічати відсутність сил та енергії.
В такому разі буде логічним запитати спочатку, як триває вагітність? Що каже лікар, який вас веде?
Можливо, ще варто уточнити, з якого моменту, після яких подій почали відчутно зникати сили та енергія?
Напевно, ви розумієте, що без цілісного відтворення ситуації навряд чи можна обійтись, адже потрібно знати і враховувати усі дотичні фактори і обставини. Тому і виникають питання до вас.
цитата:
Ті речі, що радували мене раніше тепер навпаки дратують.
Важливе зауваження. І я в зв'язку з ним міркую, а чому, скажімо, ті речі дратують, а не просто перестали цікавити? Дратування більш насичена енергією емоція. І вона, до речі, СПАЛЮЄ чимало енергії - так потрібної вам тепер(!)
Припускаю, що дратівливість спричинена невиправданими очікуваннями. Тож знову поцікавлюсь, які у вас були очікування щодо перебігу вагітності?
цитата:
Я мрію про закінчення війни, проте боюся що це може статися дуже нескоро і від цього відчуття безнадії.
Ось ви навели ще один поглинач вашої енергії - відчуття безнадії. З цим треба розбиратись - наскільки ви схильні до песимізму і яким чином підкріплювати ослаблений оптимізм?
психолог онлайн
Добрий вечір! Вітаю!)
Я дуже розумію, що ві зараз відчуваєте! Це тимчасовій стан, і це точно.
На якому ви зараз тижні вагітності? Планували вагітність, чи це раптове щастя?
Ваш організм повністю зараз перебудовується, і не всі ваші відчуття пов'язані саме з психологією.
Як давно здавали аналізи? Особливо феритин і гемоглобін?
психолог онлайн
Ольга Олійник
Вітаю, Лімо!
Судячи з того, що у вас токсикоз, у вас перший триместр вагітності. В цей період стається багато змін як в організмі жінки, так і її психіці, світосприйнятті, сприйнятті себе, майбутнього та життя в цілому. Доречно спитати чи бажана ця вагітність? Для Вас і для чоловіка?
Це перша вагітність? Чи є ще діти?
цитата:
Є лише єдина річ, що хоч якось мене радує, хоч скоріше трохи заспокоює, це виїзди на вихідних на природу та можливість хоч одну ніч поспати без сирен. Проте якось сумно, коли це єдина радість у житті
Іноді це велика радість зараз поспати без сирен)) і це нормально.
Я б рекомендувала зменшити перегляд новин. Це має великий вплив на психіку людини взагалі, а ще і в стані вагітності всі почуття загострені та інформація сприймається гостріше. Перебіг війни зараз від Вас не залежить і Ви не зможете ніяк вплинути на це. Часто людей лякає саме втрата контролю. Раніше Ви займались волонтерством, що давало можливо таке безсвідоме почуття. Подумайте, на що Ви можете вплинути зараз, що під Вашим контролем. Якщо є можливість, займаєтесь саме тим, що Вам подобається. В Вас можуть відкритись несподівані таланти. Але не силуйте себе, іноді найвірнвший крок - це стояти на місці.
В період вагітності є багато складнощів, незручностей, змін, але ж поряд з тим є багато радостей, цікавостей та велика відповідальність. Успіхів Вам
Відредаговано автором 08-06-2023 04:45:44
Доповнення від автора
Дякую! Я на одинадцятому тижні. Вагітність бажана та перша. Проте все одно є відчуття, що я ще повністю морально не підготувалася, щодо появи дитини
психолог онлайн
цитата:
Проте все одно є відчуття, що я ще повністю морально не підготувалася, щодо появи дитини
Так, і такі відчуття можуть бути, і це нормально)
Навіть, коли плануєш та чекаєш, коли ця подія відбувається - не завжди так, як гадалось. І звичайно є переживання через війну, через повітряні тривоги, і взагалі поки війна - кожного дня трагедії.
Але зараз ви можете вплинути тільки на свій стан, і то, чим ви "наповнюєтесь".
Якщо є можливість менше сидіти та гортати новини, а також профілі знайомих - вам було б легше.
А цей час приділити собі, може масочку для обличчя зробити.
Взагалі в період токсикозу нормально, що ви хочете полежати, чи зміни настрою. Дозвольте собі відпочити, прийміть зараз свій стан)
психолог онлайн
цитата:
Навіть важко уявити, що будь-яка жінка на 100 выдсотків морально підготується до вагітності і народження дитини, тим більше коли мова йде про першу вагітність. Тому варто послабити тиск власних вимог до себе. Довіртесь природньому процесу і слідуйте за ним!