Страх перед потенційними конфліктними ситуаціями.Як правильно поводитися в конфліктних ситуаціях?
У мене виникає страх перед кожною потенційною конфліктною ситуацією. Цей страх завдає мені дискомфорту в загальному та перешкоджає нормально жити.
Краще навести приклади з життя, щоб ви зрозуміли, про що я говорю.
1. Я з дівчиною приїхав на пляж. Ми спеціально підібрали тихе місце, тому пройшли на територію, яка не була зайнята відпочивальниками. Через годину до нашого місця підійшла компанія, яка ввімкнула гучну музику, вживала нецензурну лексику та розписувала спиртні напої (були не тверезі). Я спробував їм роз'яснити ситуацію і ввічливо попросити знайти нове місце. Однак, вони агресивно відреагували.
2. Я зустрівся з дівчиною, у нас було багато планів. По дорозі до кафе, їхала машина на великій швидкості і випадково чи спеціально не зупинилася біля калюжі. В результаті я і моя дівчина були залиті брудною водою. Я розхвилювався і навіть не встиг запам'ятати номер машини...
Таких ситуацій було не багато, але вони призводили до неприємних наслідків (розійшлися з першою і другою дівчиною). У таких випадках неможливо звернутися до поліції, оскільки немає жодної злочинної дії.
Я помітив, що коли я гуляю з дівчиною, я надто сконцентрований на тому, щоб уникнути подібних ситуацій. Замість отримання задоволення від прогулянки, я отримую неймовірну дозу стресу.
Сам не розумію, що мені потрібно. Мені здається, що мені потрібні якісь курси для вирішення конфліктів. Або, можливо, я перебільшую свій страх, і мені просто потрібно розслабитися. Можете щось підказати?
PS: Якщо моє питання не коректне для психологів, вибачте. Мені здається, що психологи, маючи знання про поведінку людей, зможуть допомогти мені, тому я написав це сюди.
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Здрастуйте. Ви дуже чуттєва (чуствительная) людина. Боїтесь когось образити, сказати щось не те. Навіть допис зробили окремо, щоб нікого не образити.
Наскільки ви самостійна людина? Ви живете самі? Чи з батьками?
Як проходило ваше дитинство? Вам давали право вибору? Чи була у вас свобода рішень? Наскільки вас контролювали батьки? Ви завжди хотіли порадувати маму, або тата?
Тут глибокі коріння, вашої проблеми. Самооцінка, впевненість у собі, догоджання іншим, а не собі.
Треба йти до психолога, психотерапевта, і розмотувати цей клубок. В такому форматі, переписки, проблему не вирішити.
Хороша звістка, життя можна зробити кращим, з допомогою психотерапії.
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Доброго ранку, Олександре!
цитата:
Таких ситуацій було не багато, але вони призводили до неприємних наслідків (розійшлися з першою і другою дівчиною).
Виникло питання до вас - от яким чином пов'язані між собою наведені випадки і розставання з обома дівчинами?
Мені здається, що ініціаторами розриву стосунків були дівчини. І вони якось пояснювали вам причини свого рішення. Що вам казали і наводили?
цитата:
У таких випадках неможливо звернутися до поліції, оскільки немає жодної злочинної дії.
Так, до поліції начебто нема підстав звернутись. А що є? Як ви себе поводили? Які варіанти дій в подібних історіях розглядаєте для себе прийнятними?
цитата:
Тобто ви уже передчасно напружені і чекаєте на неприємність. Спробуйте поміркувати - що оця особливість говорить про вашу впевненість в собі, рівень самооцінки і таке інше?
цитата:
Сам не розумію, що мені потрібно. Мені здається, що мені потрібні якісь курси для вирішення конфліктів.
Є такі курси і відповідні вправи. Проте усі вони базуються на грунті розвитку самоповаги, упевненості в собі і гнучкості реагування в стресових умовах. Тому спершу було б корисно якийсь час поспілкуватись з психологом індивідуально.
Відредаговано автором 10-06-2023 10:40:17
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
"Сам не розумію, що мені потрібно. Мені здається, що мені потрібні якісь курси для вирішення конфліктів. Або, можливо, я перебільшую свій страх, і мені просто потрібно розслабитися. Можете щось підказати?"
Ви точно його перебільшуєте. В психології це називається катастрофізація. Просто розслабитися навряд чи ви зможете, адже вас це турбує і це не просто. Ваш страх пов'язаний з цілою низкою негативних уявлень про себе, інших людей та світ.
Краще всього почати з цим розбиратися на індивідуальній терапії з психологом.
психолог онлайн
Ситуації, що ви описуєте можуть статися з кожним. Розумію, що ви як чоловік відчуваєте відповідальність , можливо ще і бажання захистити дівчину. Але думаю варто розуміти, що стискання з такими не адекватними людьми є дуже неприємним і тут варто теж думати про власну безпеку .
Думаю дійсно варто розслабитися.
психолог онлайн
Доброго дня. За готовність до конфликтів відповідає дві складови: це емоційна готовність - вона формується у дитинстві, та знання, як себе поводити технічно. Цьому можна навчитися. Для того,щоб зрозуміти, що саме спрацьовує у вас, потрібно ослідити усі рівні. рекомендую звернутися та попрацювати у терапії.