допоможіть розібратися з причиною та наслідками поведінки мами
В дитинстві я не можу сказати, що піддавалась аб'юзу або тим паче насиллю зі сторони батьків. Але зараз у дорослому віці у мене геть відсутнє почуття безпеки, тривожність з приводу усього на світі, постійний стресс, низька самооцінка, наче я все роблю не правильно, не так, сумніваюся що я взагалі можу прийняти рішення яке буде правильне, ОКР..
Наказували звісно, але до ремня доходило не так часто, зачасту куток (без гречки))) домашній арешт і т.д
Моя мама добра людина, терпляча дуже, лояльна до всіх і часто виправдвує людей навіть там, де явно не траба цього робити. Є моменти, але загалом не можна сказати що вона зла та агресивна.
А я повна протилежність...
Я перша дитина, різниця з сестрою 3 роки і ми теж, абсолютно не схожі, хіба що тривожність у нас є у обох. Але в неї з самооцінкою краще, з позитивним сприйняттям світу і взагалі набагато менше проблем з психікою.
Як кажуть всі проблеми з дитинства..але я довго не могла зрозуміти, що могло цьому посприяти.
А нещодавно помітила одну мамину звичку, як вона веде себе з нашою собакою.
Наприклад під час готовки він під ногами постійно вештається, і заважає. Замість того щоб або заздалегідь йому сказати команду відійти і сісти на місце або просто нормально хоча б в перший раз, бо він же не розуміє що він заважає, вона одразу на нього гаркає. І так майже завжди, коли він заважає, або неслухняно гуляє, всі команди звучать доволі агресивно, а в іншому все сюсі-пусі. Тобто такий вогонь-лід.
З цього можу зробити висновок, що до нас було так само, ми щось робимо дитяче не розуміючи що це заважає або неправильно то одразу отримували гаркання замість пояснення чому так не треба. (але це припущення, я цього не пам'ятаю)
За тата взагалі нічого сказати не можу, бо він майже не брав участь у вихованні.
Цікавить на що і як могла повпливати саме такий патерн поведінки моєї мами?
Дякую заздалегідь!
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Вважаю, що вплив того маминого патерну неможна розглядати, виокремивши його від усього іншого, чим було наповнене ваше дитинтство. Особливо, період з нуля до восьми років, коли закладються підвалини характеру і особистості в цілому.
Помилково вважати якийсь один аспект дитини причиною подальших проблем людини в дорослому житті. Позначається абсолютно все, щоправда, щось більшою мірою, а щось меншою.
Аби розібратись, потрібно провести дослідження в рамках терапії. Заручившись підтримкою психолога, можна зануритись в минуле і з'ясувати певні обставини і чинники, відкрити почуття та емоції, які супроводжували в той час. Усвідомити винайдені тоді способи поводження з ними, прийняті рішення про себе і про стосунки тощо.
Після перепроживання настає можливість провести певну корекцію, робити виважені кроки в зоні найближчого розвитку.
цитата:
Але зараз у дорослому віці у мене геть відсутнє почуття безпеки, тривожність з приводу усього на світі, постійний стресс, низька самооцінка, наче я все роблю не правильно, не так, сумніваюся що я взагалі можу прийняти рішення яке буде правильне, ОКР..
Зазвичай до цього призводить тривале позбавлення дитини відчуття безпеки, відчуття, що її приймають і люблять. І не так важливо, яким чином це робили рідні та близькі.
Ви згадуєте насилля і покарання - так, це те, що зовні. Водночас, багато чого впливає через атмосферу в родині, через вираз обличчя, інтонацію, мовчанку...
Якщо є бажання не лише розумом охопити можливі причини сьогоднішніх проблем, а ще й змінити якість внутрішнього стану, покращити саму якість життя, то варто звернутись до спеціаліста і разом з ним пройти шлях до своєї автентичності і свободи.
Відредаговано автором 06-07-2023 09:46:54
психолог онлайн
Согласно вашему описанию, ваша мама может иметь определенный стиль воспитания, включающий в себя агрессивную или критическую реакцию. Этот стиль воспитания может отражать ее собственный опыт и уверенность в том, что он эффективен.
Такой стиль воспитания МОЖЕТ приводить к развитию тревоги, чувству низкой самооценки и сомнениям в своих возможностях в детстве. Это влияние не однозначно и может быть также влияние других факторов на ваше самочувствие и отношение к миру. Человеческое развитие сложный и многофакторный процесс и представление о себе формируется под влиянием многих факторов, включая генетические, социальные, культурные и индивидуальные.
Важно помнить, что вы несете ответственность за своё самочувствие и имеете возможность развиваться и изменять свое восприятие мира. Заботьтесь о своем физическом и эмоциональном благополучии.