Майже ніколи не доводжу почате до кінця
Доброго дня, шановні психологи. Буду вдячна за ваші поради. Справа в тому, що я не доводжу почате до кінця ( це не стосується, наприклад, хатніх справ). Напевно, це більше стосується самореалізації, самовдосконалення і т.п. Наприклад, я дуже добре розумію для чого мені потрібно схуднути, є рекомендаціі лікарів, це і естетична сторона. Але мене вистачає максимум на 7 днів. Стосовно самореалізації: я пройшла багато курсів, від здорового харчування до програмування на java, але потім, на якомусь етапі я втрачаю інтерес і мені подобається щось інше, через деякий час. Я розумію що самодисципліна - це запорука досягнення поставлених цілей, того, чого мені дуже не вистачає. Я мрію іти до поставленої цілі як зашорений кінь, але - або втрачаю інтерес до цілі, або переключаюсь згодом на щось інше.
Питання від: ; Вік: 38

психолог онлайн
Добрий день.
Спробуйте подумати, що відбудеться, коли Ви досягнете цілей, коли відчуєте себе успішною і самореалізованою. Можете записати свої відповіді.
Після цього проаналізуйте, що Ви втратите в результаті. Може проявитись щось цікаве)
Можна пофантазувати про несвідомі конфлікти.
Цікавий запит для дослідження себе в психотерапії. Я б порекомендувала спробувати, адже щось неусвідомлене утримує Вас від самореалізації і розвитку.
Цікавих усвідомлень і якісних змін!
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Світлано!
цитата:
Справа в тому, що я не доводжу почате до кінця ( це не стосується, наприклад, хатніх справ)
Цікава і, напевно, важлива відмінність.Одна справа хатні справи - тут Ви все робите як належить, почали - завершили. І зовсім інша картина
цитата:
самореалізації, самовдосконалення і т.п
Спробуємо дослідити, чому так. Поясніть, на якому "паливі" доводите хатні справи до логічного завершення?
Які емоції супроводжують цей процесс?
Хто і яким чином привчав Вас бути господинею і дбати про охайність і кофорт у помешканні?
Тепер щодо більш складних аспектів.
Чи маєте Ви уяву, яким виглядатиме кінцевий результат докладених зусиль?
цитата:
на якомусь етапі я втрачаю інтерес
Що Ви усвідомлюєте в цей момент на рівні відчуттів в тілі? емоцій? думок?
Доповнення від автора
Пані Світлана, я уявляла кінцевий результат цілей, уявляла себе успішною і реалізованою, настільки наскільки мені це потрібно. Те що я уявляю мені подобається і викликає гарні почуття, прилив енергії. Потім іде спад. Чи втрачу я щось, найголовніше для мене це сімʼя і здоровʼя тому мої цілі завжди такі, які не впливають негативно на сімʼю чи здоровʼя.
Володимир Анатолійович, цікаве запитання. Стосовно хатніх справ і моїх обовʼязків як дружини і матері: якщо я ,наприклад ,не помию посуд, відчуття що в мене неблагополучна родина. Тому роблю все щоб вдома було чисто, смачно, затишно і мені це подобається. Я бачу результат швидко. Мене хвалить чоловік, подруги, родичі , дитина.Відсотків 30 мене навчила мама, бабуся, всьому іншому я навчилася сама.
Я маю уяву як виглядатиме кінцевий результат. Більш того, я розумію що можуть бути невдачі на шляху, і відношуся до них по-філософськи, так би мовити.
Що я усвідомлюю в цей момент? На початку, коли я прийняла рішення, загорілась я бачу кінцевий результат чітко, яскраво, з усіма відчуттями , почуттями і т.д, коли я втрачаю інтерес картинка кінцевого результату розсіюється, разом із відчуттями, почуттями і всім іншим.
психолог онлайн
Тобто якщо Ви схуднете, то близьким стане гірше? Чому?
Якщо у Вас буде цікава робота, то що станеться? Близьким потрібно буде брати на себе трохи хатніх справ, бо Ви будете більше зайняті ? Це їм не дуже зручно. Але якщо вони стануть самостійніші, також будуть менше залежати від Вас. Чи подобається це Вам?
Цікаві і глибокі питання:
"Хочу, але не роблю",
"Починаю і все закидую".
Є усвідомлені і приховані (неусвідомлені) бажання. З цим можна працювати.
Успіхів Вам у пошуку свого шляху!
психолог онлайн
цитата:
Так я про це і питав, що САМЕ відбувається в момент ПЕРЕХОДУ від сильного бажання змін ДО втрати інтресу? Які думки пригнічують Ваш інтерес і захоплення, розвертаючи в протилежний бік?
Які можливі страхи і сумніви Вас зупиняють?
Відповіді на ці питання можете знати лише Ви(!)
Відредаговано автором 20-11-2023 09:57:02
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355035 для Владимир Анатольевич
Я оцінюю своє оточення і не бачу в ньому конкурентів, тому інтерес згасає, мабуть це є основна причина
психолог онлайн
цитата:
Можливо, й так.
Але поясніть собі і мені заодно - навіщо конкуренція у питанні самореалізації і самовдосконалення?????????
психолог онлайн
Доброго дня!
Пробуйте себя правильно мотивировать!
Хвалить за достижения. Повторять себе чаще - для чего вообще вы все это делаете?
И истинные ли это ваши желания?
Вы действительно их осознаете?
Или просто делаете потому что это так нужно или модно?
Для вас что именно нужно и важно - по настоящему?
Все это на проработку с психологом.
И учится развивать силу воли.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355049 для Владимир Анатольевич
Я не зовсім добре себе розумію, Ви завели мене в глухий кут
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355061 для Ірина Миколенко
Добрий день. Всі мої цілі усвідомлені. Це те, що мені потрібно.свої цілі я ставлю відштовхуючись від трьох основ мого життя: моє здоровʼя, моя сімʼя, мій душевний комфорт
психолог онлайн
цитата:
Я не зовсім добре себе розумію, Ви завели мене в глухий кут
Давайте звідти виходити. Але спочатку треба ж добряче розгледіти, що навколо Вас і що під ногами.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355070 для Владимир Анатольевич
Як це зробити, скажіть, будь ласка. Дати відповідь на питання чому згасає інтерес до цілі?
психолог онлайн
цитата:
Так.
І з чим саме Ви уникаєте мати справу, коли притягуєте на місце старого інтересу новий?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355072 для Владимир Анатольевич
Коли я втрачаю інтерес до цілі я відчуваю якусь свою нікчемність. Відчуваю себе морально, і трохи фізично не добре.
Чому я втрачаю інтерес. Я не можу дати відповідь на це питання. Не розумію. На мене ще дуже впливає місячний цикл. До овуляції я звертаю гори, після - я перебуваю в пригніченому стані.
психолог онлайн
цитата:
Коли я втрачаю інтерес до цілі я відчуваю якусь свою нікчемність.
Коли вперше подібне відчули? Чи не в дитинстві? Хто тому в той період посприяв і за яких обставин?
цитата:
Чому я втрачаю інтерес. Я не можу дати відповідь на це питання. Не розумію
Можу на це сказати: наша психіка так влаштована, що часто й густо підсвідомо прагне влаштовувати нам звичні з минулого пікові переживання, як от, наприклад, пригнічення, відчуження, нікчемність тощо. До переживання цих емоцій людина звикла і навіть стає ніби підсадженою на них. Щось на кшталт залежності від наркотичних речовин або алкоголю, тільки з відміністю - там речовина, а тут емоції.
Психологи, до речі, з цим успішно працюють.
цитата:
На мене ще дуже впливає місячний цикл. До овуляції я звертаю гори, після - я перебуваю в пригніченому стані.
Цей момент, вважаю, теж додає контрасту, але, скоріше за все, не є головним.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355078 для Владимир Анатольевич
В дитинстві в мене не вірили, хоча я була відмінницею. Ситуація з братом була протилежна. Він погано вчився і був проблемною дитиною, але це не впливало на те, щоб любили його менше. Дідусь, який особливо сильно любив мого брата, якось , під час суперечки, коли мені було років 10 сказав із сарказмом: «і ким ти будеш коли виростеш», я почала доказувати що маю таланти і т.д. Цей епізод неприємний. Не знаю чи це має відношення до моєї проблеми
психолог онлайн
Продовжимо!
Ви згадали деякі важливі деталі і обставини
цитата:
В дитинстві в мене НЕ ВІРИЛИ, хоча я була відмінницею. Ситуація з братом була ПРОТИЛЕЖНА. Він погано вчився і був проблемною дитиною, але це не впливало на те, щоб любили його менше. Дідусь, який особливо сильно любив мого брата, якось , під час суперечки, коли мені було років 10 сказав із сарказмом: «і ким ти будеш коли виростеш», я почала доказувати що маю таланти і т.д. Цей епізод неприємний.
І тому моя відповідь на
цитата:
Не знаю чи це має відношення до моєї проблеми
буде - ТАК! Має відношення.
І, скоріше за все, ще багато чого має відношення з того, що залишилось поза увагою тоді і поза пам'яттю тепер.
Ось дивіться дещо важливе вже проглядає.
Було певне суперництво з братом, якого любили не менше за Вас, хоч він і вчився погано та поводив себе, з Ваших слів, проблемно.
В дитинстві в Вас не вірили, а Ви, намагись довести протилежне, старались вчитись на відмінно і були відмінницею.
Виходячи з наведеного, припускаю, що вчились не для себе, а заради прихильності рідних та близьких. Їм присвічували свої досягнення у навчанні.
Отже, та модель могла закріпитись на підсвідомому рівні. Вона й досі продовжує впливати на Вашу лінію поведінки. Змагатись вже нема з ким. І ні до чого те змагання.
В дорослому віці стають не актуальні дитячі пристрасті і намагання. Життя змінилося, а Ваша психіка в цьому питанні продовжує прокручувати сформовану в далекому минулому схему.
Як вийти з цього сценарію - це й буде змістом і метою співпраці з психологом. Одного розуміння на свідомому рівні, вважаю, буде замало. Доведеться пропрацьовувати пласт емоцій і усталених сопособів дій.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355102 для Владимир Анатольевич
Я напишу Вам в особисті