Любов, залежність, тривожна привʼязаність, співзалежність
Знайдіть психолога в Україні: психолог Київ, психолог Дніпро, психолог Одеса, психолог Харків, психолог Львів та інші регіони України або онлайн.
Павел Леонидович Басанский психолог Київ 06-01-2024 17:56:44 |
Доброго дня!
цитата:
Останні 3-4 тижні (з перервами) почали турбувати думки, про те, що я насправді не люблю свою дівчину, а просто сильно до неї привʼязаний. цитата:
Ми разом майже півроку, проте знайомі вже більше 10 років. Я ніколи не мав почуттів до неї Але щось все ж таки відчуваєте? Що? На що схоже це почуття? А щодо привʼязаності... то це зазвичай буває в хлопців, в яких були складні та травматичні відносини з мамою. Які були і є стосунки з мамою? Чи траплялось з мамою щось на зразок цього: цитата:
В мене іноді почали зʼявлятися образи що вона інколи звертає на мене менше уваги ніж на когось, і тому подібні несуттєві моменти. Проте вони мене зачіпали. Відредаговано автором 06-01-2024 17:58:59 |
06-01-2024 18:49:31Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357965 для Павел Леонидович Стосовно того що я в наступному абзаці зізнаюсь що не люблю. Можливо підсвідомо так і є. Але насправді я то не мав на увазі напряму. Там я мав на увазі що впринципі ми знайомі досить довгий час, бували в спільних компаніях (колись частіше а колись рідше). Але тоді все ж таки в мене ніяких почуттів, окрім дружніх, не виникало. Ми жили в різних містах весь цей час, і лише інколи наші шляхи перехрещувалися.А з початком війни ми повернулися до рідного міста, і десь через місяців 3-4 після початку війни ми почали досить часто спілкуватися (але лише в компанії). Це спілкування було з перервами, дружніми образами і так далі. І лише цього літа в мене виникла симпатія (в неї теж), яку ми почали розвивати. Хоча, певні моменти були і раніше, але вони були швидкоплинні. Тож, я би не сказав що я сам зізнаюсь в тому що не люблю її. Я не розумію своїх почуттів, мені важко визначити їх. Зараз мені дуже важко без неї морально, хочу бути постійно поряд, хоч вона звісно і не може цього мені дати. В мене більше питання що таке любов взагалі? Я не розумію. Для прикладу, я люблю своїх батьків, свою родину (звісно що це не романтична любов, але все ж таки), проте коли я думаю про них чи про любов до них - всередині мене нічого не відгукується. Хоча я дійсно люблю їх, і готовий їм допомогти в будь яку хвилину. От і зараз.. в мене іноді нічого не відгукується всередині, коли думаю про неї, а в інший час я не можу намилуватися нею коли думаю про неї. Ось цього я не розумію. Як вирізнити почуття любові? Стосовно стосунків з мамою - то все складно і добре одночасно. По перше - стосовно питання чи виникали образи на неї коли вони приділяла комусь більше уваги - не пам’ятаю щоб таке траплялося, хіба що в дитинстві яке я досить погано пам’ятаю. Стосовно стосунків в цілому - то мама мене дуже любить, і я її теж. Проте вона страждає гіперопікою, по відношенню до мене, а я в свою чергу жалію її і даю в цьому плані поблажки. |
06-01-2024 18:57:10Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357965 для Павел Леонидович Також стосовно емоцій які відчуваю зараз.. Я навіть не знаю як їх описати. Перш за все - я за неї турбуюся, як вона, переживаю. По друге - мене до неї дуже тягне, я прям не можу бути не поряд з нею.. не хочеться нічого робити.. через силу намагаюсь відволіктися компʼютерними іграми |
Виберіть психолога для консультування з приводу захоплень, закоханості та кохання
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 06-01-2024 19:05:38 |
Доброго вечора!
цитата:
Проте я не розумію своїх емоцій і таких коливань. Декілька моментів привернули мою увагу, а я, в свою чергу, зверну до них Вашу. Згодні? цитата:
Виходить, що приїхав я до неї вже за 2 дні. Їдучи в потязі (1.5години) я кожні 5 хвилин рахував, так хотілося до неї. цитата:
В мене іноді почали зʼявлятися образи що вона інколи звертає на мене менше уваги ніж на когось, і тому подібні несуттєві моменти. Проте вони мене зачіпали. цитата:
Проте, в мене почалися якісь емоційні качелі. Кілька тижнів тому в мене геть зникли емоції стосовно неї. Я не перестав її любити, проте нічого не відчував коли вона мені писала чи ми говорили по телефону. Раніше я був радий кожному її малому повідомленню. Відредаговано автором 06-01-2024 19:09:05 |
06-01-2024 19:17:47Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357980 для Владимир Анатольевич «Сnpoбуйте знaйти в душі відnoвідь - тaka noведінka npoяв ckopіше юнaцьkoї зakoxaнocті? nеpеoцінkи noчуттів? еmoцінoї зaлежнocті? чи ще чoгocь?» - стосовно цього - я постараюсь це зробити, але не певен що можу. Можна сказати, що з цим питанням (просто в іншій формі) я і звернувся. Розумієте, перші три місяці наших стосунків я нічого такого не відчував. А потім досить різко почалися яскраві емоції по відношенню до неї. І природу цих емоцій я, поки що, зрозуміти ніяк не можу.«А в цьomу виnaдkу - чи не cxoжa Вaшa pеakція нa oбpaзи дитини, koли mama npиділилa бульше увaги komуcь ще, a не їй? Тoбтo Ви npетендуєте cтaти для дівчини єдиниm і неnoдільниm oб'єkтom її увaги, яkий не noтеpnить відxилення ще нa koгocь aбo нa щocь - теж вaжливе для неї?» - я думаю що схожа. І розумом я розумію що це не є нормальним так реагувати на це все. Вона - окрема людина, в неї має бути свій простір, друзі і так далі. Проте на емоційному рівні мені все рівно хочеться провести з нею як можна більше часу. «Тak, moжливo, ncиxіka nіkлуєтьcя npo Вac і nідkaзує - не nеpеїдaй з noчуттяmи, aби це не npизвелo дo відpaзи?» - можливо і так. Але чи може це значити, що я все ж її люблю, проте мені потрібно попрацювати над собою з питання регулювання емоцій, навчитися проводити час окремо і так далі? У випадку залежності - чи можливі варіанти пропрацювання залежності зі збереженням стосунків? |
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 06-01-2024 19:27:33 |
цитата:
Але чи може це значити, що я все ж її люблю, проте мені потрібно попрацювати над собою з питання регулювання емоцій, навчитися проводити час окремо і так далі? Далі. Здорові стосунки можливі між людьми, які відбулись як зрілі самостійні особистості. Це відповідь на другу частину Вашого питання. цитата:
У випадку залежності - чи можливі варіанти пропрацювання залежності зі збереженням стосунків? Відредаговано автором 06-01-2024 19:28:12 |
06-01-2024 19:28:56Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357986 для Владимир Анатольевич Тakoж, xoчу дonoвнити.. Мені здaєтьcя, щo це є шaблoнom moїx близьkиx cтocунkів з kиmocь.. 5 pokів тomу я зблизивcя з oднією дівчинoю, npoте cутo з дpужніmи нamіpamи, ockільkи вoнa maлa napтнеpa. Сnoчaтkу звіcнo вoнa mені cnoдoбaлacь, npoте koли я дізнaвcя щo в неї вже є xлonець - тo я відkинув взaгaлі дуmkи npo неї в цьomу poзpізі. Мені ціkaвили cутo дpужні cтocунkи. Пpoте, знoву ж тakи, я нaдтo бaгaтo віддaвaвcя циm cтocунkam. Я дonomaгaв їй в уcьomу, нaвіть koли вoнa не npocилa цьoгo. Хoтів npoвoдити більше чacу з нею і тak дaлі. Пpoте, тут тakoж noчaлиcя oбpaзи, koли вoнa npиділялa більше чacу komуcь іншomу, a не нaшій дpужбі. І знoву ж тakи, з тoчkи зopу poзуmу - mені вcе яcнo, нa еmoційнomу pівні - я був нa неї oбpaжениm. Тak тpивaлo яkийcь чac, тakoж були еmoційні kaчелі. Я тo біг дonomaгaти їй в уcьomу, тo нamaгaвcя ігнopувaти чеpез яkіcь дуpні oбpaзи. Пpичomу moє cтaвлення з noгaнoгo moглo швидko mінятиcя нa noзитивне cтocoвнo неї, nіcля яkoгocь дoбpoгo вчинkу з її бokу в moю cтopoну. Зakінчилocя вcе тиm щo я npocтo nеpеcтaв cnілkувaтиcя з нею щoб дaлі cебе не тpaвmувaти. Але, яkщo це є тak би moвити шaблoнom moгo cnілkувaння - тo це тpебa виnpaвляти, ockільkи яkіcь нoві cтocунkи знoву noтpanлять nід цей шaблoн. |
06-01-2024 19:38:13Доповнення від автора |
«Пoчуття любoві aбo зakoxaнocті (не тpебa nлутaти) - не cxoжі нa maлюнok oднією фapбoю, npиmіpom, чеpвoнoю. Рoзуmієте, npo щo я kaжу? » - стосовно любов, закоханість і малюнок однією фарбою - не певен що розумію вас. Вірніше, думаю що розумію частково. Я розумію, що любов - це поєднання багатьох емоцій по відношенню до партнера. Проте, можете прояснити що являє собою любов, і закоханість? Більш детально? «Дaлі. Здopoві cтocунkи moжливі mіж людьmи, яkі відбулиcь яk зpілі camocтійні ocoбиcтocті. Це відnoвідь нa дpугу чacтину Вaшoгo nитaння.» - з цим твердженням я згоден, проте не певен наскільки це є відповіддю на моє питтаня. «А чomу, влacне, maє бути яkеcь kapдинaльне oбmеження?» - ви маєте на увазі, чому я хочу позбутися залежності, проте саме зберегти стосунки? Перш за все - це гарна (не тільки у фізичному плані), добра, турботлива дівчина, яка дійсно любить мене. Я не хотів би це просто так відкидати, тим більше що я все ж таки більше схиляюся до того що я дійсно її люблю. Просто в мені вирує ураган емоцій, які я не розумію, і які мені важко вгамувати |
06-01-2024 19:43:58Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357965 для Павел Леонидович «Пoчуттів не maли. Кpanka.»Тут має місце помилка в тій цитаті, яку ви виділили.. я не мав почуттів до неї раніше, доки ми просто товаришували і інколи бачились в компанії. Проте, певні почуття ще пробуджувались минулого літа, але я їх швидко вгамував, також минулої осені - їх я теж вгамував, адже вони не були надто сильними. А вже цього літа я почав систематично симпатизувати їй, тривалий час. Спеціально давав час собі на вгамування емоцій, проте цього не відбувалося. Вже після того вирішив у всьому зізнатися. |
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 06-01-2024 20:11:32 |
цитата:
Я розумію, що любов - це поєднання багатьох емоцій по відношенню до партнера. Я саме про це. цитата:
з цим твердженням я згоден, проте не певен наскільки це є відповіддю на моє питтаня. цитата:
Я не хотів би це просто так відкидати |
06-01-2024 20:18:19Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357992 для Владимир Анатольевич «Все вельmи npocтo. Ви нaвіть здивуєтеcь, нackільkи: не xoчете - не відkидaйте!» - дякую, проте, орієнтуючись на ваш досвід - чи варто за це триматися? Тобто, я розумію що я сам цього не хочу.. Але, питання в тому чи взагалі можливо це? Чи можливо пропрацювати ці всі проблеми в моїй голові, і залишитися у цих відносинах? Маю на увазі залишитися не просто для галочки, де ми обоє, чи лише я - будемо страждати.Чи можливо взагалі це все пропрацювати таким чином, щоб побудувати/трансформувати поточні відносини у здорові і гармонійні? Питання зараз навіть не про любов, а про звільнення від залежності та не від партнера в цілому? |
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 06-01-2024 20:27:02 |
|
06-01-2024 21:49:13Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357996 для Владимир Анатольевич Це зрозуміло, що життя моє і вибір мій. Питання в тому, чи взагалі можливо реалізувати те про що я питав (розібратися в собі і поточні відносити трансформувати у здорові і люблячі)? Чи мені варто зняти рожеві окуляри і рухатися далі?Я зараз питаю не зі сторони того, що я сам маю прийти до цієї відповіді. Питання в тому чи взагалі це можливо? Чи були реальні кейси у вашій практиці чи практиці інших психологів в схожих ситуаціях? Тоді вже, на основі цього в тому числі, я міг би приймати якесь виважене рішення. Зрозуміло, що всі люди різні, відносини також різні. Але все ж таки я думаю не перший, хто потрапив в схожу ситуацію |
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 06-01-2024 22:03:47 |
цитата:
Зрозуміло, що всі люди різні, відносини також різні. Але все ж таки я думаю не перший, хто потрапив в схожу ситуацію цитата:
Я зараз питаю не зі сторони того, що я сам маю прийти до цієї відповіді. Ви переспіть зі своїми думками. А на ранок приймайте рішення. |
06-01-2024 23:50:01Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 357999 для Владимир Анатольевич Добре, дякую! Насамперед, я і вранці не збирався палити мости. Мені просто було важливо почути, що зробити з цим всим щось таки можливо. І якщо так - то я буду робити все можливе.Стосовно плідної співпраці.. Я так розумію ви про роботу з психологом, та і насамперед із самим собою, вірно? |
Павел Леонидович Басанский психолог Київ 07-01-2024 02:37:57 |
цитата:
Стосовно того що я в наступному абзаці зізнаюсь що не люблю. Можливо підсвідомо так і є. Але насправді я то не мав на увазі напряму. Там я мав на увазі що впринципі ми знайомі досить довгий час, бували в спільних компаніях (колись частіше а колись рідше). Але тоді все ж таки в мене ніяких почуттів, окрім дружніх, не виникало. Ми жили в різних містах весь цей час, і лише інколи наші шляхи перехрещувалися. цитата:
Стосовно стосунків в цілому - то мама мене дуже любить, і я її теж. Проте вона страждає гіперопікою, по відношенню до мене, а я в свою чергу жалію її і даю в цьому плані поблажки. цитата:
хіба що в дитинстві яке я досить погано пам’ятаю. цитата:
Також стосовно емоцій які відчуваю зараз.. Я навіть не знаю як їх описати. Перш за все - я за неї турбуюся, як вона, переживаю. По друге - мене до неї дуже тягне, я прям не можу бути не поряд з нею.. не хочеться нічого робити.. через силу намагаюсь відволіктися компʼютерними іграми цитата:
Проте, певні почуття ще пробуджувались минулого літа, але я їх швидко вгамував, також минулої осені - їх я теж вгамував, адже вони не були надто сильними. Можливо Ви і любов навчилися так "вгамовувати", так, що вона й пропадати стала? І Ви перестали її відчувати: цитата:
В мене більше питання що таке любов взагалі? Я не розумію. Для прикладу, я люблю своїх батьків, свою родину (звісно що це не романтична любов, але все ж таки), проте коли я думаю про них чи про любов до них - всередині мене нічого не відгукується. Хоча я дійсно люблю їх, і готовий їм допомогти в будь яку хвилину. Коли прочитали цю фразу - щось відгукнулося на неї всередині? |
Владимир Анатольевич Тарасенко психолог Запоріжжя 07-01-2024 10:46:01 |
цитата:
Стосовно плідної співпраці.. Я так розумію ви про роботу з психологом, та і насамперед із самим собою, вірно? Я ніколи нікого навмисно не запрошую до співпраці. Доросла людина має сама зробити свій вибір. Тим більше досвідчених фахівців зараз багато, навіть на цьому сайті. Тому раджу придивитись, ознайомитись з інформацією у профілі психолога. |
07-01-2024 10:51:01Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 358023 для Владимир Анатольевич Ні ні.. Я не мав на увазі конкретно Вас. Я мав на увазі в загальному психолога |
08-01-2024 14:52:14Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 358019 для Павел Леонидович "А нaвіщo еmoції "вгamoвувaти"? Щo це зa nідxід? Звідkіля він у Вac? Мoжливo Ви і любoв нaвчилиcя тak "вгamoвувaти", тak, щo вoнa й nponaдaти cтaлa? І Ви nеpеcтaли її відчувaти" - можливо, тут я не зовсім правильно виразився. В той час почуття любові у мене не виникало. Проте, виникала якась миттєва симпатія, яку я просто відкидав, бо мені чомусь здавалося дивним що ми з нею можемо бути разом, враховуючи скільки часу ми були знайомі. А вже цього року, ці почуття були значно сильнішими, і я почекав деякий час щоб впевнитися що вони не такі швидкоплинні, перед тим як зізнаватися їй у всьому.Стосовно пропадання любові - я навіть не знаю. Для мене це досить дивно. Я людина більш практична, і мені для всього треба пояснення, в тому числі і для почуттів. Як я і казав, я люблю своїх рідних (зрозуміло що це не романтична любов), але коли я думаю про любов до них - я нічого не відчуваю. Я просто не розумію.. Може це я такий, що не відчуваю любові нормальним чином.. чи не можу розрізнити її. "Це cxoже нa яkийcь ЗАХИСТ від любoві - бo вoнa НЕБЕЗПЕЧНА? Кoли npoчитaли цю фpaзу - щocь відгуkнулocя нa неї вcеpедині?" - стостовно цього - то ні, на цю фразу всередині нічого не відгукнулося, я не боюся любові. Проте, я і не розумію яка вона. |
Павел Леонидович Басанский психолог Київ 08-01-2024 21:46:58 |
цитата:
В той час почуття любові у мене не виникало. Проте, виникала якась миттєва симпатія, яку я просто відкидав, бо мені чомусь здавалося дивним що ми з нею можемо бути разом, враховуючи скільки часу ми були знайомі. А вже цього року, ці почуття були значно сильнішими, і я почекав деякий час щоб впевнитися що вони не такі швидкоплинні, перед тим як зізнаватися їй у всьому. Такий алгоритм. цитата:
Стосовно пропадання любові - я навіть не знаю. Для мене це досить дивно. Я людина більш практична, і мені для всього треба пояснення, в тому числі і для почуттів. Як я і казав, я люблю своїх рідних (зрозуміло що це не романтична любов), але коли я думаю про любов до них - я нічого не відчуваю. Таким чином Ви просто їх "вбиваєте". Через намагання пояснити та контролювати. Так воно працює. Відредаговано автором 08-01-2024 21:48:17 |
08-01-2024 22:03:05Доповнення від автора |
↩ Реакція на відповідь № 358110 для Павел Леонидович Скажіть будь ласка, як з цим можна впоратися? Я думаю ви досить точно це сказали, що я намагаюсь пояснити ірраціональне, і через це вбиваю почуття. Скажіть, як можна впоратися з цими навʼязливими думками і перестати надумувати зайвого? Це все, можна сказати, і почалося від надумування зайвого. Я згадав, що в мережі побачив коротке відео про любов та привʼязаність, почитав там також коментарі - і після цього я почав надумувати все та аналізувати, що саме у мене, чи любов це… з того часу воно мене не відпускає.. звісно деколи стаж легше, деколи важче, але повністю ці всі роздуми мене не покидають, від чого я починаю ще більше думати |
Павел Леонидович Басанский психолог Київ 09-01-2024 14:33:34 |
|
|
Наші психологи
Схожі онлайн консультації
Рекомендуємо!
Важливо також не плутати те оспіване материнське безумовне прийняття та любов, яке в ідеалі має бути тотальне і незмінне, і яке можливе і адекватне тільки для мами по відношенню до своєї дитини, з партнерською безумовністю.
Что такое ревность? Почему она появляется? Зачем она нужна? Возможны ли отношения без нее? Зачем человек ревнует? Возможны ли отношения без ревности, контроля и власти над партнером? Упражнение.
вот казалось бы - а почему бы и нет? если, мол, двое людей не могут быть в романтических отношениях - пусть будут хоть в дружеских! что здесь, собственно говоря, такого!?
«Любовь матери – это блаженство и покой, ее не нужно добиваться и не нужно заслуживать. Но в безусловности материнской любви есть и отрицательная сторона. Ее не только не нужно заслуживать – ее невозможно добиться, невозможно создат
Моя любимая подруга опять «вступила» в романтические отношения с уже женатым молодым человеком.. Наверное, он не собирается бросать семью ради нее. Наверное, он на ней не женится.
С этим явлением сталкивается почти каждая семья, практически каждый человек. Научно доказано, что любовь в паре гостит не более 4 лет… можно ли влюбиться в одного и того же человека дважды? Трижды? …