Як зберегти шлюб?
Доброго дня! Ситуація така, одружені 13 років, разом вже майже 20. Маємо двох маленьких дітей (5 років і рік). Два місяці тому чоловік сказав, що хоче піти, розлучитися. Великих конфліктів перед цим не було і зрад також , сказав що наші інтереси розійшлися і зі мною стало не цікаво. Я ж вважаю, що ми проводимо замало часу разом (чоловік багато працює, приходить з роботи о 22-23, декілька днів на тиждень проводить у відрядженнях, частину вихідних присвячує своїм хоббі та справам) і що зараз моя увага була зосереджена на дітях, бо проводжу з ними весь день без чиєїсь допомоги. Виглядаю нормально, підтримати розмови на різні теми з іншими людьми проблеми немає. На мою думку, це криза відносин до якої додалась можливо криза середнього віку у чоловіка, проблеми на роботі, ситуація в країні в цілому… Ці два місяці спілкуємось нормально, але живемо як сусіди, для мене це дуже важко. Декілька разів намагалася поговорити про налагодження ситуації, все закінчувалося моїми сльозами… Намагаюся вмовити чоловіка звернутися разом до спеціаліста, дати шанс налагодити все, чи може це допомогти і що ще можна зробити?
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Горская
Доброго дня, jul!
цитата:
Ці два місяці спілкуємось нормально, але живемо як сусіди, для мене це дуже важко
Так, це справді важко. Але ж це честно ілюструє ваші стосунки. Є сенс подивитися правді в очі.
цитата:
(чоловік багато працює, приходить з роботи о 22-23, декілька днів на тиждень проводить у відрядженнях, частину вихідних присвячує своїм хоббі та справам)
Таким чином він збігає від Вас, подає сигнал - "Я з тобою бути НЕ ХОЧУ, хочу тебе уникати".
цитата:
Я ж вважаю, що ми проводимо замало часу разом і що зараз моя увага була зосереджена на дітях, бо проводжу з ними весь день без чиєїсь допомоги. Виглядаю нормально, підтримати розмови на різні теми з іншими людьми проблеми немає. На мою думку, це криза відносин до якої додалась можливо криза середнього віку у чоловіка, проблеми на роботі, ситуація в країні в цілому…
Ви ж намагаєтеся прикрасити ситуацію, знайти виправдання - собі, чоловікові, але ж... воно так не працює.
цитата:
Два місяці тому чоловік сказав, що хоче піти, розлучитися. Великих конфліктів перед цим не було і зрад також , сказав що наші інтереси розійшлися і зі мною стало не цікаво.
По всьому видно, що це його виважене, а не імпульсивне рішення, до якого він йшов певний час.
цитата:
Маємо двох маленьких дітей (5 років і рік)
Ускладнюючий фактор. Шкода дітей, для них це точно стрес. Але й їх перебування в атмосфері відсутності тепла, любові й нормальних відносин - теж є для них травматичним.
цитата:
Намагаюся вмовити чоловіка звернутися разом до спеціаліста, дати шанс налагодити все, чи може це допомогти і що ще можна зробити?
Навряд чи. Не хочеться Вас вводити в оману, хоча Вам з усього точно хочеться почути щось протилежне.
Чоловік вже прийняв рішення, настроєний на розлучення. І Ви вже:
цитата:
Декілька разів намагалася поговорити про налагодження ситуації, все закінчувалося моїми сльозами…
але результат був негативним. На що ж можна розраховувати? На ЧАРІВНУ силу психолога? На його вміння вмовляти людей? Але ж, навіть якщо вмовити - чи ДОВГО воно протримається, якщо "цементу" (інтересу, спільного, любові) у відносинах немає?
Відредаговано автором 12-01-2024 13:36:22
психолог онлайн
Юлія Шульга
Наталия Горская
Доброго дня, jul!
цитата:
Прийміть мої слова співчуття і підтримки.
На Ваше питання
цитата:
ЯК ЗБЕРЕГТИ ШЛЮБ?
мушу сказати, що це можливо за умови бажання ОБОХ партнерів(!)
Водночас цим твердженням я ніяким чином не примушую Вас припинити спроби врятувати шлюб. Інша справа - які це зусилля і в який спосіб Ви намагаєтесь пробудити в чоловіка бажання замислитись і дослухатись Вас. Якщо з позиції слабкості і страху перед втратою шлюбу, то звертаєтесь до його почуття обов'язку/жалю/вини і тому подібного. Напевно, нікому не хочеться таке відчувати, погодьтесь.
А як інакше? Можливо, з позиції гідності, з позиції рівності у стосунках? Ймовірно, таке наразі мало вірогідно, проте дати собі змогу замислитись і відчути повагу до себе - цілком можливо.
цитата:
дати шанс налагодити все, чи може це допомогти
Не все і не одразу. Щось суттєве, скоріше за все, у вас в сім'ї відбулося. Не буду гадати, що. Для цього треба розмовляти і багато аспектів з'ясовувати у відкритому та щирому спілкуванні. От цим допомога психолога може бути корисною на початку.
А вже потім, за спільного бажання, можна напрацьовувати більш життєздатну, ніж на тепер, модель вашої взаємодії.
цитата:
сказав що наші інтереси розійшлися і зі мною стало не цікаво.
Так і хочу спитати, а що ж він мав на увазі під "не цікаво"?
Та й як могло бути цікаво, коли його цікавість он куди уся витрачається
цитата:
У Вас, як бачимо, було своє "завантаження"
цитата:
зараз моя увага була зосереджена на дітях, бо проводжу з ними весь день без чиєїсь допомоги.
Що можете сказати з приводу того, як він і Ви, в свою чергу, давали партнерові відчути його цінність? Його важливість і таке інше?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
Зберегти шлюб звісно можливо. Важливо на початку цього шляху чесно відповісти собі на деякі запитання , на приклад :
Чи кохаєте Ви свого чоловіка і чи відчуваєте, що він кохає Вас , попри кризу і « не цікаво стало»?
Чи є у Вас спільне, окрім дітей, інтереси?
Чи сприймаєте Ви один одного як партнерів, з повагою, теплотою і підтримкою?
Чи влаштовуєте Ви один одного у сексуальному плані?
Вмовляти піти до психотерапевта звісно Ви можете, і робити це на протязі 2 місяців, це морально важко, але потрібне чітке розуміння обох партнерів, що саме вони рятують.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Зберегти шлюб можна ТІЛЬКИ за наявності бажання в обох партнерів.
Тоді робота з сімейним психологом може допомогти розібратися в причинах нерозуміння та знайти шляхи вирішення проблем.
Шкода, але виглядає так, що чоловік не хоче шукати шляхів налагодження стосунків.
Слова про "стало нецікаво" викликають припущення щодо появи когось, з ким цікаво, і , відповідно,
порівняння з Вами.
Але звісно, це тільки мої припущення.
Погоджусь з колегою, позиція , коли Ви вмовляєте, плачете, не допомагає відчути до Вас цікавість.
А от більша впевненість в собі дасть чоловіку шанс усвідомити, що він дійсно може залишитись без Вас.
І можливо, коли він дійсно відчує, що може втратити сім'ю, то почне дивитись в сторону збереження стосунків.
Також багато залежить від внутрішніх основ вашого чоловіка.
Чи є там взагалі всередині нього те справжнє, що відповідає поняттям гідності, відповідальності за родину, дітей, поваги до дружини.
Адже "стало нецікаво- просто піду " виглядає не дуже по-дорослому.
Звісно, не варто жити з людиною, яку не хочеш бачити поруч, але важливо враховувати і бажання партнера розібратися в ситуації.
Доповнення від автора
Дуже дякую всім за відповіді! Намагаюсь дослухатись до них.
Так, почуття до чоловіка маю. В цілому нашими стосунками у всіх сферах була задоволена. Але дійсно, мабуть, сприймала як належне і не особливо це показувала, особливо в останній рік…
Зараз цю тему з чоловіком не піднімаю, розмовляємо на якісь загальні інші теми. І сама намагаюсь відволіктись і переключити увагу на щось інше, бо думки про це дуже пригнічують.