Що робити коли постійно соромишся своїх емоцій?
Доброго вам дня. Я постійно відчуваю сором за виявлення своїх емоцій в колективі. Я починаю думати, що я занадто емоційна, що мені треба стриматися. Через це я думаю людям, більш тихого темпераменту не подобаюся. Я відчуваю себе краще, коли свою гіперактивність приглушаю, але не коли вона починає брати верх. Я не думаю, що хтось з батьків дав мені цю постанову, що емоції - сором, та я і сама не розумію звідки це взялося. Я знаю, що всі ми люди і повинні виражати себе такими які ми є, але мені дійсно складно це дається. Я не можу вгальмувати їх, але і жити з емоціями які постійно вгальмовую не можу. Зазвичай моя гіперактивність відбувається, таким чином: спочатку неймовірна нудьга та меланхолійний стан, потім різкий підйом і я вже не відчуваю сором за те що виявляю емоції, спілкуюсь з людьми з якими не спілкувалися, а потім це все спадає на спад і я відчуваю що мені не потрібно було цього робити. Через це все, починає боліти голова, підійматися тиск та взагалі відчуття провини за емоції просто душити починає. Чи є якийсь виход з цього стану?
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Марія Радченко
Добрий вечір!
Вас хтось соромить, зупиняє зараз в колективі, окрім вас?
Що було у дитинстві, коли ви проявляли свої почуття до інших?
Чи була реакція у відповідь від дорослих? Яка була реакція?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 358700 для Анна Автонділова
Щоб хтось соромив або зупиняв мене в колективі - точно ні, це всього лише мої думки, що я занадто емоційна в колективі і те, що через це мені краще бути тихіше. Щодо питання про те, що було в дитинстві коли я проявляла свої почуття.. Це складне питання, оскільки я сумнівно пам'ятаю все в деталях. В дитинстві я була тихою та сором'язливою дитиною, мені було складно аби контактувати з дітьми свого віку, та за весь цей час я мала одну подругу. Завжди коли я хотіла пересилити свою сором'язливість - ця подруга мене наче зупиняла, та казала, що я надто "не така", і що мені не варто заводити друзів, тому кожен раз коли я хотіла хоч якось проявити свої емоції, почуття до однолітків я завжди думала, що ну ось якщо я це зроблю - всі будуть мене ненавидіти. Щодо реакцій у відповідь від дорослих, мої батьки не забороняли мені стримувати свої емоції або їх не проявляти, але.. кожен раз коли я була емоційно активна поруч з ними (і тільки з ними) їх реакція була позитивною, але от через деякий час вони втомлювались та починали ігнорувати або зовсім змінювати настрій навколо сімейний атмосфери.
психолог онлайн
Анна Автонділова
Наталия Горская
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
але от через деякий час вони втомлювались та починали ігнорувати або зовсім змінювати настрій навколо сімейний атмосфери
Можливо, тут і є першопричина. Бо дитині часто здається, що саме вона - причина переживань дорослих, навіть якщо реально справа в сімейній атмосфері. Тому з'являються думки на кшталт "Я набридаю, я надокучливий, треба бути тихішим, щоб нікому не заважати." Таким чином, "приглушується" внутрішня дитина і людина розучається її чути і проявляти в більш дорослому віці.
цитата:
Завжди коли я хотіла пересилити свою сором'язливість - ця подруга мене наче зупиняла, та казала, що я надто "не така", і що мені не варто заводити друзів
А це так звана дитяча "токсична дружба", бо подруга, імовірно, ревнувала Вас до інших людей, з якими Ви потенційно можете подружитися, тому і зупиняла від проявів емоцій і комунікабельності.
Проте, Ви праві і тому, що
цитата:
всі ми люди і повинні виражати себе такими які ми є
в цьому напрямку і варто рухатись, бажано з допомогою психолога.
психолог онлайн
Анна Автонділова
Наталия Горская
Доброго ранку, Анастіє!
цитата:
Чи є якийсь виход з цього стану?
Звичайно, Є(!)
Сором, який змінюється імпульсивною активністю, відійде в минуле, коли в ньому зникне ПОТРЕБА.
Адже насправді, чим спричинений сором, як не сумнівами у ПРАВІ бути СОБОЮ?! Ось це корінь питання.
Тому до коріня треба підібратись і з ним попрацювати у взаємодії з психологом. Відновити почуття самоцінності, розібравшись із обставинами, подіями і почуттями минулого, такими, як, наприклад,
цитата:
В дитинстві я була тихою та сором'язливою дитиною, мені було складно аби контактувати з дітьми свого віку
цитата:
я хотіла пересилити свою сором'язливість - ця подруга мене наче зупиняла
цитата:
кожен раз коли я була емоційно активна поруч з ними (і тільки з ними) їх реакція була позитивною, але от через деякий час вони втомлювались та починали ігнорувати або зовсім змінювати настрій навколо сімейний атмосфери.
Та й не тільки з цими, адже в період дорослішання, напевно, відбувались інші події, що мали суттєвий вплив.
Зазначу важливу деталь - глибока робота з людиною в межах листування на форумі неможлива по суті. Лише ознайомлення, лише припущення, лише пошук напрямків допомоги. Ефективною є індивідуальна співпраця з психологом. З дозволу батьків це можливо і законно, наскільки я знаю.
Також дієвий ресурс - це психологічні групи. Їх відвідування багатьом суттєво допомагає.
Відредаговано автором 18-01-2024 10:33:50
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Анастасіє, важливо дійсно бути Собою, проявляти свої емоції.
Але тут може бути ще такий момент.
Ви пишете про колектив.
Але ж колектив, як правило, то достатньо чужі люди.
Можливо Ви відчуваєте недоречність прояву емоцій з цими людьми, бо це дійсно не варто робити?
Колектив в навчанні чи роботі не обов'язково включає людей, перед якими хочеться відкрити свої почуття.
І це нормально.
Важливо, щоб в спілкуванні з тими, кого вважаєте близькими, Ви могли б бути щирою і проявляти свої емоції.
І тут важливо пам'ятати, що навіть якщо близька людина не розділить ваші емоції , або "втомиться"- це зовсім не має "переконати" Вас, що з Вами щось "не так".
Просто люди різні, їх рівень енергії також різний, і це нормально.
Щодо ваших емоцій, то гарною ідеєю щодо виходу їх назовні може бути творчість. Будь яка, яка Вам до душі.
А "гіперактивність" може допомогти в реалізації якихось справ, адже не кожен має високий рівень енергії та швидкості, отже, це може стати навіть вашою перевагою.
А от ваше несприйняття себе важливо опрацювати. Адже це заважає Вам бути Собою і отримувати від цього задоволення.
психолог онлайн
Доброго дня! Ваші емоції - це ваші різноманітні дитячі стани, це життя, яке б’є ключем. Ви описуєте ситуації, де інші не сильно витримували переживання і у вас сформувалась така сама поведінка до себе.
Сором - це захист, щоб не переживати відторгнення. Від сорому нам хочеться кудись себе подіти і не бути. А вам важливо бути та мати підтримку. Це можна розвивати з психологом, в психологічних групах, де основним дослідженням будуть саме емоції та переживання. Бути живим - це відчувати все і не тільки радощі та ейфорію, а також сум, біль, сором… Вам треба навчитись проживати ці стани і відноситись до них як до погоди, з якою рахуються навіть якщо вона не подобається. За кожною емоцією стоїть потреба і саме наші переживання нас зв’язують з іншими і з собою в тому числі.
Бажаю навчитись користуватись цим даром - почуттів собі та іншим на користь і в задоволення!