Чи нормально оцінювати людей?
Добрий день! Чоловік любить оцінювати зовнішність людей. Красивий/некрасивий. Каже, що це нормально і мені немає чого хвилюватися. А мені це не подобається. Мені здається що він більше оцінює зовнішність молодих дівчат/жінок. Хоча він запевняє, що всіх людей, незалежно від статі. А я ревную. Чи нормально оцінювати. Зовнішність інших людей? Що це в мене? Патологічна ревність? Чи інтуїція щодо інтересів чоловіка?
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Несвідомо оцінювати інших людей нормально, бо ми живемо в суспільстві і наша психіка піддається впливу соціальних стандартів, що таке красиве і некрасиве. До того ж, в кожної окремої людини є своє уявлення про естетику (більш широке чи більш стандартизоване), свої вподобання. Головне, щоб вони не возводились в абсолют і не нав'язувались оточуючим.
Але важливіше за цю ситуацію - Ваше її сприйняття, і те, як Ви емоційно на неї реагуєте. Які думки виникають у Вас у випадку "Чоловік оцінює зовнішність інших жінок"? До кого конкретно Ви його ревнуєте? В якій формі відбувається це оцінювання і як це впливає на Ваші з ним стосунки?
Окреме питання - до Вашої самооцінки. Чи почуваєтеся Ви неповноцінною чи непривабливою як жінка, чи любите себе? Чи сумніваєтеся в тому, що чоловік Вас любить, чи боїтеся зради з його боку і чи стикалися зі зрадою раніше?
Чоловіка можна попросити не оцінювати при Вас інших жінок, бо ця дія Вам неприємна і не входить у Ваші особисті кордони. І по тому, як він на це відреагує, можна судити про ставлення до Вас. Проте, оцінювати людей за зовнішністю у Вашу відсутність чи подумки він в будь-якому випадку зможе, тож це, з одного боку, конфлікт цінностей, який треба вирішувати парою, і конфлікт внутрішньоособистісний, який треба вирішувати Вам особисто (і те, й інше - бажано з психологом).
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 365749 для Марія Радченко
Дякую за оперативну відповідь! Щодо оцінки, то я себе вважаю досить привабливою жінкою й люблю себе. В мене виникали думки, що я проти його оцінювання, бо це задіває моє его. Також є побоювання щодо появи будь-якого більшого інтересу до іншої жінки з боку мого чоловіка. Тому й хотіла зрозуміти, чи всі люди оцінюють красу протилежної статі. Чи є чого боятися? Щодо того в якій формі, то може сказати, що в цієї конкретної жінки красиві риси обличчя .. чи хороша фігура.. це нормально? Каже, що все життя так робив і е бачить нічого поганого. А мене останнім часом це просто мучить. Можливо, це пов'язано з зменшенням довіри до нього. Бо в нас є й інші проблеми.
Доповнення від автора
психолог онлайн
цитата:
Можливо, це пов'язано з зменшенням довіри до нього. Бо в нас є й інші проблеми.
Можете розкрити, які саме проблеми ще є у вас з чоловіком? Образа на оцінювання зовнішності інших жінок може бути лише верхівкою айсберга в певному подружньому конфлікті, який назріває вже давно.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 365753 для Марія Радченко
Все почалося з його сильної образи на те, що я поїхала, коли почалася війна, закордон. Він вважає, що це була моя зрада йому. Я повернулася через 3 місяці. Й ніби все було ок. Але потім в деяких сварках, я побачила, що в нього змінилося ставлення до мене. Й якось поступово, після певних сворок, в мене почали з'являтися сильні ревнощі. Він і раніше казав, що оцінює людей, але я якось на це не заважала.А от з весни 2023 в мене почали з'являтися страхи, недовіра до нього. Думки, що він оцінює більше жінок й в будь-якому разі, яка б я не була красуня, хтось може бути привабливішим, молодшим,новішим, без багажу образ на нього .. й що проблеми в шлюбі й таке оцінювання не ясно чим закінчиться. Ревнощі призводили до ще більших сварок, в нього ще більше ставлення до мене погіршувалося. Це в свою чергу в мене викликало більше страхів. Будь-яке згадування молодої жінки викликає в мене приступ ревнощів(( але ось це оцінювання. Я про нього завжди помятаю((
Доповнення від автора
Та ще й чоловік, як сильно ображений на мене, б'є в цю больову точку. Починає говорити речі, які викликають ревнощі(
психолог онлайн
Тобто, чоловік проєктує на Вас образу за виїзд закордон, яку сприймає як зраду, змушуючи Вас почуватися так, наче потенційно можуть зрадити Вас. А оскільки Вас тригерить апеляція до чужої краси та молодості, на Вас ця маніпуляція діє.
А Ви пояснювали чоловіку, що їхали закордон не з метою його зраджувати? Як мінімум, це про Вашу особисту безпеку під час війни, і не Ваша відповідальність в тому, що жінки зараз виїздні, а чоловіки - ні. Якщо так, то яка була його реакція? І як Вам з тим, що на Вас ображаються та маніпулюють?
Якщо чоловік теж усвідомлює проблему в стосунках і готовий над нею працювати, то звертайтесь до сімейного/парного психотерапевта, бо у вас взаємна недовіра одне до одного і невпевненість у власній цінності для партнера, яка так просто не проходить. І не залежно від того, готовий він чи ні, Ви завжди можете звернутися індивідуально до психолога, щоб працювати з почуттям ревнощів і визначити, що Вам потрібно в стосунках.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 365756 для Марія Радченко
Про від'їзд пояснювала, ми з ним про це не раз говорили. Я казала, що жалкую, що поїхала. Ми могли б відсидітися в Вінниці. Але для нього це зрада, оскільки в такий страшний час я його залишила самого у відносно безпечному місці,де могли б бути разом, бо в Вінниці було більш-менш спокійно. Щодо образ на мене, то він дійсно бачить, що це єдина тема, яка мене може зачіпити й звертається до неї, якщо сильні сварки. Думаю, що, якби він не бачив, що мене це ранить, він і не говорив про це. Але оцінювання, наприклад, як було так і є. Просто я почала на це по-іншому дивитися. Про невпевненість у цінності один для одного це ви дуже точно підмітили. Дякую. Щодо того, що мною маніпулюють, то, на жаль, я теж так робила. Й сильно ображала чоловіка в ревнощах( про сімейну психотерапію замислювалася раніше. Й про проблем в шлюбі й внутрішній конфлікт розумію. Почала з питання, чи нормально оцінювати, бо все ж, якщо це є нормою, й не завжди загрожує стосункам, то хоч за це менше перейматися. Я ж правильно зрозуміла?
психолог онлайн
З приводу того, непокоїтися чи ні. Саме по собі оцінювання зовнішності жінок, у відриві від контексту, як звичний патерн поведінки, не становить загрози Вашому шлюбу і не означає, що чоловік Вас не любить чи збирається покинути.
З урахуванням контексту ваших конфліктів, це означає лиш те, що чоловік на Вас ображений (чи Ви інтерпретуєте його дії як образу на Вас, бо раніше не реагували ревнощами). Я не вмію передбачати майбутнє, тому не можу точно сказати, чи призведе звичний для чоловіка патерн оцінювання до якихось дій, що погано вплинуть на шлюб. А норма - це взагалі дуже індивідуальна річ для кожної пари. Але конкретно тут справа в тому, що Ви особисто уже незадоволені тим, що відбувається, і бачите проблему (не в поведінці чоловіка, так у її сприйнятті й стосунках загалом). Тому й рекомендую проблеми вирішувати (особисто та парою), а не замовчувати, бо на маніпуляціях щасливий шлюб довго не протримається.