ситуація & питання описані нижче
перебуваю у відносинах вже четвертий рік, два з яких проживаємо разом. живемо у його бабусі, як то кажуть «всі під одним дахом». намагаюся хоч іноді щось допомогати, може не часто, але все ж таки хоч щось. але, вже не перший раз вона якось прискіпливо відноситься, навіть буває непристойними речами називає, то тупою, то ще щось, от і нещодавно я виявилася поганою тому що не прибрала за ним подушку яка була мокра від поту. хлопець мене іноді захищає, але як тільки він кудись відійде, вона починає на мене кидатися і постійно що вона ж за дідусем все робить. але хлопець не маленька дитинка, котрій треба, вибачте мене, сраку заносити на поворотах. і тарілку він може за собою прибрати, і в кімнаті пропилососити. і поганого в цьому нічого немає. навіть коли мене не було, він таке відчуття що чекав щоб приїхала і прибрала за нього. він жив з бабусею в дитинстві і таке відчуття що це вона його і навчила щоб всі робили за нього. і постійно за будь-яку тему вона починає дорікати. хлопець каже не звертати уваги, вона до всіх так (і це є правда), але я не можу просто вже терпіти. а переїхати ми ще не маємо змоги. як бути в цій ситуації? як себе краще поводити?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня.
Звісно, дуже не приємно жити в такій атмосфері, коли до тебе постійно критикують та придираються.
Проте, варто розуміти, що ви знаходитеся на території бабусі і це її дім, де її правила. По суті, це вона вас прийняла, а не ви її. Бабуся людина старого виховання. Можливо, також, вона ревнує до вас свого внука. Раніше він був її бусинка, доглядала за ним, виростила, а тут віддай іншій жінці. Звісно, це позиція не здорова, але не факт, що бабуся цього не відчуває. Також якщо бабуся ціле життя прислуговувала дідусю, то її може дратувати така «несправедливість», що, виявляється, побутові обовʼязки можна розподіляти і не бути рабинею у власному домі. Вона все життя терпіла, а ви тепер не будете. Деякі люди навіть задоволення відчувають, цькуючи інших. Типу: мені свекруха життя не давала, тепер і ти спробуй. Своєрідна дідівщина.
Тут суть в тому, щоб розуміти, що старшу людину ви не зміните і вона не зобовʼязана вас любити, якою хорошою ви б не були. Тому, може, варто перестати намагатися подобатися і прийняти, що те, що вона вас не особливо приязно сприймає - нічого страшного. Ви самі розумієте, що як молодій сімʼї, вам потрібно жити окремо. А поки це неможливо, то вирішуйте, чи жити порізно і складати гроші на спільне помешкання, чи миритися з особливостями характеру бабусі.
Також хочу порекомендувати вам вам взяти декілька консультацій з психологом, щоб детально розібрати як себе екологічно відстоювати, розібратися, чому вас ця ситуація так зачіпає, можливо є болючий дитячий досвід.
Відредаговано автором 22-07-2024 19:09:59
психолог онлайн
Доброго дня!
Підтримую колегу повністю, бо територія бабусі - її устав. Вам треба створювати свою атмосферу, вона душить своїми емоціями, а ви намагайтесь залишатись зі своїм внутрішнім світом. Ви реагуєте і цим самим віддаєте їй багато енергії. Запитайте її, а які квіти вона любить, а що цікавого було в неі в студентські роки, проявляйте цікавість до неі. Будь-яка людина це любить. Вам треба нестерпну атмосферу війни перетворити на знайомство, дослідження. Можливо саме це переведе увагу з ворожнечі і трошки розслабить вас обох, можливо ні, але спробувати можна.
По відношенню до себе, коли сильно неприємно, треба підтримувати саму себе і казати своїй внутрішній ображеній дівчинці, що таке буває у похилих людей, вони хочуть поваги, статусу і своєї правди, але ви співчуваєте дівчинці і ви розділяєте її почуття, вона не сама проти цієї дідівщини. Бабуся попадає в якусь вашу історію, де вас не цінують, не люблять і викликають провину. Десь таке вже було у вас? Спробуйте ви туди лити світло, прийняття та тепло! По можливості шукайте нагоди жити окремо, бо 2 господині на одній кухні - це війна, а тут ще війна поколінь.
Відредаговано автором 22-07-2024 19:18:10
психолог онлайн
Підтримую колег, зокрема про відмінності поколінь. А також є відмінності ролей. Для бабусі ваш хлопець - онук ,тобто все ж дитина , хоч би яким він дорослим не був, особливо якщо вона його ростила. Для вас він чоловік, а ставлення до дитини і до чоловіка , вимоги до дитини і до чоловіка - це дві великі різниці.
Я думаю бабуся вже втомилася про всіх дбати і мабуть дуже б хотіла (можливо несвідомо) ті свої функції комусь делегувати, а тут ви є під рукою. Дочекалася...
Можна спробувати спокійно спитати бабусю чи не втомилася вона про всіх дбати , чи не хотіла б вона щоб дідусь більше їй допомагав і сам поправляв свої подушки? чи почувається вона непотрібною коли не дбає про інших, а головне - виявляти до неї вдячність за турботу. Можливо вона не отримує належного визнання за свою працю?
А потім коли стосунки встановляться можна спробувати спитати - яким вона хоче бачити свого онука в майбутньому? Залежним від дружини чи впевненим в собі дорослим чоловіком, здатним справлятися зі своїм життям. Часом допомагає послатися на авторитети. Мені психолог порадив... мені Священник порадив... якщо ці люди є авторитетом для бабусі.
Ще корисно в таких випадках запитати вашого чоловіка - чи хоче він щоб ви рятували його від мокрої подушки? може йому так добре і він навіть не здогадується про інше ;)
Щасти вам. Стосунки поколінь під одним дахом - це проблема стара як світ. Протистояння тут не допоможе, а от ввічливе відстоювання своїх кордонів - так.
Відредаговано автором 22-07-2024 23:37:51
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
як бути в цій ситуації? як себе краще поводити?
Напевно в такій ситуації краще мати окреме житло, але ображати вас ніхто не має права
На яку саме допомогу ви очікуєте?
психолог онлайн
цитата:
як бути в цій ситуації?
Точно не давати змоги будь-кому поливати Вас брудом і ображати!!!
Бо проковтнете зараз, потім втягнетесь і надалі Вас ніхто в світі не буде поважати, навіть Ви сама.
Я не закликаю Вас конфліктувати з бабусею. Це погана перспектива. Інша справа - навчитись вправно ставити розумні особистісні кордони(!) Тобто вести себе так, реагувати так, спілкуватись так, щоби у хазяйки оселі не виникало бажання Вас принижувати.
В цьому випадку буде йтися про впевненість в собі, про уміння виражати свої емоції, висловлювати прохання і вимоги, про здатність витримувати тиск, про змогу усвідомлювати в моменті і свої потреби і потреби опонента...
цитата:
я не можу просто вже терпіти
цитата:
вона до всіх так (і це є правда)
цитата:
переїхати ми ще не маємо змоги.
Прямо скажу, складні обставини. Є ризик стати конформістом, змирившись з пригніченням. Наслідки можуть бути важкі. Знаю про це з власного досвіду та досвіду інших.
психолог онлайн
Важливо розділяти поняття"законів бабусі на її території " і втручання бабусі у ваші стосунки.
"Закони бабусі" (бо її територія) стосуються загальних речей- де що має лежати, як часто і як прибирати, не залишати за собою зайвого(речей, сміття тощо) і т.п.
Щодо ставлення до партнера та інших моментів, які стосуються суто вас двох- думка бабусі не має значення.
Якщо в ваших стосунках немає надмірної опіки, яка була в бабусі з її чоловіком, то те, що Ви живете на її території не означає, що Ви маєте копіювати її стиль стосунків.
Ви тільки користуєтесь її будинком, отже маєте виконувати правила щодо проживання в будинку.
Ви НЕ "користуєтесь" її онуком, а будуєте з ним стосунки, отже правила тут встановлювати вже не бабуся, а ви вдвох.
Краще знайти можливість все ж таки жити окремо, оскільки бабуся вже літня людина, скоріш за все, вона вважає, що має навчати Вас , як будувати стосунки "правильно ". Вона навряд чи колись усвідомить, що існують інші варіанти стосунків, і що її спосіб не підходить іншим. Сваритись або сперечатись з нею немає сенсу.
Краще знайти інше рішення щодо житла.