Селфхарм у підлітка
Я мама 12 річної дівчинки підлітка потребую консультації з цього приводу та можливо індивідуальної терапії моєї доньки. Дуже чекаю відповіді спеціаліста який вже має досвід з цієї проблеми
Питання від: ; Вік: 47

психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Юлия Витальевна Якименко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
цитата:
СЕЛФХАРМ У ПІДЛІТКА
Співчуваю вашій ситуації і водночас підтримую у намаганні знайти дієвий спосіб, що допоможе дочці і вам.
Причину самопошкоджень варто відшукати і встановити. Зазвичай вона полягає у несприйнятті себе, у намаганні душевний біль замінити на тілесний і тим досягти полегшення. Занижена самооцінка, природно, є грунтом для подібних проявів. Як і невіра в те, що власними проблемами можна поділитись з рідними та отримати абсолютне сприйняття.
Також відіграє роль те, які, насправді, стосунки в родині. Чи є довіра між батьками і дитиною підлітком? До речі, у вас з цим як?
цитата:
Я мама 12 річної дівчинки підлітка потребую консультації з цього приводу
Розкажіть, що вам відомо про стан дочки? Коли почали помічати наслідки подкоджень? Чи йде дочка на контакт з вами?
Що ви робите, аби їй допомогти?
Що б хотіли отримати в процесі консультації психолога?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 373661 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь, Володимир Анатолійович чи можемо ми провести консультацію з цієї проблеми щоб я могла відповісти на всі ваші запитання ,а ви мої? Я переглянула ваш профіль ,чи є у вас досвід у роботі з підлітками? Дякую
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 373661 для Володимир Анатолійович
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 373661 для Володимир Анатолійович
психолог онлайн
Я работаю с подростками и взрослыми, при этом имею значительный опыт в работе с различными проявлениями селфхарма, саморазрушительного поведения и негативного отношения к себе.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку.
Перший крок в допомозі своїй донечці Ви вже зробили однозначно. І як на мене, основний. Ви знайшли в собі сили чесно визнати, що є проблема і почали робити кроки у напрямку їх рішення, шукаючи відповіді на питання та спеціаліста, який може допомогти.
Само пошкодження завжди з'являється тоді, коли у підлітка є якась витіснена душевна травма, з якою підліток не може впоратися з об'єктивних причин - не має необхідних знань та ресурсу.
У таких випадках потрібна робота не лише з підлітком, але і з батьками дитини. Чому?
Справа в тому, що сім'я - це єдине ціле. І якщо у дитини є якась проблема, вона стовідсотково "віддзеркалює" якусь неусвідомлену, можливо, глибоко приховану внутрішню проблему батьків: від особистісних витіснених психологічних травм (можливо, навіть дитячих) до неправильно побудованих
взаємин між дорослими.
І, як правило, потрібна трансформаційна робота на рівні підсвідомості з батьками, або тими, хто їх заміщає... Адже, психіка завжди намагається захистити дитину від болю, з яким вона не може впоратися, "забуванням" самої проблеми. Тому намагання з'ясувати причини такої поведінки напряму, зачасти, не лише мають мізерний результат, але й можуть змусити дитину ще сильніше "закритися", ховаючись від повторного болю.
Саме тому, нерідко, вже в дорослому віці, можуть відбуватися події та ситуації, які важко зрозуміти. Можуть з'явитися психо-соматичні захворювання, які звичними способами не лікуються. Ми можемо почати реагувати не так, як хотіли б в стані виходу за межі зони комфорту і т.д. тільки тому, що на рівні підсвідомості утворилися блоки від непрожитих дитячих травм. Або ж наше тіло починає відігравати роль певного тригера, який спонукає почати розбиратися з тим, що є всередині от такими неприємними, болючими проявами як, наприклад, само пошкодження. І чим глибше невирішена проблема іде в підсвідомість, тим прояви можуть ставати частішими та більш болючішими.
Тому, щоб зняти, припинити зовнішні прояви психічної проблеми у вигляді селфхарму, необхідно знайти "коріння" проблеми як у дитини, так, можливо, і к самих дорослих і допомогти підлітку не просто розібратися з собою, але й "переплавити"свій біль у потужний ресурс, у вигляді дуже корисного досвіду. Адже, як відомо, любий досвід - це необхідний для чогось досвід.
До цього лише додам, що психолог має бути не лише гарним професіоналом, але й вміти встановити довірливі стосунки з дитиною. Це одна з найважливіших умов позитивного результату.
Тому я б Вам порадила не поспішати, а спершу спробувати домовлятися про ознайомчі зустрічі із попередньо обраними спеціалістами. Невеличкі безкоштовні відео сеанси хвилин по 20, дадуть змогу побачити одне одного і відчути, чи є бажання працювати саме з цією людиною. Краще, якщо дитина сама обере того, кому захоче довіритися. Любе насилля, нав'язуванням кандидатури психолога, може викликати ще більші ускладнення. Бо намагання силою змусити людину привести до щастя, як правило, має зворотній результат.
Нехай у вас все вирішиться найкращим способом для всіх!
Відредаговано автором 13-11-2024 09:42:07
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
чи можемо ми провести консультацію з цієї проблеми щоб я могла відповісти на всі ваші запитання ,а ви мої? Я переглянула ваш профіль ,чи є у вас досвід у роботі з підлітками?
З дорослими досвід величезний. З підлітками набагато менший.
Однак, на мою думку, допомога, передусім, потрібна вам. В усякому разі на даному етапі(!)
Вам бажано усвідомити усі складові ситуації в родині і усі чинники проблеми в дочки. Тоді зможете вибудовати зважену позицію, щодо підтримки і домоги дочці. Її налаштуванням на співпрацю з психологом.
Щодо до зустрічі. В моєму профілі є уся необхідна інформація. По вказаному номеру можете зателефонувати.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Полностью поддерживаю коллег: психологические проблемы ребенка - это в первую очередь проблемы в отношениях и между родителями и в отношении родителей к ребенку.
Селфхарм - это про ДАВЛЕНИЕ и ЖЕСТОКОСТЬ. В первую очередь психологические.
КТО и КАК проявлял или до сих пор проявляет и то и другое в семье?
Еще это про ДОВЕРИЕ. Точнее про его отсутствие. У ребенка к родителям.
И еще это про отношение к самой СЕБЕ.
Все это требует системной работы - со ВСЕЙ семьей, не только с ребенком.
И поддерживаю Аллу Григорьевну в том, что психолога ребенок должен выбрать себе САМ - по возникшей симпатии, взаимопониманию и доверительности.