Як зберегти сімʼю
Доброго вечора. В нашій сімʼї зараз криза. Дружина каже, що хоче розлучитись зі мною, пройшли почуття їй стало всеодно.
З моєї сторони можу сказати, що мало часу приділяв для сімʼї. Мінімально виконував обовʼязки і закривався в собі. Мало говорив з дружиною і секс у нас був раз на місяць. Так ми жили більше року. Вона підходила до мене і просила, щоб я почав приділяти час для сімʼї і не одноразово, але я її не чув. Я дуже жалію, що не почув тоді, не думав, що все так серйозно. А зараз вона закрилась, лише говоримо і все, не дозволяє фізичного контакту (дотики, обійми) інколи поцілунок в щіщку і все. Є син, 4 роки, каже, що поки через нього спілкується ще зі мною. Готова хоч сьогодні розʼїхатися, а я хочу зберегти сімʼю, тому що усвідомлюю, що це для мене важливо. Знайомі ми більше 10 років, одружені майже 7. Мені 34, коханій - 30.
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго вечора.
Ви можете запропонувати дружині звернутися разом до психолога за парною терапією (психолог не дасть Вам 100% гарантії зберегти шлюб, але допоможе розібратися в своїх почуттях і налагодити конструктивний діалог Вам і дружині). Але якщо дружина не захоче, і вона для себе вже прийняла рішення, то варто це її рішення поважати. І, в будь-якому випадку, консультація психолога буде корисною, насамперед, Вам, бо Ви бачите проблему в своєму патерні побудови стосунків і, сподіваюсь, хочете з цим щось робити.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Марія Радченко
Доброго вечора.
Прикро, що такий наразі стан в стосунках, але це дуже важливо, що Ви відмічаєте що могло цьому посприяти і піти не так. Насправді, якщо почуття дружини повністю зникли, складно вже щось заподіяти. Проте, буває так, що такі відчуття наслідок тривалих труднощів, зокрема тих, що Ви і описали - мало уваги від партнера, можливо виснаженість, відчуття самотності.
Ви можете разом з дружиною звернутись до психолога, щоб якщо не точно зберегти шлюб, та краще і легше пройти ці етапи, адже маючи спільну дитину Вам точно ще доведеться пересікатись. Крім того, можливо ще можна відновити відношення, якщо зрозуміти, чи готова дружина приймати від Вас кроки на зустріч. Якщо раніше були закриті Ви, а зараз закрилась вона, то відновлення романтики, спільного часу разом, інтересу та уваги одне до одного може відновити погасші почуття.
Звісно, поступово, мова не йде одразу про супер-тактильність чи перехід на ту квіткову фазу стосунків. Точно треба запастить терпінням.
Можно прямо сказати дружині, що Ви готові вкладатися, чи є щось що вона б хотіла? Що крім описаних вище кроків Ви разом могли б зробити? Чого їй не вистачає?
Але знову ж таки, важливо розуміти, чи є ще що відновлювати. Це праця обох, і гарантій в тому, що спрацює немає.
Все залежить від стану дружини наразі та спільних зусиль, можливо більше поки з Вашого боку, на які Ви готові. Більше конкретно можна думати і прогнозувати вже після обговорення та кращого розуміння ситуації, що можливе на сесії з психологом. (До речі, можливий варіант і окремої терапії для кожного, бо як мінімум, закритість і Ваша і Ваша дружини має свої причини, та може проявитись знову, навіть якщо зараз, все налагодиться)
психолог онлайн
Марія Радченко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Наталия Горская
Доброго вечора.
Відчувається Ваше збентеження у зв'язку з тим, що жінка віддалилася, повідомила що немає почуттів і що готова розійтися хоч зараз та спілкується з Вами тільки через дитину.
Щоб допомогти Вам розібратися в труднощах, задам кілька уточнюючих запитань.
З яких причин мало уваги приділяли дружині, сім'ї?
Що для Вас змінилося зараз?
Чому зараз хочете зберегти сім'ю, для чого?
Чи цікавить Вас дружина як жінка, як людина, з якою хочете разом прожити життя?
Доповнення від автора
Просто сприймав все як даність. Що хороше ставлення це так і має бути, що над стосунками можна не працювати, якось саме все буде. Дитина є значить сімʼя не розвалиться. А ще в мене залежність від порнографії, вечорами я забивав кальян і дивися це все. Хоча після скоєного я почувався жахливо. І так повторювалося багато разів. Зранку робота, ввечері приділяв трішки часу сину і все, далі забивав кальян і тікав від реальності ( ще жахливо і мені це зараз важко писати, тому що розумію як я помилявся).
Зараз змінилось моє розуміння, що все так не буде, для хороших стосунків потрібно приділяти час і увагу. Обіймати свою дружину і говорити приємні слова. З дитиною потрібно проводити більше часу, тому що це приносить задоволення для мене і користь для сімʼї.
Сімʼю хочу зберегти, тому що це для мене дуже важлива частина життя, про яку я, на жаль, забув. Я розумію що це достойний шлях прожити так життя( для мене).
Я скажу навіть більше, я почав по-іншому дивитись на свою кохану. Я зрозумів, як я її сильно люблю і поважаю. Безумовно хочу провести з нею своє життя і зробити її щасливою.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Алла Григорівна Веленко
Доброго дня.
На мій погляд ситуація важка, але не безнадійна. Я б призначив якийсь термін, може декілька місяців, на активні дії. Якщо за цей час нічого не зрушить - то вже треба буде змиритися.
Я бачу дві площини для активності: розмови та вчинки. Час на розмови потроху збільшував би, почав з коротких, на декілька фраз, потім подовше. Теми спочатку побутові, потім підшукав би такі, які цікавлять дружину. Треба прикласти зусиль, щоб знайти про що можна цікаво поговорити.
Але більш важливі, на мій погляд, вчинки. Кожень день потрібно щось робити. Квіти, солодощі, готувати їжу. Тут теж треба добряче напружитися. І не знижувати оберти.
Можливо є ще якась спільна діяльність - це було б добре. Перегляд серіалів, разом куховарити, може пройтись по крамницям - все підійде. Але робити з акцентом на побажання та інтереси дружини.
І жодної ініциативи щодо сексу та фізичного контакту. Ініціатива повинна йти тільки від неї.
Сподіваюсь, у Вас все вийде.
психолог онлайн
Марія Радченко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Наталия Горская
Ирина Константиновна Зубиашвили
Дякую за відповідь.
Залежність від кальяна і порнографії має свої причини. Це не виникає просто так. І просто так втікати від реальності не хочеться. Що саме в реальності було для Вас таким болючим, від чого хотілося відмежовуватися?
Виглядає так, що віддалення дружини стало для Вас гострим стресом, що змусило переглянути ситуацію і шукати можливості виправити становище. Відчувається Ваша розгубленість і бажання повернути все як було. Разом з тим відчувається що бракує контакту з собою, і є певний стан відчаю. Якщо говорити саме про стосунки з жінкою — не все втрачено, оскільки ви продовжуєте спілкування як батьки спільної дитини. Проте якщо намагатися в такому стані як зараз щось виправляти в стосунках, це буде ще більше відштовхувати дружину. Тому важливо спершу повернути собі стійкість і впевненість. Це буде не просто, бо зараз Ви по інерції намагаєтесь повернути все як було. Але дуже важливо зосередитися зараз на собі. Як хочете будувати життя далі? Що хочете зробити для підтримки сина зараз і для його майбутнього?
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Алла Григорівна Веленко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
На жаль, дружина вже вирішила розлучитися і це ускладнює ситуацію.
Тепер Вам слід вирішити для себе: чи готові Ви змінюватись так, щоб зберегти ці стосунки.
Отже, дружина заявила про своє рішення. Але ми постійно змінюємо свої рішення, і це нормально. Люди - не роботи, і слава Богу. Обставини змінюються, життя та люди можуть вносити свої корективи.
.Парадоксально, але дружина, яка попереджає про розлучення – сигналізує, що з нею можна і потрібно спілкуватися, вона готова до діалогу..
Навіть якщо дружина раптом озвучила бажання розлучення - далеко не факт, що вона дійде до кінця. І навіть підпис під документами для розлучення – не фініш. Історія знає чимало прикладів, коли чоловік із дружиною розлучилися, а потім знову стали жити разом, не розписуючись. Звикли, передумали, не знайшли нікого краще.
Причини розлучення можуть бути різними, але основна – це незадоволеність.
Брак сексу, уваги, все це бомба уповільненої дії.
Ви можете зберегти шлюб тільки за умови, що обидва цього хочете і обидва над цим працюєте.
Найгірше, що Ви можете зробити на цьому етапі, - це благати її залишитися. Якщо почнете присягатися в тому, що змінитеся, все це виглядатиме непривабливо.
Ваше завдання зараз спокійно сказати "я згоден" і вийти в іншу кімнату..Її переповнюють негативні емоції та конструктивної розмови все одно не вийде.
Настав час провести Вам особисту інвентаризацію своїх недоліків. Ви не можете контролювати свою дружину, але Ви можете змінити себе. Перестаньте робити те, що псує ваші стосунки..
Після того, як емоції трохи вщухнуть, ви зможете спокійно обговорити подальший план дій.
Не потрібно ховати голову в пісок і вдавати, що все нормально.
Якщо вона хоч трохи сумнівається у своєму рішенні та дорожить сім'єю, то треба звернутися за допомогою до психолога і вдвох працювати над стосунками.
Відредаговано автором 10-04-2025 05:15:46
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Добрый день!
цитата:
Готова хоч сьогодні розʼїхатися
Если бы ваша жена действительно хотела уйти от вас, она бы это уже сделала.
Поэтому у вас есть все шансы сохранить семью.
Для этого вам надо понимать, какие действия необходимо осуществить, исходя из алгоритма: "Хочу. Могу. Делаю".
Следовательно, вам будет нужна индивидуальная консультация психолога.
Можете обращаться ко мне, я работаю с такими запросами и могу вам помочь.
Когда вы измените свое отношение и поведение - начнет меняться и ваша жена, потому что семья - это система.
И вы сможете осуществить свое желание
цитата:
хочу зберегти сімʼю
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
Це чудово, що Ви нарешті "прозріли" і зрозуміли на скільки важлива Вам Ваша родина, і чудово, що хочете зберегти сім'ю. Єдине, є таке поняття як розчарування та недовіра. І, як на мене, і те, і інше, відбулося з Вашою дружиною за той час, що Ви знайомі.
Швидше за все, вона Вас дуже кохала, можливо, надмірно. Що викликало спершу у неї сильну прив'язаність до Вас і дало Вам можливість ставитися до неї зневажливо. Бо вона дуже довго все терпіла... Терпіла, поки був запас от тієї самої прив'язаності. А тепер терпець урвався. А урвався тому, що вона повністю в Вас розчарувалася і перестала Вам довіряти. Жінка може кохати лише того чоловіка і бажати з ним жити, якого вона поважає. А поважає того, хто про неї та дитину турбується, вкладає в них свої сили і... Найголовніше, того чоловіка, який знає заради чого живе, у кого є відчуття внутрішнього правильного налаштування, глобальна ціль, мета, якої він наполегливо слідує....
Тоді як кал'ян та порно - це ознаки зупинки в русі вперед, бажання нічого не робити окрім кайфування... Тобто, відсутність, загалом, розуміння сенсу свого життя.
Ви прожили десять років разом. А це дуже немало, насправді. І це на Вашу користь в тому сенсі, що у Вас є можливість, шанс, не лише зберегти свою родину, але і перевести стосунки на інший, більш гармонічний рівень.
Але... З Вашого боку потрібна, титанічна, насамперед, внутрішня робота. Бо поцілунки та бажання сексу - це надзвичайно замало, а практично, нічого в таких ситуаціях. Ваша дружина повинна знову Вам повірити, щоб довіритися і залишитися. Ви ж розумієте, що коли ми в комусь розчаровуємося, назад "відмотати" дуже складно?
У Вас повинен з'явитися внутрішній стрижень, який Ви, на превеликий жаль, так бездумно втратили забавками. А це ще і проблема світогляду вцілому.
Певне, найкращий варіант - іти в парну терапію. Та не впевнена, що Ваша дружина зараз готова працювати з психологом над стосунками, бо дуже великий біль їй завдали. Отже, швидше за все, саме Вам потрібно першому почати. Бо розмови на сайті - це ні про що. Ми себе правильно поводимо в стосунках лише тоді, коли з дитинства перед очима були як приклад гармонічні стосунки батьків.
А які стосунки між Вашими батьками?
Відредаговано автором 10-04-2025 09:28:05
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Ирина Константиновна Зубиашвили
Марія Радченко
Доброго ранку!
цитата:
я хочу зберегти сімʼю, тому що усвідомлюю, що це для мене важливо.
Не так просто підібрати слова, аби донести вам свою думку. Проте спробую. На шляху збереження сім'ї, передусім, стоять ваші внутрішні проблеми. Між іншим, доволі серйозні проблеми.
Ось їх зовнішній вигляд.
цитата:
А ще в мене залежність від порнографії, вечорами я забивав кальян і дивися це все. Хоча після скоєного я почувався жахливо. І так повторювалося багато разів. Зранку робота, ввечері приділяв трішки часу сину і все, далі забивав кальян і тікав від реальності ( ще жахливо і мені це зараз важко писати, тому що розумію як я помилявся).
Ваша залежність (точніше, дві одночасно) є способом відігравання, за допомогою якого захищались від поки що несвідомих аспектів психіки. Не приймали як навколишню реальність - дружину, сім'ю тощо, так, напевно, і внутрішню, тобто свою неспроможність чи-то кохати, чи-то розвивати стосунки, чи-то свою слабкість долати життєві виклики. От тому і ТІКАЛИ.
Додатково ці особливості "підсилювались" хибними установками -
цитата:
над стосунками можна не працювати, якось саме все буде. Дитина є значить сімʼя не розвалиться.
А тепер думаєте через СТРАХ розлучення це все кудись випариться?
Я не Нострадамус, але припускаю, що НІ, не випариться(!) І дружина це відчуває. Тому усілякі подарунки, смачна їжа і тому подібне буде як собаці п'ята нога.
Що може подіяти, так це спочатку ваше визнання своєї глибинної проблеми. Потім щира розмова з дружиною про залежність і ваше прагнення позбутись її. Тут йдеться про психотерапію залежності.
Прохання до дружини ПОВІРИТИ вам і не приймати остаточного рішення вже зараз.
Якщо повірить і погодиться дати вам шанс, тоді згодом стане можливим налагодити здорові стосунки. Усі інші сценарії будуть марним самозаспокоєнням, бо в їх основі все те ж сама ВТЕЧА від РЕАЛЬНОСТІ.
психолог онлайн
Марія Радченко
Ірина Василівна Гуральчук
Жаль, что осознание ценности жены, и что над отношениями нужно работать пришло так поздно. К сожалению, гарантий, что удастся сохранить отношения и вывести их на новый уровень нет.
Все, что вы можете сделать - это озвучить это все жене и предложить пойти на семейную терапию+личная терапия для вас. И тут уже зависит все от жены - захочет она или нет. Это может и правда стать новым этапом ваших отношений, а может быть уже поздно. Иногда наступает точка невозврата.
Поговорите максимально откровенно с женой.
Плюс вам в любом случае нужна психотерапия, какое бы развитие событий дальше не было:
- проанализировать почему так произошло, как научиться строить отношения по другому
- если вы разойдетесь, то прожить утрату и сделать все, чтобы не наступать на те же грабли снова
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Марія Радченко
Щодо того, на чому треба робити акцент - на власній психотерапії чи активностях по збереженню сім'ї. На мою думку в будь яких випадках, сімейних кризах, проблемах з роботою, дітьми тощо, психотерапія має приоритет лише тоді, коли вона ЗАВАЖАЄ здійснювати фактичні кроки. Якщо Ви знаєте, що потрібно робити і можете ці кроки реалізувати, то психотерапія лише приємний процес, яким МОЖНА супроводжувати основну діяльність. І навпаки, коли є нерозуміння що робити, не вдається реалізувати кроки - тоді психотерапія це основна діяльність, а все інше прийде згодом. Окремо я б поставив роботу з сімейними парами - вона допомогає вилаштувати діалог в подружжі, це завжди корисно.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380821 для Алла Григорівна
Стосунки в батьків не легкі. Також були моменти, що мама хотіла розвезтись із батьком, але тримали діти. Зараз їм за 55, тому вже звикли один до одного і це вже скоріш звичка жити разом. Хоча хорошого було багато: нас троє дітей і всі були забезпечені, батько виконав цю роль на 100% і дав кожному можливість навчатись у ВуЗах, які ми собі самі обрали. Мама завжди виховувала в нас дисципліну, мотивувала займатися спортом.
Проблема у залежності батька до алкоголю, коли ми виросли, це стало дуже помітним, його надлом і не бажання далі розвиватися. Так рушив бізнес і почалась повна апатія до життя. Єдина втіха - алкоголь. Тому зараз бувають сварки через це, але мені здається, що мама змирилася із цим і просто доживають своє життя з людиною, яку колись любила.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380821 для Алла Григорівна
психолог онлайн
Я Вам дякую за щирість
Насправді, все в нашому житті взаємопов'язане і особливо, між рідними людьми.
Ваша ситуація - це класичний варіант, так званої, родової програми.
"Проблема у залежності батька до алкоголю, коли ми виросли, це стало дуже помітним, його надлом і не бажання далі розвиватися. Так рушив бізнес і почалась повна апатія до життя. Єдина втіха - алкоголь".
Єдина різниця - у Вас інші види залежностей.
Коли виникають залежності?
Насамперед, тоді, коли у людини дуже звужене розуміння сенсу життя, яке, найчастіше, обмежується суто побутовими програмами. Це перше
Друге. Ви пишете, що мама змирилася і просто терпить батькову залежність від алкоголю. Тобто, як на мене, Ви виросли у батьків, які перебувають у спіівзалежних стосунках. А такий вид стосунків переймається автоматично дітьми.
І саме за таким принципом створили і свою родину. До речі, Ваша дружина має таку ж саму програму схильності до співзалежності. Просто зараз вона з ролі "жертви" несвідомо перескочила на роль аб'юзера, а Ви тепер у ролі приниженої "жертви", яка вимолює кохання. Коли людина має програму співзалежності, вона може або терпіти принижено, або просто вщент руйнувати стосунки. Як це робили Ви за допомогою порно та кал'яну, а Ваша дружина тепер не хоче загалом з Вами мати стосунки.
Але... Справа в тому, навіть, якщо ви розлучитеся, програма стане "працювати" і далі. Тому єдиний вихід - це почати серйозно працювати над родовими установками, щоб вийти з програми і стати самодостатніми ( не плутати з самостійністю та самотністю - це абсолютно різні речі).
На мою думку, у Вас є можливість зберегти сім'ю. Бо коли люди довгий час живуть разом, утворюються невидимі внутрішні зв'язки, які тримають сильніше за ланцюги, навіть якщо люди розходяться. А тим паче, якщо є дитина. Ваша жінка зараз "закусила удила" від душевного болю. Тому єдина можливість - це почати серйозно працювати особисто Вам над своїми залежностями та установками.
Бо залежності побороти не так вже і просто, як Ви знаєте. А часу у Вас не так і багато. Я раджу Вам іти в індивідуальну терапію і якомога швидше
І ще, хочу додати. Сім'я - це єдине ціле, на кшталт, взаємозв'язаних ємностей. Тому якщо у одного відбуваються зміни на глибинному рівні, рівні рефлексів та установок, інший також починає змінюватися, і змінюється, загалом, сама ситуація
Відредаговано автором 11-04-2025 11:14:29