Як перестати боятись людей і нервувати по дрібницям?
Здається що я не повністю приймаю себе. Боюсь зробити помилки. Завжди хвилює що подумають про мене люди, що якось не так виглядаю, не те кажу, не те роблю. Завжди не впевнена у собі. В той же час боюсь кудись йти сама. До психолога також. Мені зручніше підтримувати бесіду онлайн у вигляді листування. Часто плачу. Дуже чутлива. Дуже нервую коли розмовляю з людьми навіть якщо це мої друзі. Не можу розкритись повністю. Але з чоловіком я можу бути сама собою, то ж чому я не можу бути такою з іншими. На фоні нервів мене часто підводить здоровья, збиті цикли, навязливі думки. Помічаю дрібні провали у памяті. Часто перекручую проблему настільки, що організм від стресу не витримує. Батьки у мене теж нервують усе життя по всям дрібницям, їм завжди було важливо що подумають про них інші. Тобто я всю цю поведінку перейняла у них. Але ж як це виправити. Бо це не життя , це я к існування. Тим паче у такі важкі часи, які доторкнулись до нас усіх. Заздалегідь дуже вдячна за відповідь.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Вы сами заметили, что подобное поведение и состояние переняли от родителей.
Это естественный процесс, когда ребенок перенимает мировоззрение, поведение от родителей. Отношение к самому себе и то, как он обходится со своими переживаниями, желаниями, потребностями также берется от родителей - из отношения родителей к ребенку и того, что он наблюдает в семье.
Но потом ребенок растет и формирует свое мировоззрение, отношение к себе, учиться смотреть на себя своими глазами и отделять, что это был опыт родителей, но у меня может быть по другому, с чем-то я согласен, с чем-то нет. Это называется сепарация. Но с учетом нашего воспитания ее почти ни у кого не происходит, как нужно, потому во взрослую жизнь и берется все, что взято от родителей. Своего почти ничего нет.
Но это можно изменить и делается это в психотерапии, длительной. Когда с помощью взрослой устойчивой фигуры (психотерапевта, не психолога) происходит процесс сепарации.
Переписку я не рекомендую, поскольку это в большей части деньги на ветер. Вы можете попробовать онлайн, но хотя бы для начала аудиозвонки, с переходом в аудиосвязь, когда почувствуете, что познакомились немного и вам более комфортно и менее тревожно общаться с психологом.
А чего вы опасаетесь в работе с психологом?
Что у мужа есть такое, что с ним вы можете быть собой?
Какая вы, когда не переживаете о том, что о вас подумают и как бы не ошибиться?
Статьи про сепарацию, чтобы лучше понимать, что это за процесс и для чего он
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-1-51zhemchug.html
https://upsihologa.com.ua/separaciya-ot-roditeley--chast-2-03zhemchug.html
Відредаговано автором 05-06-2025 10:11:36
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго ранку, Sonya!
цитата:
Але з чоловіком я можу бути сама собою, то ж чому я не можу бути такою з іншими.
Напевно, поруч з чоловіком відчуваєте себе у безпеці. Можливо, на відміну від вас самої, йому вдається приймати вас цілісною і в цілому, тобто з усіма особливостями.
цитата:
Бо це не життя , це я к існування.
У мене виникли такі ж самі віисновки з огляду на вашу розповідь.
цитата:
Але ж як це виправити.
Кажучи відверто, проблема не нова в історії людства. Родинні сценарії та способи поведінки культивуються в сім'ях і передаються з покоління в покоління аж доти, доки хтось, усвідомивши руйнівні наслідки і збагнувши глибинні причини, не наважиться ПЕРЕПИСАТИ негативний сюжет(!) Тут йдеться про плідну співпрацю з психологом.
Мета цієї співпраці полягає у відновленні почуття самоцінності людини, відновленні її сили і змоги жити СВОЇМ життям, за своїми цінностями, потребами і бажаннями. З вірою в себе і своє позитивне майбутнє.
На цьому шляху переосмислюються обмежуючі установки, перепроживаються травмуючи ситуації, словом, реконструюється власний досвід і сприйняття себе.
цитата:
Мені зручніше підтримувати бесіду онлайн у вигляді листування.
Щодо зручності. В теперішніх обставинах спілкування з психологом відбувається переважно в онлайн-форматі. Тож нікуди не потрібно йти. Достатньо обрати спеціаліста, хоча б на цьому сайті, і звернутись до нього особисто. Вам обов'язково допоможуть(!)
психолог онлайн
Sonya, природа так захистила наш організм, щоб він за будь яких умов вижив, що в ситуації небезпеки НЕ виникає інших бажань, крім позбутися цієї небезпеки, захистити себе.
При цьому для організма не має значення, чи то дійсно зараз життю людини існує загроза (наприклад, ведмідь поруч), чи то в голові людини склалася уявна загроза ("зараз всі побачать, що зі мною щось не так").
Організм буде себе відчувати в небезпеці, і буде реагувати відповідно (еволюція про це попіклувалась старанно)- певні гормони будуть виділені , певні м'язи задіяні.
Це все на рівні тіла.
Те, що Ви відчуваєте протягом багатьох років , як Ви точно помітили, має глибоке коріння в минулому.
Тіло "запам'ятовує" обставини, в яких виникає страх, і вмикаються звичні реакції (нейронні зв'язки в мозку, гормони, нервові канали до м'язів, тіло напружується, дихання пепехоплює тощо).
Це як широкі траси, якими ваше тіло звикло їздити за певних (насторожуючих для Вас) обставин .
Розібратися в ваших переконаннях неможливо в переписці, перенастроїти тілесні реакції тим паче.
Тому так важливе спілкування , хоч і онлайн, але відео розмова.
Дуже класно, що у Вас є досвід відчуття безпеки - з чоловіком.
Спеціаліст точно НЕ буде "оцінювати/засуджувати ", бо кожен фахівець знає- людина на кожен момент свого життя "може" тільки те, що дійсно може, і в тому немає її "провини ", бо кожна людина пройшла свій шлях і набула певного досвіду на цьому шляху. Кожна людина, що звертається за допомогою, через травматичні обставини "провалюється" в свою "слабку/дитячу" позицію, і важливо їй просто допомогти знов "стати дорослим ", розібратися в причинах, опрацювати травми, навчитись виражати емоції, знайти саме Свої відповіді на складні питання, перенаправити своє життя в ту сторону, в яку хотілося б.
психолог онлайн
Доброго дня, Sonya! Дуже виснажливо жити в постійному страху, тривозі та невпевненості. Ваші почуття абсолютно зрозумілі, враховуючи ту ситуацію, в якій ви перебуваєте, і той спадок, який ви отримали. Через сльози, нервозність, втому проблеми зі здоровʼям ваш організм намагається вам повідомити, що йому потрібна допомога. Те, що ви можете бути собою з чоловіком, говорить про те, що ви здатні почуватися вільно та розслаблено, це саме те відчуття внутрішньої свободи та спокою, яке можна повернути й розширити на інші сфери вашого життя. Ви можете навчитися менше боятися людей, не нервувати через дрібниці, і жити повнішим життям.
Наше тіло і психіка тісно пов'язані. Коли виникає дисбаланс у психічному стані, це часто проявляється і на фізичному рівні, і навпаки. Ви дуже точно помітили, що на фоні нервів вас часто підводить здоров'я: збиті цикли, нав'язливі думки, провали в пам'яті. Це типові прояви того, як сильний стрес та тривога впливають на роботу всього організму. Ваші тілесні симптоми – головні болі, проблеми зі сном, травленням, загальна втома – можуть бути, ознаками соматизованої депресії або інших тривожних розладів, де емоційні переживання маскуються під фізичні симптоми. Це означає, що ваш організм буквально кричить про допомогу через тіло. Він намагається повідомити вам, що щось не так з його внутрішнім станом і хімією, яка забезпечує наше почуття задоволення, мотивації та емоційну стабільність (наприклад, серотонін, дофамін, норадреналін). Коли ці механізми працюють зі збоями, просто відпочити чи переключитись стає недостатньо.
Що з цим робити?
Оскільки ваші симптоми зачіпають і емоційну сферу (соціальна тривога, страх осуду), і фізичну, дуже важливо підійти до вирішення проблеми комплексно, звернувшись до 2 спеціалістів - психолога і психіатра.
Психолог - допоможе вам розібратися з причинами ваших страхів, невпевненості, навчить новим способам реагування на стрес та допоможе змінити успадковані моделі поведінки - це про роботу з вашими думками, емоціями та поведінкою.
Психіатр потрібен якщо симптоми, такі як хронічна втома, сильні порушення сну, постійні болі, або інші тілесні прояви, що не знаходять органічної причини, є вираженими. Цей спеціаліст допоможе диференціювати (відрізнити) ваш стан, можливо, від такого розладу як соматизована депресія або соціальне тривожне розлад (соціофобія), де порушення на рівні нейрохімії мозку потребують відповідної підтримки. Психіатр може призначити медикаментозну терапію, яка стабілізує роботу нервової системи і дозволить вам отримати ресурс для ефективної психотерапії.
Такий комплексний підхід, що поєднує роботу з емоційним станом та, за потреби, підтримку на фізіологічному рівні, дає найкращі шанси на відновлення рівноваги та повернення до повноцінного життя без постійної тривоги.