Родители без моего согласия забронировали мне санаторий
Мне 21 год, живу с родителями. Мои родители каждый год пытаются куда-то меня вывезти на море, куда угодно, лишь бы я не остался дома. В этом году они просто поставили меня перед фактом даже не спросив: через три недели едем в санаторий, всё уже забронировано. Хотя до этого я прямо говорил, что не хочу никуда ехать ни на море, ни с ними, вообще никуда. Мне неинтересно, скучно, душно, ноль личного пространства. И каждый раз игнор.
Отец повторяет вечно, что мне нужно «оздоровление»: почистить почки, полежать на процедурах, подышать в горах. Хотя я в нормальном состоянии, хожу в зал, слежу за собой. На мой мои «нет я не поеду, я не хочу» он отвечает «ну так захоти, переступи через себя› «ты опять будешь сидеть за компьютером все дни», хотя я не просто играю, а подрабатываю втайне от них (фриланс) и могу покрыть свои мелкие расходы, но в целом они сами видят это, но продолжают говорить обидные вещи. Потом начинается — мол, если я не еду, они с мамой вдвоём тоже не смогут поехать. То ли из-за путёвки, то ли потому что «я не выживу один дома», ведь я же «ничего не умею». Хотя я взрослый человек, и спокойно мог бы остаться, тем более у меня рядом бабушка, сестра это вообще не проблема. Я бы точно решил что не поеду, несмотря на все из крики и «аргументы», но мне страшно что отец может применить силу. Не знаю как поступить лучше
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Добрий вечір,
Сепарація від батьків це завжди непроста справа. Ми вже виросдтя але для наших старших родичів, ми так і залишаємось маленькимм дітьми. І коли ми проявляємо самостійність їм стає... страшно. Вони стикаються з реальністю, яку дуже складно прийняти.
Це, звісно не виправдовує ваших батьків, але можливо допоможе вам зрозуміти чому відбувається те, що відбувається.
Чи можу я поставити декілька питань стосовно ваших стосунків з батьками?
Як би ви могли охарактеризувати стосунки в цілому? Чи завжди батьки були такими безапеляційними? З ким ви ближче - з матір'ю чи батьком?
Ви написали, що боїтеся, що батько застосує силу - в вашій сім'ї були/є епізоди домашнього насильства?
психолог онлайн
👋 Доброго часу доби.
Дякую, що поділився. Твоє бажання залишитися вдома — чути своє, отримати простір — абсолютно нормальне і природне. Розумію, як це неприємно, коли твої межі ігнорують.
👉 Коли батьки приймають рішення за тебе, це обмежує твою автономію. Як дорослий ти заслуговуєш на повагу до власних потреб і свободи вибору. Я також чую, що ти хвилюєшся через можливу реакцію батька — страх показує, що ця ситуація для тебе серйозна.
👉 Було б добре знайти відповідний момент, коли ситуація спокійна, й сказати, що тобі потрібен особистий простір. Пояснити, що поруч є бабуся або сестра — тобі комфортно перебувати вдома з ними. Якщо безпосередня розмова важка, можливо, варто залучити близьку людину, яка може підтримати тебе в розмові з батьками.
👉 Також важливо створити собі «точку безпеки» — місце або час, де ти можеш побути наодинці й відчути внутрішнє відновлення. Твої емоції та потреби — страх, бажання простору — це цілком справедливо і має значення.
👉 Пам’ятай: ти — доросла людина, і маєш право сказати «ні». Якщо відчуваєш, що батько може перейти на примус, це знак, що ситуація потребує обережності. У разі складнощів не сумнівайся звернутися за допомогою до психолога або попросити підтримати тебе близьку людину.
Я тут і готова допомогти: можемо разом сформулювати, як саме ти скажеш батькам про своє “ні” — без агресії, але з повагою та чіткістю.
🌿 З повагою і підтримкою,
психолог онлайн
Вітаю! Ви що вам 21 рік. Це ваш справжній вік? Якщо так - чому ви підробляєте таємно, чому не можете сказати батькам про це? Те що ви описуєте - звучить як маніпулятивне ставлення з їх сторони, оце "якщо ти не їдеш ніхто не їде" і тд. Найкраще, звісно, що можна зробити, якщо ви повнолітня людина і у вас конфліктні батьки - це сепарація, тобто життя окремо, і незалежність. В такому випадку ви будете більш-менш застраховані від подібних ситуацій. Ви пишете також "нет личного пространства", " отец может применить силу" - у вашій родині були такі випадки насильства? Або погрози фізичними розправами?
Ви питаєте що робити зараз з цією поїздкою і кажете що ви не хочете їхати. Що саме, на їх думку ви не можете робити вдома, коли їх немає поруч? І, якщо ви відмовитесь - чим це вам може загрожувати? Взагалі, як давно вони подібним чином поводяться з вами?