Здається ми зайшли в тупік.
Я "Лев", вона "Діва".
Живемо з дружиною в шлюбі вже 19-рік, двоє дітей: донька 18 років і син 17, обидвоє студенти. Стосунки у нас були різними іноді напружені іноді здавалося що все добре. Останнім часом сваримося все частіше, почали навіть говорити про розлучення. Вона сказала що мені потрібно залишити її хоча б на рік. А йти нема куди... Живемо ми у її батьків. Недавно запитав чи дружина мене любить, сказала незнаю. Дуже боляче таке чути, і погано що незрозуміло "так" чи "ні". А я її люблю, говорю їй про це. Секс у нас буває регулярно, але не так часто і не так різноманітно як мені цього хочеться. Мене це дратує, і її теж але з різних причин - я хочу вона ні. Вона відмовляє, а в мене пропадає бажання будь куди разом ходити. Здається наші бажання зараз у всьому протилежні. Домовиться про щось важко ще й тому що мої намагання вирішити будь яку проблему приводять її в глибоку депресію (плач). Каже що я присідаю на вуха. Як мовчки домовлятися незнаю. Як вийти з цього становища?

Відповіді психологів
Надежда Бэра психолог
Ігоре, очевидно, ви переживаєте черговий кризовий період існування шлюбу.
Діти виросли, починають жити своїм життям - для батьків це, здебільшого, важкий етап, потрібно відшукати нові приорітети, так би мовити, новий сенс існування.
В шлюбі це період, коли потрібно наново знаходити спільні цінності, шукати те, що вас об"єднує - адже тривалий час це були діти, тепер треба розширювати коло спільних справ. Можна порадити вам зайнятися разом чимось цікавим - піти на танці, зайнятися туризмом, записатися на якість курси...
Однак, якщо стосунки уже дійшли до відкритого конфлікту, то тут варто звернутися до сімейного психолога. Відвідайте спеціаліста вдвох з дружиною - на консультації ви зможете краще розібратися в бажаннях один одного, зрозуміти, хто чого боїться, кому чого бракує. Всього вам найкращого!
Алевтина Дмитриевна Шевченко психолог
Ігоре, про посередника завжди згадують тоді, коли самостійно задача не вирішується, еге ж? Ви самі пишете про тупік, глухий кут, безвихідь.Блокуються Ваші спроби обговорення. Жінкам часто важко висловити своє невдоволення, це реальна проблема для них. Їх так вчать і виховують - або ти усім задоволена, на все згодна і тоді хороша, жадана, кохана, або незадоволена нелюбима мегера. Їй так і кажуть із самого дитинства, коли бачуть злою - тобі це не личить.За цей час, що ви разом, накопичилося багато різних недомовок, невирішенностей, що тиснуть на ваші відносини і руйнують їх. Оце саме у такому стані і звертаються до психолога - очно або й заочно. Але можна звертатись не тільки удвох, але поодинці, адже у сім"ї усі тісно пов"язані між собою, зміниться одна людина - це обов"язково вплине і на інших членів сімейної системи.
Александр Сергеевич Горобец психолог
Здравствуйте, Игорь.
Хочу Вас поддержать, и полностью согласен с коллегами. Иногда в семье становится невыносимо, и конечно же разойтись - первая мысль, которая приходит в голову. Но увы, часто такой ход - совсем неверный. У вас семья, дети. И в таком тупике, в этом хаосе, обычно ясность вносит третий человек, который помогает семье. Я рекомендую вам с женой обратиться к семейному психологу. Вы человек взрослый, и такое решение тоже взрослое, для вас обоих. Не в том Вы с женой возрасте и положении чтобы позволять себе просто так расходиться, на эмоциях.
Здравствуйте, Игорь
Вы написали в начале письма о ваших знаках зодиака и о детях. Скажите - как раньше это сказывалось на ваших отношениях? Что вы имели в виду, когда написали прежде всего о том, что вы - "лев"?
Я понимаю, что 19 лет прибавляют весомости переживаниям семейных проблем. Но они также прибавляют и опыта, знаний, понимания того, что происходит с вами, женой, детьми. Кто кроме вас лучше знает причину слез жены?
Даже если посмотреть на семьи ваших знакомых, родственников - все ли они идеально справляются с трудностями? И насколько, по-вашему мнению, вам, вашей жене и детям поможет развод?
Понимаю насколько тяжело слышать те слова, о которых вы говорите. Но с другой стороны - не являются ли они подтверждением тому, что пришла пора меняться - вам, вашей жене, вашей семье? И кризис ваших отношений - это не повод для того, чтобы годик пожить отдельно. А отражение того, что ваша семья достигла очередной ступени развития. И во многом - благодаря тому, что делали ВЫ и ваша жена. Именно ваши действия, ваши способы решения проблем позволили вырастить детей, обеспечить их поступление в учебное заведение. Но пришла пора развиваться и вам лично.
Лев не может сидеть в стороне от прайда. И именно сейчас у вас есть отличная возможность позаботиться и о себе, ведь от вас очень многое зависит в вашей семье.