Відчуття безнадії
Вітаю!
Ситуація: 2 роки я займався підприємницькою діяльністю, проте 2026 рік почався з невдач і проблем. Я втратив бізнес, бо він вже не актуальний. Маю борги. Цей рік дав і дає багато життєвих випробовувань, в яких я ще тримаюсь.
Я в пошуках роботи, інколи знаходжу те, що мені до душі. Проте, моє тіло та душа дає супротив. Мені страшно не хочеться йти працювати на роботу. Мені не хочеться з кимось часто комунікувати.
Одного разу я пішов на роботу, пропрацював тиждень і звільнився. Протягом цього тижня я відчував апатію, відчай, страшне знесилення і сильне напруження тіла. Працювати на когось, не моє. Для мене робота, це довічний вирок.
Я часто відчуваю знесилення, відчай та апатію. Періодами присутня тривога.
Кожен день проходить в надії на краще. Інколи, я працюю над іншим бізнесом і тримаю надію що буде успіх. Інколи я втрачаю надію на будь-що.
Інколи здається, що життя, це не дар, а страшний тягар. А інколи, я маю радість за своє життя.
Я віруюча людина, і постійно звертаюсь до Бога. Бог влаштував моє життя дуже гарно. Якщо переглянути всі події цього року, то всі вони лише в душі та голові. Ніяких фізичних бід та нещасть не було. Як би не було погано з грошами, але в мене постійно була їжа і все необхідне.
Я люблю працювати на себе, бо так я бачу майбутнє. На роботі майбутнього немає.
З дитинства я люблю бізнес і знаю, все моє життя має бути повязане з бізнесом.
Мабуть, я боюсь щось втратити, якісь можливості чи ще щось. Чим погано влаштуватися на роботу на певний період часу? Фактично, нічим. Якщо взяти до уваги історію більшості успішних людей, то вони теж працювали на роботах і почали свій бізнес не в 22 роки (як хочеться мені) а в 30-40 а то й 50 років.
Шукаю спеціаліста який може пояснити стан та запропонувати вихід з цього стану. Готовий ходити на психотерапію.
Моя мета: зняти напруження і не боятися змін. “Дозволити“ собі попарцювати на роботі.

Відповіді психологів
Доброго дня.
Стосовно визначення Вашого стану, Ви власне досить добре описуєте його основні складові - Ви виснажені і в першу чергу морально. Буває важко переживати невдачі, і на фоні інших проблем моральний ресурс вичерпується. А вимоги та очікування до себе не зникають, як і життєві проблеми.
І власне, для "дозволу" працювати на іншій роботі, важливо отримати сили для цього. Зняти напругу яка заважає рухатись, відновити ресурси, подивитись на те що викликає супротив до роботи на когось і або передивитись цінності або знайти власний компроміс у цьому.
Але одним із основним видається, робота саме з ресурсами та психологічним станом. У відчаї і знесиленні сил не тільки не додається, вони ще й зникають. Тому пропрацювання цієї теми видається основним орієнтиром.
Як саме Ви свої ресурси можете відновити, на що можна опиратись ще, як і куди рухатись саме Вам. І власне, Ви добре згадала терапію, бо це місце де з цим можна розбиратись.
Але і для самостійного рефлексування є місця. Важливо, що Ви бачите власні труднощі і ставитесь до них серйозно. А це означає, що з ними точно можна впоратись
Доброго вечора Руслане.
Давайте спробуємо трохи поміркувати над тим, що з Вами може відбуватися зараз.
Мою увагу одразу привернули Ваші слова "Я часто відчуваю знесилення, відчай та апатію. Періодами присутня тривога..."
Ці всі симптоми дуже схожі на стан психо-емоційного вигорання та на ознаки депресивного стану.
А так буває тоді, коли життєві сили на нулі, коли людина втрачає базові внутрішні опори і розуміння, куди вона іде. Те, що Ви віруюча людина - це прекрасно. Але, нерідко, самої віри виявляється недостатньо для того, щоб зрозуміти себе і ті події, які для чогось відбуваються в житті. Адже, лише в стані внутрішньої гармонії з'являються сили і відкриваються нові можливості.
Отже, як на мене, спершу потрібно допомогти собі вийти з такого стану. А це певна робота над собою, певні зусилля. Як Ви зазвичай відпочиваєте? Як часто буває не на природі?
Потім розібратися з тим, чому у Вас саме така реакція на роботу? Адже, це вміння підпорядковуватися, працювати в групі, мати певні обов'язки перед іншими і основне - вміння приймати те, що дає нам життя, а отже, Бог, Всесвіт.
На мою думку, Ви зараз перебуваєте в стані, коли необхідна спершу потужна внутрішня трансформація. Це як перехід з одного рівня на інший в комп'ютерній грі. Де для того, щоб іти далі, необхідні певні нові навики та новий досвід. І тільки потім, коли ми готові, з'являються і можливості для наших мрій.
Ви пишете "Я в пошуках роботи, інколи знаходжу те, що мені до душі. Проте, моє тіло та душа дає супротив". Мені складно щось говорити конкретно, лише спираючись на Ваші слова, але, як на мене, потрібно розібратися дуже уважно насамперед саме в причинах такого жорсткого внутрішнього опору всьому, що не приносить Вам задоволення. Бо саме в тому, де є опір, може бути несвідомий блок, який сформувався набагато раніше, можливо, в дитинстві.
Бо ми приходимо в це життя, щоб розвиватися. А як можна кардинально змінюватися, напрацьовувати почуття прийняття, відповідальності, того ж релігійного смирення, якщо у нас буде лише те, що ми хочемо робити і тільки те, що нам подобається?