поствоенний синдром
Доброго дня!Звертаюся до вас з такою проблемою:чоловік наразі в АТО...Але тривожні симптоми цього захворювання проявляються все частіше і частіше...спокійно поговорити не можемо...Хочу врятувати нашу родину,тому що дуже кохаю свого чоловіка.До всього цього у нас ще криза першого року подружнього життя.Що мені робити,як говорити з ним...
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Здравствуйте. Ваша обеспокоенность, конечно, понятна. Понятно, что война не для кого не проходит бесследно и накапливаются травматические переживания и хорошо будет, если после возвращение, муж не будет держать это в себе и обратится за помощью к специалисту, который поможет справиться с последствиями участия в военных действиях. Но это все будет потом, когда АТО для него закончится, тогда можно будет и смотреть, что не так в отношениях и возможно перестраивать взаимодействия, потому как вернуться он может уже с другим восприятием действительности и ему нужно будет время и ваша поддержка, чтобы снова адаптироваться к мирной жизни. А сейчас вы должны понимать, что ему тяжело и какие-то моменты, такие как агрессия, злость, обесценивание, это его попытки справиться с реальность адаптироваться к постоянно изменяющимся условиям, справиться со страхом, который испытывает любой человек оказавшийся в условиях военных действий, это не означает, что вы перестали быть для него важной и ценной, но он сейчас решает немного другие задачи и справиться с ними он должен сам, здесь вы не чем, не поможете. Но вы можете помочь тем, что проявите терпение и понимание и не будете сейчас пытаться разрешить все проблемы в отношениях. Потому как для этого не совсем подходящее время. Зато ему может очень помочь ваше спокойствие и поддержка, чтобы он знал, чтобы не происходило с ним, дома его любят, ждут, поддерживают, что у него есть куда и к кому вернуться.
психолог онлайн
Доброго дня!
Хочу Вам порекомендувати хорошу безкоштовну допомогу для родин учасників АТО та самих бійців - це мережа центрів психологічної допомоги "Крок назустріч", де зараз працюю і я (в м. Луцьку). Такий центр є в кожному обласному центрі України. Ви можете потелефонувати на номер безкоштовної гарячої лінії (044) 222-90-94 і записатися на консультацію в тому місці, де ви знаходитесь. Можлива допомога по телефону чи скайпу.
Перше, що Вам доведеться зробити - навчитися відступати в стосунках і пристосовуватися до нового стану свого чоловіка - більш агресивного, тривожного, збудженого, ніж був раніше.
Вам потрібно в цій ситуації вчитися і дбати про себе: організовувати собі підтримку в вигляді подруг, інших близьких людей, які можуть вам допомогти.
Багато не очікувати: зміни у настрої та в поведінці вашого чоловіка зможуть настати після того, як він вже почне працювати із психологом і трошки навчиться контролювати свій стан. Але це - згодом. Спочатку ви повинні навчитися бути з ним разом і опанувати ті прийоми підтримки та самозаспокоєння, які можуть допомогти і йому, і вам. Ви маєте діяти з ним як одна команда, для цього потрібно заручитися його підтримкою також. Сказати, що він багато пережив, і ви не уявляєте навіть, як він справляється. Але тепер, щоб ця війна не зруйнувала ваше життя, то треба бути один за одного. І триматися разом. Бережіть себе.