Боюся людей та хвилююсь за майбутнє
Доброго дня, мені 18 років. У мене є великі проблеми, які починають дуже сильно заважати жити. Уже впродовж багатьох років намагаюся самостійно боротися, але краще не стає взагалі. Нещодавно в мене був день народження і тепер те, що мене тільки хвилювало раніше, почало постійно лякати і тривожити. Річ у тім, що я дуже боюся прожити життя даремно, для цього поставила перед собою мету і навіть визначилася з тим, як хочу прожити життя, щодня прагну до своєї мети, але ця мрія також тісно пов\'язана зі спілкуванням. Зі спілкуванням у мене також великі проблеми. Зараз спробую пояснити все від а до я.
Усе почалося з самого дитинства. Я дуже часто хворіла і тому в мене не було можливості відвідувати дитячий садок, я весь час була з батьками. Коли мені виповнилося 6 років, настав час іти до школи. і в перший же день я дуже злякалася розлучатися з батьками, і навіть розплакалася. Кілька тижнів у школі мені було страшно, незважаючи на те, що уроків мало і що кожного дня рідні приходили за мною. Увесь мій клас був один з одним знайомий, тому я почувалася зайвою, боялася спілкуватися. Десь через місяць мені вдалося познайомитися з однокласницею, але наша дружба тривала недовго. Потім я познайомилася з однокласником, і в нас обох виявилося багато однакових інтересів і захоплень. Ми постійно гралися і спілкувалися, але, не закінчивши перший клас, він перейшов в іншу школу, що стало для мене ударом.
Я знову замкнулася в собі, і через деякий час знову спробувала дружити. Мені здавалося, що спілкування йде добре, але я почала часто віддавати свої речі іншим, у такий спосіб типу даруючи їм подарунки на честь дружби і загалом, щоб зробити їм приємно. Це могли бути як закладки і ручки, так і дрібні іграшки. Коли про це дізналася мама, вона сказала, щоб я припинила роздаватися речами, що було цілком правильно. Коли я перестала це робити, то й почала побоюватися давати речі тимчасово (наприклад, просто дати на кілька хвилин погратися іграшкою), зрештою, всі почали вважати мене жаднюгою і почали з\'являтися конфлікти на цю тему. Через це багато хто перестав зі мною грати, а я перестала спілкуватися, але потім щось знову змусило мене роздаватися речами. Я не говорила мамі про це, та й вона не помічала, і мені було приємно просто віддавати дрібниці і радіти посмішкам. Іншого підходу тішити інших не знаходила, намагалася розвеселити чи надихнути, але вирішила, що словами в мене нічого не вийходить. Пізніше дійшло до того, що я не шкодувала грошей, могла дати будь-якому однокласнику гроші й попросити про щось (наприклад, купити щось у їдальні), і не питала, чому вони приходили ні з чим. Такими дивними темпами мені вдавалося спілкуватися, я навіть не помічала, що здебільшого зі мною граються і спілкуються тільки тоді, коли можна щось отримати. Наприклад просто відійти і погратися на майданчику - ні, а от іграшками так.
У 3 класі всі стали більш серйозні, а я звикла тільки гратися і віддавати щось. На це стали дивитися дивно, плюс через важку роботу батьків в мене не вистачало часу нормально харчуватися, тому доводилося харчуватися нездоровою їжею (навіть донині). Через це в мене з\'явилася зайва вага, і багато хто почав знущатися наді мною, а незабаром я замкнулася в собі й перетворилася на ізгоя. На уроках предмети давалися важко, але завжди виходило малювання, природа і рукоділля, тому особливо вчителі не помічали мене, а перший учитель одного разу сказав мамі, що мене для неї не існує. Тоді я перестала вірити людям, почала боятися спілкуватися з ними, навіть учителям перестала довіряти. Однокласники почали гнобити за вагу, а також за саму мою натуру. Я стаю дуже незграбною і боюся, коли хвилююся, а в школі хвилювалася постійно. До 8 класу ставало тільки гірше, усі почали дорослішати і більшість зачіпала інтимні теми. Зрештою всі їхні слова призвели до того, що я почала себе ненавидіти, соромитися власного тіла, голосу, розмови (я погано розмовляю), і просто пропускала уроки або тікала зі школи, придумуючи відмовки. Також через проблеми із зором мені важко впізнавати людей, бо бачу обличчя лише на одному метрі від мене. Що є одною із причин, чому я намагаюся не заводити знайомства, тому що можу не привітатись з другом, якщо він стоятиме далі від мене, і згодом він образиться.
У районі 7-го класу мама переконувала мене, що мені треба змінити клас, але я навідріз відмовлялася, бо часто однокласники розповідали про мене погані речі іншим. Почала думати, що всі в школі вважають мене виродком і безмозким, через що не наважувалася. Натомість кожну перерву намагалася сховатися десь, де мене ніхто не бачитиме.
Але, приходячи зі школи, мене втішали батьки, а ще мені подобалося дивитися один мультфільм, який показав мені брат. Цей серіал якраз про дружбу, хороші вчинки, підтримку, мені дуже приємно його дивитися до цього дня (сам серіал йде дуже довго, 12 років, і навіть цього року зробили нову серію по ньому). Потім я почала малювати на основі цього серіалу комікси, і так почало дуже подобатися писати історії. Це сталося у 2017 році, і тоді мені стало легше йти до школи. Я почала вважати, що прийшовши зі школи додому, я зможу малювати та писати історії про улюблених персонажів. Так незабаром малювання переросло до улюбленого заняття, і я почала щодня малювати. Проблеми в школі ставали тьмяними на тлі малюнків, принаймні мені вдавалося приховати або зменшити ті самі проблеми своїм хоббі.
Мої батьки цей серіал не люблять, брат припинив дивитись, малюнки їм були нецікаві, і невдовзі в інтернеті мені вдалося знайти цілу спільноту по ньому, і я спробувала показати один із малюнків там. Всім сподобалося, всі відгукнулися добре, і я спробувала опублікувати ще один малюнок. Потім ще й ще. І щоразу в мене виникало те старе почуття, що я роблю приємно і нібито дарую подарунки. Потім прямо як у школі спробувала з кимось познайомитись, і в мене вийшло (навіть самі учасники намагалися познайомитись зі мною). Незабаром усі активні учасники почали дружити без усіляких потреб, і навіть казали, що я їх надихаю. Вони самі почали мене надихати, звертатися так, як ще ніхто не звертався крім батьків (тобто як до людини/друга, а не до чогось тупого). Такими темпами я зрозуміла, що спілкуватися мені легко чомусь лише у письмовій формі і лише з тими, хто мене не знає та не бачить. Там мені порадили інші соціальні мережі, де є навіть автори того мультфільму, але спочатку було соромно показуватись там. Пізніше вирішила зареєструватися там і також публікувати свої роботи, і так почала тішити себе щодня. Тобто, коли показую свої малюнки, люди починають радіти, їм це подобається. І так я не віддаю своїх речей, але мені стає Дуже добре. Ще тоді я перестаю почуватися марною і непотрібною.
Починаючи з 2019 року я також активно спілкуюсь там, а також щоденне малювання дало добрі результати. Крім того, що протягом цих років я почала дивитися на життя не очима дитини і знайшла багато знайомих в інтернеті, а й знайшла мету в житті. І завдяки тим результатам вдалося повірити у себе. Досі я займаюся малюванням. рукоділлям, граю на піаніно та іншим. Роблю все, що не вимагає від мене контакту з людьми, що можна передати через саму роботу. Мене можуть не зрозуміти, а ось роботу. Ще мені дуже подобається допомагати і надихати інших, це прямо мотивує жити, і люди в інтернеті часто просять мене про допомогу, надихаються мною і спілкуються також активно. Ніхто не знущається, а якщо щось не так, підтримають. Але коли доходить до серйозного контакту (наприклад, перейти до спільноти, де всі мої знайомі спілкуються більше 2 років, де є мобільний зв\'язок або відео), я замикаюся в собі і чомусь відчуваю сором. Також самі роботи почали цікавити людей, багато хто просить робити замовлення, купувати їх, і останнім часом це відбувається частіше. Тим більше, мені хочеться стати частиною команди, що такоє працює над улюбленим серіалом, і цю команду теж почали цікавити мої роботи. Але я боюся контактувати з ними, боюся продавати роботи та боюся просто зробити відео про те, як я роблю вироби чи граю на піаніно. Мені страшно, що якщо мене хтось почує чи побачить, то одразу ж відмовиться зі мною працювати, обізве виродком і ніколи більше не зв\'яжеться. Через це коли хтось запитує мене, як я роблю свої роботи, мені просто стає страшно. І я боюся, що такими темпами втрачу можливість працювати над улюбленою справою, що завжди не буду приносити користь.
Коли мені виповнилося 18 років, мені стало гірше, бо почала вважати себе зайвою в сім\'ї. І той страх, що я проживу життя даремно, почав гризти ще більше. Нічого хорошого (за винятком інтернету та захоплень) згадати не можу, начебто 18 років прожила даремно. Типу мені 18, можливість працювати є, заробляти гроші можу, але боюсь зв\'язатися з потрібними людьми. Таке відчуття, що я ленивець. Показувати роботи одне, а показати свою особу чи заговорити вголос зовсім інше. Тим більше зараз я навчаюсь, але не там, де хочу. Після 9-го класу вступила до найближчого технікуму, щоб бути близько з будинком і швидше піти зі школи, а малюванню навчалася самостійно весь цей час. Мама та тато кажуть, що зараз я навчаюсь у технікумі і мені не потрібно так сильно переживати за роботу, але я розумію, що нічого не розумію з технікуму (який цьогоріч і закінчу), і мені хочеться зв\'язатися лише з творчістю, бо тільки це приносить задоволення. Але й тут страх людей заважає, тому що якщо і поступати, у мене випаде можливість вступити всього на 2 роки, і до 20 років я зможу закінчити і влаштуватися на улюблену роботу. Але мені страшно їхати далеко з дому до університету, страшно залишатися наодинці з людьми, здається, що там мене захочуть убити і що небезпека за кожним кутом. Також робота може вимагати виїзд за кордон чи інше місто, але й цього боюся, адже тоді залишуся з людьми наодинці у невідомому місці.
Скільки б не намагалася подивитися страху в очі, мені здається, що я виглядаю огидно і буквально всі довкола думають про мене погано. Коли я йду вулицею одна, постійно озираюсь і здається, що в мене піднімається температура, а в очах темніє і починає буквально нудити, але коли з батьками чи з кимось іншим з рідних, почуваюся під захистом. Завжди намагаюся здатися суворою, після школи в мене залишилося суворе обличчя, тому й люди зайвий раз не чіпають. Боюся плакати, тому стримую все в собі (хіба що віч-на-віч у своїй кімнаті можу тихо поплакатися в подушку).Стала набагато терплячішою, що допомагає не боятися серйозних ран у тварин (у мого улюбленого кота була серйозна травма, тоді почала її лікувати і перестала боятися крові та відкритих ран). Батькам намагаюся завжди допомагати по дому (у магазині самій стає страшно, із-за чого можу забути навіщо туди прийшла, тому ходжу лише з кимось). Рідних намагаюся підтримувати, але зараз здається, що для них стаю зайвою через свої 18 років та відсутності роботи.
А ще дуже хочу позбутися зайвої ваги, почати життя с білого аркушу, але як тільки візьмусь за це, стає соромно перед сім\'єю і собою, хоча всі підтримують мене. Якщо сідаю на дієту, припиняю їсти (їм лише користне), але не тренуюсь, щоб нікто не зрозумів що я намагаюсь скинути вагу. Могу протриматись декілька тижнів (2-3) і знову забуваю о дієтах. Дуже хочеться не тільки правильно харчуватися, але й тренуватися, але тренування чомусь нагадують знущання зі школи, і це миттєво зупиняє.
Підкажіть, будь ласка, як мені довіритись людям, почати працювати, не боятися, що хтось щось скаже в грубій формі? Чому в письмовій формі все вдається, а з вуст або при відео нічого? Щось заважає мені бути собою та нормально жити. Такими темпами закінчу життя безглуздо...

Ответы психологов
Добрий вечір, дякую що поділились історією свого життя. Дуже цікаво і зворушливо, наче книга. Тим більше, коли усвідомлюю, що це не просто цікава книга, а книга Вашого реального життя. На жаль, довелося чути багато історій про те, як важко було у школі. Дуже важкі випробування доводиться долати не просто звичайній дорослій людині, а ще дитині, дівчинці ... Співчуваю Вам, ніби проживав все разом з Вами, коли читав.
Мені не здається Ваше життя безглуздим. Я не бачив Ваші малюнки, але малювати слова у Вас виходить дійсно - дуже яскраво.
Що ж, думаю не скажу нічого особливо несподіваного, що Вам треба багато працювати з психологом для подолання травм, комплексів, набуття впевненості у собі, прийняття себе, навчання навичок живого спілкування та багато іншого. Вірю, що у Вас все буде добре)
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 344859 для Віталій Вікторович
Річ у тім, що я давно думала про відвідування психолога, але ніяк не знайду в собі сили це зробити. Це вперше звернулася, і також у письмовій формі, бо так легше. Те ж саме відчуття, типу якщо я зустрінуся з людиною особисто ще й розповім про свої проблеми, вона відмовиться допомагати і почне принижувати щойно побачивши мене.
І Ви молодець, що наважились зробити перший крок. Так, страшно, звісно, але альтернатива яка? Залишити все як є? Ба гірше того, тривожні розлади не стоять на місті, а мають здатність прогресувати. Тому, як казали ще за часів античності: "Non progredi - est regredi" - "Не йти вперед - означає рухатись назад". І якщо Ви не прогресуєте у подолані тривожного розладу, то він прогресує проти Вас.
Але Ви зробили першій крок у письмовій формі, тому що так легше. Тому що: "Те ж саме відчуття, типу якщо я зустрінуся з людиною особисто ще й розповім про свої проблеми, вона відмовиться допомагати і почне принижувати щойно побачивши мене." Але якщо подивитися страхові в очі: в письмовій формі людина може відмовитися допомагати, або взагалі проігнорувати Ваше звернення від початку? Принижувати в письмовій формі, хіба не може? Теоретично - так. А практично, якщо прислухатись до своїх відчуттів, на данному етапі: Чи відчуваєте Ви, що я відмовляюсь Вам допомагати? Чи відчуваєте Ви, що я хочу Вам допомагати? Відчуваєте Ви, що я намагаюся Вас принизити? Чи відчуваєте, що я відношуся до Вас повагою?
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
цитата:
я дуже боюся прожити життя даремно
що має відбутися, щоб ви сказали, що життя прожито не даремно?
цитата:
Мені здавалося, що спілкування йде добре, але я почала часто віддавати свої речі іншим, у такий спосіб типу даруючи їм подарунки на честь дружби і загалом, щоб зробити їм приємно. Це могли бути як закладки і ручки, так і дрібні іграшки.
дуже нагадує синдром нелюбимої дитини, коли щоб хоч комусь стати хорошим, роздає всім іграшки, але так і не отримує бажане. Які у вас в сім'ї були стосунки????
ще муляють очі завищені очікування від себе, чи то власні чи то батьківські, чи то на основі батьківськик (позиція проти, не так я ви).
ще є такий анекдот:
чому собака лежить і скавчить?
бо їй достатньо боляче і не зручно для того, щоб лежати і не достатньо болячі і незручно щоб встати.
питання:
вам достатньо боляче, щоб щось робити?
якщо так, в мене є вправи, які можуть допомгти знизити завищені очікування до себе, цим самим знизити страх не виправдати їх (не досягти), знизити гнобіння себе за те, що не можете досягти цих ідеалів, та страху, що про це дізнаються інші (сорому). чим менше страху, тим легше спілкуватися. (я дуже крута книга по спілкуванню, колись сам по ній вчився спілкуватися)
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Тому, як казали ще за часів античності: "Non progredi - est regredi" - "Не йти вперед - означає рухатись назад".
Я намагаюся завжди дотримуватися цієї фрази, бо боюся, що якщо стоятиму на місці, то потраплю в глухий кут життя. Ну, типу втрачу всі шанси, підтримку з боку людей і залишуся зовсім одна ні з чим, без будь-яких шансів прожити. Але я звикла вважати свої проблеми чимось звичайнісіньким, ближче до ліні і відмазок. І що в кожної людини є проблеми, що це нормально, і мені варто не зациклюватися на них і йти далі. Але останнім часом помітила, що ці проблеми справді заважають, через них я втрачаю багато можливостей розвинути себе, змарнувала багато пропозицій, і моє прагнення до тієї роботи здається мені чимось дитячим, неможливим. А також коли люди намагаються потоваришувати чи поговорити, я ніби відключаюся, мені складно підібрати слова, не знаю з чого почати і як продовжити розмову. Через це більшість сприймають мене, м'яко кажучи, дивно, хоча я не була такою. Останнім часом намагаюся розмовляти з людьми, але мене вистачає на кілька хвилин і тоді мені стає дуже важко, знову заїкаюся, не знаю що сказати. Пробую знову, і знову через кілька слів стає страшно. Побоююся помилитися в словах, постійно обмірковую фрази в голові, щоб виговоритися правильно, але в мене не виходить вимовляти "Р", зрештою слова стають неправильними. А коли хвилююся, починаю заїкатися, забувати слова, від чого мова стає тихою та незрозумілою.
цитата:
Але якщо подивитися страхові в очі: в письмовій формі людина може відмовитися допомагати, або взагалі проігнорувати Ваше звернення від початку? Принижувати в письмовій формі, хіба не може? Теоретично - так.
Так, я це розумію, але чомусь мені не страшна реакція чи ігнор людини в інтернеті, а при конфліктах мені вдається вирішити всі проблеми, всіх помирити і висловити свою точку зору. А також траплялися випадки, коли мене принижували протягом місяця, також зачіпали інтимні теми та інше, але я вдало давала відсіч і досі той конфлікт став не більше ніж уроком, який мене зовсім не лякає. І тоді дивилася на нападника іншими очима, не відчувала себе нічим, і він здавався мені не більше як людиною, яка вибрала не найкращий спосіб розважитися. І таке уявлення маю про всіх, хто намагається мене чи когось іншого образити. З самого початку щоб почуватися спокійніше, в інтернеті не брешу, кажу правду, що у мене є недоліки, що я погано розмовляю, що спілкуватися мені дуже складно, але при цьому всі сприймають ці недоліки, ніхто не звертає увагу, що іноді я можу закритися. я почуваюся добре тільки тоді, коли бачать мій внутрішній світ.
Але в реальному житті складно підбирати слова, що або пояснити чи показати, тим часом на аркуші слова вилітають миттєво та корректно. Типу коли я перед очима чи мене чути через телефон, мені можуть завдати шкоди, а коли людина пише мені у письмовій формі, вона далеко від мене і не знає мого голосу. Але крім цього, під шкодою я маю на увазі саме обзивання, грубі слова, мені дуже боляче їх чути, але абсолютно все одно читати їх в інтернеті. Для мене обзивання і загрози у лице страшніші за фізичний біль.
цитата:
Чи відчуваєте Ви, що я відмовляюсь Вам допомагати? Чи відчуваєте Ви, що я хочу Вам допомагати? Відчуваєте Ви, що я намагаюся Вас принизити? Чи відчуваєте, що я відношуся до Вас повагою?
Так, я бачу, що ви хочете мені допомогти і що ставитеся з повагою, і я це ціную. Приємно, коли хтось може вислухати та дати пораду. Стало трохи легше, коли написала про це людині, а не щоденнику. Дякую!
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Якби мені вдалося отримати поставлену перед собою роботу. Вона мені справді подобається, я навіть не вважаю це роботою. Коли знайду сили відкритися і буде з ким поділитися почуттями або просто розповісти про свій насичений день. Зможу провести нормальний вихідний поряд із дорогою людиною та відпочити у колі знайомих. Коли буду впевнена, що з рідними все гаразд, що є той, хто підтримає, що у фінансовому плані все нормально і не варто переживати, і що сама робота приносить задоволення. Коли довірятиму людям, не вважатиму себе гіршою за всіх. Бачитиму в собі користь і просто любитиму себе такою, якою є. І просто бути натхненням та радувати інших, допомагати.
цитата:
Скоріше навпаки. Батьки дуже мене люблять, і для цього намагаються всім догодити, навіть у чому не в змозі. Постійно працюють, особливо мама. Якщо кажу що не треба щось купувати, вони ображаються, і ображатимуться зі словами "тибі не догодиш". Раніше не помічала цього, просто допомагала батькам, але зараз помітила, що мама дуже часто думає про гроші, постійно боїться, що вони закінчаться і тому постійно працює. І в неї проблеми зі здоров'ям, часто все болить. Коли я намагаюся сказати їй, що потрібний вихідний, що треба відпочивати, ми починаємо дуже сваритись, вона не хоче мене слухати. Через роботу вона також рідко відпочиває, рідко може побути зі мною, сімейні вихідні здаються казкою. І скільки б я не намагалася їй сказати, що мені треба просто побути з нею, що мені не буде легше від грошей удома, все закінчується скандалом і нерозумінням. Що дивлюся на життя як дитина, що ніколи відпочивати, треба заробляти. Якщо вона і робить вихідний, то відпочиває, тоді й мені легше, але коли працює, я почуваюся зайвою. Типу через мене вона страждає, постійно хвилюється та працює.
Але якщо знову торкатися роботи, то в 9 років пішла на гурток малювання, але пішла звідти через бажання вступити до музичної школи, яка була досить далеко. Батьки довго були проти, потім купили синтезатор і коли я почала на ньому грати, батько вирішив віддати мене в музичну школу. Дуже хотів, щоб я закінчила її, бо сам раніше відмовився.Коли я дізналася про школу докладніше, що там концерти та інше, я не захотіла туди йти, хотілося лише навчитися грати для себе, але не пишно одягатися, але батько все ж таки записав мене на прослуховування, де мене взяли. Спочатку планувала після йти на композитора, але через концерти на яких треба було одягати сукні, показуватись, та й батьки практично не бували на концертах через роботу, у мене зникло бажання і зрозуміла, що це не моє. Не приносило жодної радості. Саме малювання досі подобається, навіть більше, ніж раніше (під час музичної школи хотіла поєднати її з гуртком малювання, але батьки відмовили через брак часу). Зараз через те, що музика мені подобається менше ніж малювання, вони якось не вірячи сприймають моє бажання йти в художку. Вважають це бажанням наївної дитини, яка ніяк не може визначитися зі своїм місцем. А коли показую результати старих та нинішніх малюнків, теж не особливо сприймають. Часто кажуть тільки, "це потрібно продавати" або натякають, що малюнки лише малюнки, а не справжня робота.
цитата:
вам достатньо боляче, щоб щось робити?
Важко відповісти. Якщо правильно зрозуміла, то мені навпаки важко нічого не робити, швидше неробство приносить біль, ніж робота. Але якщо потрібно чимось допомогти батькам, мені здається, що я роблю недостатньо, що треба робити більше. Навіть якщо працюватиму кілька днів поспіль, після чого вони скажуть що дуже допомогла, мені все одно здаватиметься, що нічим не допомогла і ця думка не даватиме спокою.
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
цитата:
вам достатньо боляче, щоб щось робити?
Це стосувалося роботи над собою (психологічно). Досить часто люди хочуть змін, але не дуже хочуть щось робити.
Мені здається, що корінь в захищених вимогах до себе.
Навіть якщо це не так, їх би не завадило знизити
Ви вважаєте себе гіршою за всіх. Дуже цікаво, якою має бути людина гірша за всіх? Я Вас дуже прошу, розвинути цю Вашу, як на мене, нав'язливу думку - обгрунтувати і довести, насамперед для себе самої, у всіх подробицях і деталях, чим Ви гірші за всіх. Відкрийте, будь ласка, цю скриньку Пандори і випустіть із глибини глибин своєї підсвідомості - неймовірно жахливе чудовисько, гірше за яке людство іще не знало.
Із цього дуже важливо почати, адже саме це заважає Вам бути впевненою у собі, приймати себе, любити і поважати себе.
Якщо дуже некомфортно виставляти "образ Звіра" на сайті, можете написати в особисті повідомлення)
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Не впевнена, що не хочу це змінювати. Відносно дієти, у мене було багато спроб, практично завжди не можу починати, бо соромно (здебільшого перед сім'єю), але не лінь. Я б із радістю взялася за себе, і бувало, коли щось та й виходило, тоді ж одразу відступала назад. Спочатку думаю що мені стане легше, але потім не рідко ловила себе на думках "що зміниться, якщо буду собі подобатися?" або "що зі мною буде, якщо стану гарною", і на два запитання постійно хочеться відповісти чимось поганим, наче стати гарною - це потенційна загроза. І чомусь боюсь виглядати перед батьками розумною, вважаючи що вони думають правильно а я ні.
цитата:
Мені здається, що корінь в захищених вимогах до себе. Навіть якщо це не так, їх би не завадило знизити
Можливо, я щось не так роблю. Звикла, що якщо з чогось починати, то треба одразу все вирішувати, не залишати нічого на потім. Дотримуючись цієї ідеї, можу цілий день намагатися з кимось говорити, спілкуватися, але наприкінці дня згадую, як тупо поводилася і мала вигляд. І це повторюватиму кілька днів, поки знову не замкнуся.
Мої друзі нещодавно переконали мене зареєструватися в соціальну мережу (суто для спілкування), тоді як я спілкувалася з ними тільки через браузер (де відсутні функції дзвінка і відео). Пропонували кілька місяців. У них самих раніше були проблеми зі спілкуванням, вони змогли підтримати і я зареєструвалася, але, незважаючи на те, що в браузері було легко, не можу відповісти в соціальній мережі (хоча вони давно вимкнули й не використовують ні голосового зв'язку, ні камеру та відео). Знаю їх кілька років і вірю на слово, багато разів переконувалася у вірності, ніколи не підводили, але страшно зробити помилку і виглядати тупо перед ними, хоча підтримують та не бачать. І зараз невпевнена, що робити перший крок із соціальної мережі це добре і правильно.
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Я Вас дуже прошу, розвинути цю Вашу, як на мене, нав'язливу думку - обгрунтувати і довести, насамперед для себе самої, у всіх подробицях і деталях, чим Ви гірші за всіх.
Раніше намагалася зрозуміти "чим я НЕ гірша за інших". Згодом вирішила що у мене висока самооцінка тому що задумалася про себе, а після заборонила собі повертатися до подібних питань, намагаючись цим знизити самооцінку. Дякую за пораду, обов'язково спробую запитати себе "чим я гірша за інших", це звучить якось цікавіше...
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
Доброго!
цитата:
Але якщо потрібно чимось допомогти батькам, мені здається, що я роблю недостатньо, що треба робити більше. Навіть якщо працюватиму кілька днів поспіль, після чого вони скажуть що дуже допомогла, мені все одно здаватиметься, що нічим не допомогла і ця думка не даватиме спокою.
Це ознака перфекціонізму, корені якого у -
цитата:
в 9 років пішла на гурток малювання, але пішла звідти через бажання вступити до музичної школи, яка була досить далеко. Батьки довго були проти...Коли я дізналася про школу докладніше, що там концерти та інше, я не захотіла туди йти, хотілося лише навчитися грати для себе, але не пишно одягатися, але батько все ж таки записав мене на прослуховування, де мене взяли... та й батьки практично не бували на концертах через роботу, у мене зникло бажання і зрозуміла, що це не моє. Не приносило жодної радості. ... хотіла поєднати її з гуртком малювання, але батьки відмовили через брак часу). Зараз через те, що музика мені подобається менше ніж малювання, вони якось не вірячи сприймають моє бажання йти в художку. Вважають це бажанням наївної дитини, яка ніяк не може визначитися зі своїм місцем. А коли показую результати старих та нинішніх малюнків, теж не особливо сприймають. Часто кажуть тільки, "це потрібно продавати" або натякають, що малюнки лише малюнки, а не справжня робота.
частих знеціненнях Ваших занять та результатів БАТЬКАМИ, які -
цитата:
Батьки дуже мене люблять, і для цього намагаються всім догодити, навіть у чому не в змозі.
але, при цьому, НЕ РОЗУМІЮТЬ Вас, НЕ рахуються з потребами та бажаннями, а більше реалізують СВОЇ мрії та бажання, які чомусь не здійснили.
Євгеній Мишенко психолог
Черкаси ·
Є три вправи, які можуть вам допомогти знизити вимоги до себе, страх перед іншими
Зв'яжіться зі мною або тут або пошта [email protected], або інстаграм телеграм anima_sanator 0970144937
І я вам вишлю
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Це ознака перфекціонізму,
Щодо цього не можу не погодитися. Завжди намагаюся зробити щось максимально добре, а якщо буде хоча б найменша неправильність, намагатимуся зробити краще, а в разі невдачі вважатиму себе невдахою. Але останнім часом намагаюся ставитися легше до невдач і легше реагувати на відсутність ідеалу, потроху виходить.
цитата:
Радше в цьому може бути й інша причина. Те, чого я хотіла, виявилося тісно пов'язане з використанням технологій, але через поганий зір мені категорично забороняли сидіти за телефоном. Доводилося приховувати від батьків своє навчання (на данний момент майже 2 роки), а коли вони дізналися, їх більше хвилювало здоров'я і кричали, що я займаюся дурницями. Я намагалася пояснити для чого це роблю, але вони зневажали цю думку. У нас рік тому сталися сварки через це, що про це хобі треба забути. хоча зір уже як 2 роки не падає. Цього літа вони домовилися, що за можливості ми візьмемо графічний планшет на день народження для подальшого навчання, але ставляться до цього ближче як до марнування грошей, типу все одно кину.
Але ці сварки почалися після музичної школи, скоріше після цього вони почали дивно дивитись на малюнки. Почали вважати мене несерйозною, типу раніше так хотіла грати, а потім передумала (хоча піаніно спочатку не планувала пов'язувати із життям). Це хотілося чисто для себе, а вони бачили лише в цьому потенціал, малюнки на той момент були поганого рівня.
Дополнение от автора вопроса ·
цитата:
Зв'яжіться зі мною або тут або пошта [email protected], або інстаграм телеграм anima_sanator 0970144937 І я вам вишлю
Добре, дякую. Я спробую написати вам в інстаграм найближчим часом.
Павел Леонидович Басанский психолог
Київ ·
цитата:
Радше в цьому може бути й інша причина. Те, чого я хотіла, виявилося тісно пов'язане з використанням технологій, але через поганий зір мені категорично забороняли сидіти за телефоном. Доводилося приховувати від батьків своє навчання (на данний момент майже 2 роки), а коли вони дізналися, їх більше хвилювало здоров'я
Так, може бути ЩЕ й інша причина - страх за Ваше здоров'я. І її навіть можна зрозуміти. Але вона точно не головна. Бо ОЦЕ:
цитата:
кричали, що я займаюся дурницями
цитата:
але ставляться до цього ближче як до марнування грошей, типу все одно кину
цитата:
але вони зневажали цю думку.
100% формувало знецінююче ставлення до себе и своєї творчості. Подібне НЕ МОГЛО не впливати на Вас, навіть якщо Ви пручались проти цього та виражали свій протест.
цитата:
Але останнім часом намагаюся ставитися легше до невдач і легше реагувати на відсутність ідеалу, потроху виходить.
На жаль, такої глибокої проблеми, як перфекціонізм, лише таким чином - намаганнями, не позбавитись.
Тільки після того, як звільнитесь від психологічної залежності від ставлення батьків до результатів Вашої творчості, що можливо зробити лише на особистій психотерапії з психологом - пропрацювавши певні психотравмуючі ситуації з батьками.