Чи можна щось зробити самостійно?
Я виросла в сім'ї алкоголіка, де батько 2-3 місяці пив, далі приступ епілепсії, далі біла гарячка. Далі 2-3 місяці не пив, а далі все по новій. Я просила маму покинути батька, але марно. Мама постійно сварилася з ним, але все марно. В такому пеклі я прожила 10 років ( з 7 до 17 років). Далі я вступила у ВУЗ, батько знайшов улюблену роботу і перестав пити. Але ті 10 років мого життя залишили відбиток. Я постійно боялася, що батько повернеться п'яним, контролювала його, просила, але марно. Далі я вийшла заміж за такого самого алкоголіка, пішла від нього через 3 роки. Ще через три роки зустріла іншого чоловіка. Але і він п'є. Я зрозуміла, що потрібно щось робити, бо так не можна, почала читати статті і знайшла там термін співзалежність. За всіма ознаками я себе відношу до таких людей: контроль за його настроєм ( чи налаштований пити), контроль випитого, агресія по відношенню до нього через п'янки, надія що зміниться. Всі статті говорять, що потрібно не людину міняти, а себе, є поради. Але в мене враження, що ми з ним зв'язані, що я не окрема людина і щоб я не почала робити, все одно все зводиться до контролю над ним. Я залежу від його стану і не знаю що можна робити, щоб починати з нього виходити. Чи можна самостійно поліпшити цю ситуацію чи все безнадійно і потрібен спеціаліст?
Вопрос от: ; Возраст: 30

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
Во первых хочу сказать... что да вы действительно прошли ад... в детстве... с зависимыми людьми от алкоголя или наркотиков... очень тяжело жить... это потом на все отражается...
Но так же хочу сказать... что вам еще повезло, как бы парадоксально не звучало - что ваш отец все таки с этого ада вышел!
Дай бог чтоб не вернулся туда снова! Потому что зависимость это уже на всю жизнь.
( далеко не у всех семей - родители могут выйти из этого состояния... и дальше печальный конец... )
Во вторых вы молодец, что смогли уйти от пьющего мужа и развестись! У вас хватило храбрости это сделать! (В отличаи от вашей матери)
Но вы как по кругу ходите... снова на теже грабли...
Вам просто нельзя выбирать мужчин, которые пьют алкоголь. Вот просто нельзя!
Иначе нормальных отношений вы врядли с ним построите.
Так как у вас сразу включается - спасатель... спасти... поменять его... научить и контролировать его... а дальше наказывать...
Нужно понять, что не всех людей надо переделывать.... даже если они идут по ложному и губительному пути...
Иногда это их путь... путь их души... получить такой опыт... это их выбор!
А если насильно пытаться перестроить человека, против его воли... будет только сопротивление и агрессия.
Ну и проработать с психологом - основное, почему вы так стремитесь вокруг себя всех контролировать?
что вам это дает? Может потому что сами внутри напряжены и не доверяете???
( это все к психологу - кто работает с такими темами).
Не всех надо спасать... если человек этого не хочет. Да и может ему нравится такой образ жизни. Это его право.
Учитесь принимать чужой выбор! Даже если он вам неприятен.
Відредаговано автором 20-08-2023 13:47:44
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Добрий день! Ви інтуїтивно вибираєте знайомий тип чоловіків і потрапляєте "в точку."
Крім того, у Вас вже склався певний сценарій життя, який треба міняти. щоб ситуації не повторювалися.
Важливо також усвідомити : "Хто Я" за всіма цими чоловіками у Вашому житті?
Щоб зупинити той сценарій, який ви щоразу повторюєте, в першу чергу ви повинні знайти себе. Усвідомити себе окремою особистістю, з твердими межами, а не додатком до чоловіка.
Якщо не можете самі, звертайтесь до психолога.
Дополнение от автора
А чи є якийсь спосіб самостійно пропрацьовувати співзалежність?
психолог онлайн
Якщо б це було так просто, то не існувало би професії -"психолог".
Для того, щоб працювати зі свідомістю та підсвідомістю людини, її переконаннями, настановами, навичками - потрібні певні знання. І психолог цьому навчається не один рік.