Як побороти нав‛язливі думки?
Уже більше року мене не можуть полишити нав'язливі думки. Всі вони про щось погане - хвороби, смерть, тощо. Вони до того ж супроводжуються думками наприклад "Якщо я поставлю цю банку зліва а не зправа, то захворію на рак" і все у цьому дусі. Причому сценарії завжди найгірші. Або якщо у мене з'являються якісь незначні симптоми в тілі, по типу болить голова, живіт, я одразу починаю шукати причину в інтернеті про різні тяжкі хвороби, і ще кілька тижнів заспокоюю себе тим що все зі мною в порядку і я себе просто накрутила. Як би я не намагалася відволікатися, не виходить. А якщо я наприклад не виконаю якусь свою нав'язливу думку, буду весь день ходити і думати, що ж я наробила... Що з цим робити?
Вопрос от: ; Возраст: 15

психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня!
Треба записатися до психіатра, бо у Вас є ознаки неврозів (ОКР та іпохондрія). Психіатр Вас детальніше продіагностує і визначить, чи треба Вам медикаменти (залежно від ступеню вираженості тривоги). А ще попросити батьків Вас записати до психотерапевта (від терапевта бажані досвід роботи в клінічній психології, досвід і бажання роботи з підлітком, напрямок бажано КПТ, дитячо-юнацька терапія або екзистенційна терапія, але й будь-який інший верифікований метод може бути не гіршим). За законом батьки повинні давати згоду на роботу з психологом до Вашого повноліття.
Я зазвичай посилаю одразу до психіатра, а не до сімейного лікаря, тому що до сімейних лікарів зазвичай дуже великі черги (більші, ніж до психіатра), і психіатр не потребує напрямку від сімейного лікаря та може призначити необхідні аналізи на супутні соматичні захворювання. Якщо в населеному пункті, де живе підліток, нема психіатра, чи батьки чомусь налаштовані проти цього фахівця, в крайньому випадку можна звернутись до невропатолога або психоневролога, проте все ж бажано психіатра.
Що можна робити зараз - по можливості, відволікатися від соматичних почуттів, які викликають думки про хвороби, займаючись чимось приємним. Занотовувати свої тривожні думки в зошит або блокнот, відмічаючи почуття що їх супроводжують і ситуації що їх провокують (це можна буде психотерапевту і психіатру потім розповісти про динаміку свого стану). І пам'ятати, що іпохондрія - це маскований страх смерті (в буквальній чи символічній її формі), який цілком природний, проте потребує терапії, коли заважає жити життя.
Відредаговано автором 01-02-2024 17:18:03
психолог онлайн
Марія Радченко
Здравствуйте!
Поддерживаю коллегу!
Это тревожное состояние и Ваши навязчивые ритуалы могут быть связаны с проявлением ОКР, необходимо обратится к психиатру!
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня! Згодна з колегами, що потрібна допомога психіатра та залучення психотерапевта. ОКР включає в себе нав’язливі думки та нав’язливі дії і це подолати самотужки майже неможливо, але ви достатньо молоді і чим раніше ви звернетесь за допомогою тим швидше можна покращити свій стан. Попросіть батьків про допомогу! Вам потрібна зовнішня опора у вигляді спеціаліста, яка допоможе врегулювати вашу тривогу, паніку та нівелювати навіяну загрозу.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
Що з цим робити?
Вам надо обратиться к врачу.
Для этого вы можете сходить в поликлинику к семейному врачу и/или неврологу.
И специалисты расскажут вам, что надо делать дальше.
Психологи не имеют права ставить вам диагнозы и тем более, делать это заочно.
Відредаговано автором 03-02-2024 10:27:08
психолог онлайн
З Вашою проблемою потрібно розбиратися.
Що сталося півроку тому, що сприяло появі нав'язливих думок?
Страх захворіти, нав'язливі думки - це захисні невротичні мезанізми, які допомогають Вам адаптуватися.
За ОКР завжди стоять особливості особистості, З цим і буде працювати психолог.
ОКР - це не сам невротичний розлад, це прояв розладу.
Є якась базова історія, яка відбувається з Вами. Щось сприяло появі невпевненості в собі.
Ваша хронічна невпевненість у собі проявляється в думках і ритуалах. Все це треба обговорити з психологом. який працює з тривожними розладами.
Відредаговано автором 04-02-2024 06:54:21