Публічний сором
Вітаю! Ситуація наступна: під вікнами паркується людина на дуже старій машині. Живе у сусідньому будинку. Дуже заважає. Сьогодні хотіла зробити зауваження з балкону, але він ніяк не реагує. Вийшла на вулицю до нього - ігнорування. Я намагаюсь тренувати соціальну агресію і виказувати, якщо людина не права. Але вийшли його ж сусіди і почали защихати. Абсолютно не адекватні коментарі захисту «зараз війна, паркує де хоче» і «я також так паркуюсь з іншого краю будинку». Я розумію, що права в цій ситуації, але у мене немає ніяких методів регулювання. Мене душить почуття сорому за ситуацію, що ніхто не підтримав. Що люди мене кривляли. Ця людина питала «у вас щось в житті сталось, що ви вийшли мені робити зауваження?» і все тому подібне. Душить сором і відчуття несправедливості. Тепер є відчуття «я не можу жити далі в цьому домі, бо опозорилась» і все таке. Як пропрацювати почуття сорому, публічного осуду і гострого бажання справедливості?
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Наталия Горская
З вашого тексту незрозуміло, в чому суть порушення чоловіка? В чому несправедливість?
Дополнение от автора
Дуже прошу виділити хвилинку часу. Завчасно дякую!
Дополнение от автора
Суть порушення у паркуванні під вікнами багатоквартирного будинку.
психолог онлайн
Я не зрозуміла, навіщо ви тренуєте соціальну агресію?
Соціальна агресія – це форма девіантної (деструктивної) поведінки.
І чому вам заважає машина сусіда?
Відредаговано автором 23-06-2024 04:35:12
Дополнение от автора
Можливо я не вірно використовую цей термін (соц агресія) і він тут не доречний. Часто чула його від психологів в соціальних мережах. Я тренуюсь говорити незнайомим людям щось, що мені не подобається, але не без причини, а якщо вони порушують мої кордони/закони. Наприклад, якщо не прибирають за собакою, яка сходила в туалет прямо на асфальті переді мною. Я не буду сваритись, а вкажу людям, що потрібно прибрати. Це просто приклад
Так вийшло і з цією машиною. Вона заважає тим, що паркується прямо під вікнами дому. Це не нова машина і її гул перебиває увесь звук в квартирі. Поради типу «так зачиніть вікно» - не доречні. Бо він запаркований не по правилах. У нас у дворі є місце, трохи далі, але йому ліньки ходити до свого підʼїзду. І ще раз наголошу - це люди з іншого будинку, вони навіть не живуть у моєму підʼїзді, щоб мати право ставити свою машину так.
Але ж це не форум ДАІ, щоб розбирати хто тут правий(
Я дякую усім, хто приділив час і прочитав моє питання
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
Відгукнулась Ваша історія. Людина має право обстоювати свої права(!) І поділяю Ваші думки та наміри, а також спроби.
Ви питаєте,
цитата:
Як пропрацювати почуття сорому, публічного осуду і гострого бажання справедливості?
По-перше, потрібно розібратись з певними ілюзіями стосовно того, що будь-які Ваші зусилля обов'язково увінчаються успіхом.
По-друге, подивитись на почуття сорому як намагання відмовитись від себе такої, як Ви є (!) Це про несприйняття себе.
І, по-треттє, свідомо нарощувати впевненість в собі, поєднуючи її з розвитком навичок переконливого, а коли потрібно - то й конфліктного спілкування. Щодо останнього, вважаю, допоможе ознайомлення з практикою психологічного айкідо. Джерел на цю тему достатньо.
цитата:
Абсолютно не адекватні коментарі захисту «зараз війна, паркує де хоче» і «я також так паркуюсь з іншого краю будинку».
Ховати за якимись важкими подіями власну ницість було завжди притаманно людям. Так що не дивуйтесь. Навпаки - знаходьте впливові аргументи на кшталт того, що війна-війною, але вона не виправдовує чиєсь нахабство, жлобство та не має перетворювати людину у тварину.
цитата:
Тепер є відчуття «я не можу жити далі в цьому домі, бо опозорилась» і все таке.
Рухатись потрібно як раз у протилежний бік - не опускати голову долу, дивитись прямо в очі і спину тримати прямо. Вважайте ту подію тренуванням з набуття корисного досвіду.
цитата:
Мене душить почуття сорому за ситуацію, що ніхто не підтримав.
Це, виходить, сором не за себе, а за оточуючих. Так оточуючих потрібно навертати на свою сторону, формувати спільноту однодумців, створювати привітний для порядних людей і водночас вимогливий для інших простір.
цитата:
Вважаю, що буде доречно узяти кілька консультацій психолога, аби краще розібратись у Вашому почутті самоцінності і способах реалізації бажань/потреб.
Дополнение от автора
Володимир Анатолійович, я щиро вдячна вам за ці слова. Прийму все до уваги, ознайомлюсь з практикою психологічного айкідо і розгляну можливість взяти консультацію у психолога!
Ще раз дякую вам, та іншим, хто долучився
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня Mathias!
Згодна повністю з колегою Володимиром Анатолійовичем: Ви маєте повне право окреслювати свої права та припиняти протиправні дії тих, хто паркується під Вашими вікнами.
Суто практично, як зробили в моєму будинку. Поставте на асфальт під своїми вікнами бетонні перепони, за які авто не заїдуть - це перше.
А друге - має суто психологічний характер. Кидається в очі Ваша велетенська психо-емоційна залежність від думки оточуючих. А така залежність, як правило, формується в дитинстві. Як до Вас ставилися батьки? Чи було повне прийняття Вас як особистості, довіра та тепло в стосунках?
Окрім того, є певні правила як правильно говорити про те, що не подобається. Адже, найчастіше, наші найсправедливіші слова сприймаються "в штики" лише тому, що ми робимо зауваження к формі, яка викликає у людей внутрішній опір і бажання захищатися від нас. Як на мене, Ви все робите правильно, єдине, не вмієте це робити таким чином, щоб це порушникам стало соромно, а не Вам.
Тому пристаю на пораду колеги - найкраще, пропрацювати ситуацію з психологом. Тим паче, як на мене, вона лише - "верхівка айсбергу" і за нею криється дещо набагато серйозніше, що може стосуватися і особистого життя.